Gå til innhold

Hvilke turboer passer ??

max-muscle

Anbefalte innlegg

Bilen min ble rappa for litt siden, da jeg fant den igjen, var turbo ødelagt.

Hørte værtfall ikke at den gikk rundt, den turbomålern som er orginal i bilen beveget seg litt, fikk den litt over midten vis jeg hadde gassen i bånn i andre giret en stund.

Tyder på at turbo er ødelagt !

Hvilke turboer passer på en Bluebird Turbo ? Som bare er å skru på å kjøre.

T25 vet jeg om.

Blir det kanskje billigere å sende turbo til overhalling/rep ?

Trenger også noen andre deler, tenningslås, høyre og venstre dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hah, ikke finn på å sende en tb02 til overhaling, koster deg 7.5k (bytte). Da er du tusenlappen unna en splitter ny. believe me, jeg har sjekka og spurt.

T25 får du handla fra 200sx-eiere som bytter ut.

Skal du opp på T28/T3 må du mekke nye flenser på o2hus og manifold, dette lønner seg ikke. KKK (!?)turboene til vag? passer på manifold, men ikke på o2hus.

Jeg har forresten dører liggende (3-dørs kombi). De er røde om du vil fréshe opp bilen din litt ;) (komplett med el. speil og stuff).

Tror også jeg har en tenningslås, men denne er så gammel og utslitt at den byr bare på trøbbel. Var en grunn til at jeg bytta min.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sende tb02 turboen til overhalling og oppgradering nå, har skrudd den ut og det var en helvetes jobb !!!

Det kom på 8500,-

Så skal jeg kjøpe intercooler den kosta 4500,- (ny)

Så skal jeg ha ny dump Turbosmart Megasonic 3000, bakpotte 2000, luftfilter kit 2000, turbotrykks justering 1000, måler inne i bilen 1000.....

Skal også ha noen felger, men er veldig usikker på hva som passer og ikke passer !

De sa at jeg kunne kjøre på 1,5 bar hele tiden da uten noe problem, med tanke på turbo selvfølgelig da. Stemplene hadde sikkert sprengt.

Så jeg skal kjøre på 1 bar, motoren overlever vel det ?

Blir dyrt dette her, så jeg vurdere å kjøpe et frontcut fra en Nissan Skyline, å sette inn det. vis det passer da.. Den drar jo på bakhjula! pluss at det er rekkesekser !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sende tb02 turboen til overhalling og oppgradering nå, har skrudd den ut og det var en helvetes jobb !!!

Det kom på 8500,-

Så skal jeg kjøpe intercooler den kosta 4500,- (ny)

Så skal jeg ha ny dump Turbosmart Megasonic 3000, bakpotte 2000, luftfilter kit 2000, turbotrykks justering 1000, måler inne i bilen 1000.....

Skal også ha noen felger, men er veldig usikker på hva som passer og ikke passer !

De sa at jeg kunne kjøre på 1,5 bar hele tiden da uten noe problem, med tanke på turbo selvfølgelig da. Stemplene hadde sikkert sprengt.

Så jeg skal kjøre på 1 bar, motoren overlever vel det ?

Blir dyrt dette her, så jeg vurdere å kjøpe et frontcut fra en Nissan Skyline, å sette inn det. vis det passer da.. Den drar jo på bakhjula! pluss at det er rekkesekser !

Frontcut fra skyline?? Kødder du eller?? Det er en bluebird du har...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Bluebird jeg har ja

Jeg kødder ikke nei.

Denne skyline motoren har 215 hk orginalt, Skyline GTS-T R-32.

Pris 25 000,-

Det skal jo være null problem å sette denne motoren i en 200sx S13, å siden det ikke er noe stress å sette en S13 motor i bluebirden, bør det ikke være så stort problem å putte en skyline motor i bluebirden :cool:

Det hadde vært tøft :respect

Noen som vet om 17" felger passer på Bluebirden, uten mods. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...

Det er ikke du som har den hvite Primera GT med masse luftinntak i panseret ? I så fall så var det du som kjørte forbi meg for en tid tilbake angry kebabåndes anger2 dukenukem

Bluebirden min er hvit med hvite hjulkapsler, hadde en prippen kjerring i bilen så fikk ikke gitt på ! Neste gang jeg ser den bilen står jeg litt sterkere, får bilen på veien om 2 uker! Skal ha 1 bar som standard, så skal jeg ha sånn rakkettavfyringsknapp inne i bilen som svitcher trykket til 1.5 bar! Da er det fare for stempler som kommer gjennom panseret, men det er vært det..

:ass:ass:ass:ass:ass:ass:ass:ass:ass:ass:ass:ass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er min primera men det er ingen gt. Bare en lx på 300hk og 400nm, så det er bare og gasse på. Men møter jeg deg på gata så er nok sjansen stor for at jeg ikke gidder og gasse på. Har andre ting og finne på en og parkere en sliten bluebird.

Sliten bluebird.. Oookaay... hehehehehe !!!! :fire::fire::fire::fire:

300 hk ja, da er nok eneste kjangsen å putte i en skyline motor, får aldri 300 hk ut av motoren til Bluebirden.

Du gidder ikke bruke tia di på en sliten bluebird nei, hva var det du liksom drev med ved utkjøringa på Holmen, rettning motorveien ?? For meg så det ut som at du krysset den heltrukne stripa å ga flatt jern forbi meg :deng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ha lykke til, vet du hvor lang kassa til skyline er? Du får ALDRI plass til dette med tverrstilt motor, og du kan hvertfall ikke bruke orginalkassa.

Nei, spar heller pengene og kjøp deg en S13 etter hvert du.. Mitt tips, har eid bluebird turbo før og vet hvor lett ting går i stykker :)

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten bluebird.. Oookaay... hehehehehe !!!! :fire::fire::fire::fire:

300 hk ja, da er nok eneste kjangsen å putte i en skyline motor, får aldri 300 hk ut av motoren til Bluebirden.

Du gidder ikke bruke tia di på en sliten bluebird nei, hva var det du liksom drev med ved utkjøringa på Holmen, rettning motorveien ?? For meg så det ut som at du krysset den heltrukne stripa å ga flatt jern forbi meg :deng

Tja har man dårlig tid så har man dårlig tid. Men som sagt, skulle jeg grisekjøre mot alt og alle så hadde lappen hvert borte for lenge siden. Og jobben krever ett førerkort, enkelt og greit...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:driving

Har sett deg grisekjøre flere ganger jeg da, men vis du liker å late som at du er bestemor bak rattet så får du gjøre det da hehe....

................................... spermie

Observerte deg på søndagstur i dag i 21 tiden på billingstadsletta haha, så kan jo være noe i det du sier thumpsup

:nono:

Dreit i den skyline frontcutten, hadde blitt rundt 50 000,- for å få den montert :roll: ! Så jeg kjøpte en helt ny turbo istede(med kjeramiske kulelagre eller noe sånt)+at jeg fikk den oppgradert batman , den gamle var jo sprekt på flere steder haha :nono: !

Noen som vet hvor jeg kan få tak i et alurør fra turbo til KN filter :watchout (3" tror jeg) ? Noen steder på nettet jeg kan bestelle for eks. ?

Å får jeg plass til 17" på Bluebirden !!?? assman :cab assman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får fint plass til 17" på birden din, jeg hadde 16" sommer, og det så smått ut :D bare pass på rett innpress og ikke for brede felger.

Ang. rør må du ha rør fra Luftfilter > Luftmengemåler > Intercooler (håper du har dette :D) > turbo

Dette koster en del å få sveiset, så kjøp deg heller silikonslanger, de tåler mye og ser bedre ut er nå min mening :D

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får fint plass til 17" på birden din, jeg hadde 16" sommer, og det så smått ut :D bare pass på rett innpress og ikke for brede felger.

Ang. rør må du ha rør fra Luftfilter > Luftmengemåler > Intercooler (håper du har dette :D) > turbo

Dette koster en del å få sveiset, så kjøp deg heller silikonslanger, de tåler mye og ser bedre ut er nå min mening :D

Har adapter, filter og varmeskjold, så jeg trenger bare et alu rør fra Turbo til luftmengdemålern. Jeg vil ha alu rør, det gir bedre kjøling + at det har høyere tetthet så det observerer ikke så mye av den fete suge og WG lyden :cool:

Boltsirkern er 4*100 ikke sant ?

Hvilket innpress skal jeg ha da ?

Hva mener du med ikke for brede dekk da ? 205 maks ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider