Gå til innhold

Forkortelser

Ranger emnet


pahf

Anbefalte innlegg

  • 1 year later...
  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

TDi er Direkteinnsprøyta Turbo Diesel...

 

Rød i på Passat og A4/A6 viser at du rusler rundt i en 1.9 TDi 110 hk. bare crom før PD motoren kom var 90 hk. V6 TDi er passat med 2.5 TDi

Transporter/caravelle T4 med blå i er 88hk crom 102hk og rød 150hk

T5 er crom 86hk ellerno 1.8tdi,1 rød bokstav er 104hk 1.9tdi to røde; 13etellerannet og 3 røde er 174hk gett :D

 

VAG betyr Volkswagen AG Men omtales om alt som har med de og dem de eier... Scania er åsså VAG... :D

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TDI TurboDieselIntercooler

Er mange VAG(Volkswagen AG) som heter TDI uten at det er direkte innsprøytning.

Alle "dieselpumpemotorer" er indirekte innsprøytning da dysa spruter i ett forkammer, direkte innsprøytning er når dysa spruter rett i forbrenningskammeret, som på CommonRail og Pumpedyse, om du kikker etter er ingen VAG kalt TDI uten intercooler, om man for eksempel kikker til Ford, TDCI, TurboDieselCommonrail-injection/intercooler

Nissan: dCi=diesel Commonrail injection

Suzuki: DDIS DieselDirectInjectionSystem

 

GL Grand Luxe

DL/L (de) Luxe

GLT Grand Luxe Turismo

GT Grand Turismo

E/i Einsprutz/injection

X eXecutive

S Sport, ofte for sportsunderstell evt. sportsutgave

RS Rallye Sport(Ford), Renn sport(Audi)

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min teori;)

 

Volkswagen AG eier bla. Bentley Motors Limited, Bugatti Automobiles, Seat, Skoda Auto og forskjellig andre selskaper. Som nevnt ovenfor, Volkswagen AG eier 68% av Scania AB.

 

Audi AG eier Automobili Lamborghini og Quattro..

 

Volkswagen AG eier 99% av Audi AG.

 

Etter hva jeg kan finne ut er "Volkswagen Audi Group" et gammelt navn (1978-1992) for Volkswagen AG/Volkswagen Group.

 

Så, jeg vil påstå at Volkswagen Audi Group og Volkswagen AG kan begge forkortes til VAG. Selv fortrekker jeg Volkswagen Audi Group da dette er mer "sjarmerendes" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
vr6 forteller at motoren er en salig blanding mellom V -og Rekkemotor med 6 sylindre.

 

VR6 - Toppmodellen med V6-motor

VR6 motorn er en helt normal V motor med 6 sylindre

 

Jeg tror, men vet ikke, at R'en er satt inn der for å skille VR6 fra V6 som også VW har kommet ut med

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VR6 - Toppmodellen med V6-motor

VR6 motor er en helt normal V motor med 6 sylindre

 

Jeg tror, men vet ikke, at R'en er satt inn der for å skille VR6 fra V6 som også VW har kommet ut med

 

Vr6 motoren er ingen vanlig v-sekser.

I motsetning til andre V-motorer har Vr6 så liten vinkel mellom sylinderrekkene at den har bare en topp og en sylinderbank..

V-Reihenmotor 6, eller altså vinklet rekkesekser..

 

Stand_VR6-motor.PNG

Kleppen_VR6-motor_12V.PNG

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den andre V6 motoren fra VW du sikter til, fra f,eks Golf 4, Passat m.fler er en tilsvarende motor, da med 2,8 - 3,2 og 3,6 24v..

Disse motorene finner du også i Porsche Cayenne, Touareg, Audi TT, Audi Q7, Skoda Superb m.fler..

Endret av B.T.i

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår