Gå til innhold

Reparasjon av ripete frontrute??

Ranger emnet


The Edge

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Noen som har prøvd dette kittet? http://shop.gasolin.no/catalog/product_info.php?cPath=27&products_id=133&osCsid=2a2cc8a3f371a7c4674f3ccf63fcfc6c

 

Jeg prøvde også med vanlig våtslipepapir og vann på en delebil, men det lager selvfølgelig bare mere riper. Nå var det jo ikke finere enn 400 papir, mulig det hadde gått bedre med finere papir da.

 

Med min delkasko ser det ut til å være kr 2000 i egenandel på skifte av frontrute, så det er liksom ikke så mye aktuelt..

 

 

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd dette kittet? http://shop.gasolin.no/catalog/product_info.php?cPath=27&products_id=133&osCsid=2a2cc8a3f371a7c4674f3ccf63fcfc6c

 

Jeg prøvde også med vanlig våtslipepapir og vann på en delebil, men det lager selvfølgelig bare mere riper. Nå var det jo ikke finere enn 400 papir, mulig det hadde gått bedre med finere papir da.

 

Med min delkasko ser det ut til å være kr 2000 i egenandel på skifte av frontrute, så det er liksom ikke så mye aktuelt..

 

 

The Edge

 

Syns den egenandelen har blitt vell høy i det siste..

Må nok bruke noe litt finere enn 400 papir på ruta trur jeg :)hvis jeg først skulle prøvd det så trur jeg at jeg hadde satsa på 1200 eller mer..

 

det går fint å bruke alle typer polish på ruter.. men det kan bli et helvete å bruke vindusviskerene etterpå, de flyter liksom bare oppå polishen.. og noe kan være veldig vanskelig å ta bort.. feks Autoglym extra gloss tingen.. den var veldig vanskelig å få av etter en time på en bakrute jeg prøvde på :)

Car glass polish funker jo greit det.. den gjør ruta blank.. og vindusviskerene tar bra etterpå.. Men ripene synes MINST like bra etterpå..

 

Jeg er interessert i å høre erfaringer fra folk som har fått slipt rutene sine.. for jeg har nemmelig mange rare riper på den ene sideruten som jeg skulle hatt fjerna..

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

 

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår