Suzuki Ac-50 Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Heisann! Jeg har hatt litt problemer med ventiltikking. Har ikke hatt bilen så lenge, men har byttet olje og hatt full overhaling på den. Oljen som er på er en del syntetisk olje. Er ikke noen dyr olje. tror viskositeten er 10w 40. Den tikker mest når den er kaldt, og jeg har konkludert med at siden den ikke tikker på tomgang så er løfterne ok. Det jeg lurer på er om det er oljen som kan være for tykk, slik at den gjerne må bli litt varm for å tilstrekkelig smøre løfterne. Kan det være noe gale med oljepumpen? eller ville jeg merket det bedre da. Har dere noen formening om hvilke olje som er bra på en 1,6 forgasser motor? Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf-Master Skrevet April 26, 2005 Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Stikk på nermeste FK-butikk og kjøp deg olje da? Fullsyntetisk. Koster vel 300kr elns for 4 liter. Siter ------------------------------------------------ x 1987 Golf MK2 GTI 16V x 1992 BMW E36 ------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg