Gå til innhold

Norges råeste gatebil..

Ranger emnet


Ascona

Anbefalte innlegg

Morsom du..

På hva ligger de etter de andre?

Min 84 modell takler 1,27G sidveis belastning uten å slippe, og det med middelmådige dekk, krenger no særlig gjør den heller ikke..

 

Mange andre biler fra samme tid som takler det??

 

Hvorfor gikk det så treigt med deg på banen da?

1.27G er jo meget bra det, men det sier jo ingenting om hvordan bilen klarer å takle en turn-in, og hvordan den bytter retning..

 

De drar jo oppi 1.4G med en standardbil med feite dekk, men det blir ikke noe bedre egenskaper av den grunn.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvem bestemte at en gatebil må være original inni med alt interiør osv??? :confused:

 

Gatebiler skal vel strengtalt bare ha Norske Hvite skilter !?!

 

jeg tror at WRC bilen til Hafsengen ville kjørtfra denne rundt banen på rudskogen feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig du har rett.. Dersom vi snakker om rattlåsracing.

 

 

firstly; har du noensinne kjørt en Trans Am? Versus en Corvette? Jeg har hatt begge deler og jeg finner ikke helt punktet hvor du ikke greier få en TA gjennom en krevende bane. Da suger du brilliant som sjåfør iaffal.

 

second: Pollyen sin bil er ikke akkurat "bare" en TA, det er lingerfelter det og. Hva motor han bruker idag er jeg usikker på, tror det er big block ute og går - men 383 Lingerfelteren han ahdde er ikke akkurat grunnlag til å være noe kjip bil.

 

Helt greit at den Vetten har Lingerfelter og dobbel turbo, men den har også en litt klossete bakhjulsoppheng sånn i utgangspunktet (jeg innser at denne kan være radikalt ombygget) og veier i utgangspunktet fuckings mye.

Min Vette (C4) veier faktisk nesten 1600 kilo, noe man må betegne som svært mye for en slik bil.

 

En ting er i alle fall utrolig sikkert; de er begge to ganske heftige byggverk.

 

En gatebil er for øvrig en bil med skilter som er i den tilstand den må være for å kunne komme gjennom en normal godkjenni9ng.

Dette er så utrolig feil når folk feks fjerner lyktene for å få mere luft, bilen er ikke godkjent da lengre. Hva du har av interiør er vel samma faen, tenker jeg, men det står selvfølgelig mer respekt av en bil som har alle greiene på plass.

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent teknologimessig snakker jeg om. De har jo feks enda bladfjærer. Greit nok at det fungerer men kanskje litt gammeldags?

Nå har ikke jeg tall på alle biler fra 92 i hodet, men jeg kan tenkte meg ganske mange biler som slår corvette i sideveis G. Dessuten må man ta de tallene med en klype salt

 

Hva er galt med bladfjærer? Det er en løsning som fungerer utmerket, funker faktisk sinnsykt bra på den bilen, tverrstilte bladfjærer er faktisk en meget god løsning, at de er lagd i et komposittmateriale gjør også at fjærene blir lettere enn spiralfjærer.

 

Du kan godt komme med en annen 84 modell som matcher tallene, jeg stiller opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gikk det så treigt med deg på banen da?

1.27G er jo meget bra det, men det sier jo ingenting om hvordan bilen klarer å takle en turn-in, og hvordan den bytter retning..

 

De drar jo oppi 1.4G med en standardbil med feite dekk, men det blir ikke noe bedre egenskaper av den grunn.

 

Jeg har middelmådige dekk på bilen i dag, jeg har også fullstendig utslitte hjullagre (på grensen til 2er feil), i tillegg til at bilen sist jeg kjørte på bane hadde et uheldig oppsett for min kjørestil..

Det vil endres før neste gang, dekkene vil byttes ut, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ingen har fasit på hva en gatebil egentlig er, i mine øyne er det en bil med skilter bare, og hva eieren velger å gjøre med understell, interiør, eksteriør og motor er opp til han/hun, gjerne gjør noe med alt for min del!

 

Det er da helt opplagt at en gatebil er en bil som fungerer fint til a-b kjøring uten noen særlig redusert komfort i forhold til hva man kan forvente av en serieprodusert greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

firstly; har du noensinne kjørt en Trans Am? Versus en Corvette? Jeg har hatt begge deler og jeg finner ikke helt punktet hvor du ikke greier få en TA gjennom en krevende bane. Da suger du brilliant som sjåfør iaffal.

 

second: Pollyen sin bil er ikke akkurat "bare" en TA, det er lingerfelter det og. Hva motor han bruker idag er jeg usikker på, tror det er big block ute og går - men 383 Lingerfelteren han ahdde er ikke akkurat grunnlag til å være noe kjip bil.

 

Helt greit at den Vetten har Lingerfelter og dobbel turbo, men den har også en litt klossete bakhjulsoppheng sånn i utgangspunktet (jeg innser at denne kan være radikalt ombygget) og veier i utgangspunktet fuckings mye.

Min Vette (C4) veier faktisk nesten 1600 kilo, noe man må betegne som svært mye for en slik bil.

 

En ting er i alle fall utrolig sikkert; de er begge to ganske heftige byggverk.

 

En gatebil er for øvrig en bil med skilter som er i den tilstand den må være for å kunne komme gjennom en normal godkjenni9ng.

Dette er så utrolig feil når folk feks fjerner lyktene for å få mere luft, bilen er ikke godkjent da lengre. Hva du har av interiør er vel samma faen, tenker jeg, men det står selvfølgelig mer respekt av en bil som har alle greiene på plass.

 

En BB høres jo fett ut, helt klart.. Er det en alumotor? I tilfelle ikke ødelegger den alt av egenskaper bilen har (som jo ikke er alt for heftig i utgangspunktet).

 

C4en min veier 1480kg med full tank og sånt, det har jeg veid selv.. Tillatt totalvekt er på noe over 1600..

 

Vetten har som du sikkert vet et meget bra hjuloppheng, noe man ikke kan si om den stive løsningen på transam..

Og ja, jeg har kjørt begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår