millhouse Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Kom over en helt orginal en eiers 80 mod Volvo 242 Dl. Bilen er forholdsvis rustfri til og være såpass gammel.Skjermene foran skal skiftes.De er rustne og litt bulkete. Bilen skal holdes orginal i utseendet,bortsett fra noen små forandringer. Synes denne kler en litt sånn retro stil,med mye krom og orginale detaljer.Sånn som radio etc... Det er SÅ mange som bygger om til nyere type,derfor vil jeg gå andre veien,og faktisk bygge om til eldre utseende. Felger,senking og masse masse krom,er vel de tingene jeg skal gjøre. Det som er gjort til nå er: 1. Montert 78 modell speil (kromme) 2. Skiftet front lykter til eldre modell 78mod,runde lykter. 3. Satt på Compomotive MO 18" 4. Stripe under vinduet (type Tyrbo/Glt) Men i KROM :) 5. Vasket og polert innvendig og utvendigt. Legger ved noen bilder av bilen her. OG ja,den er IKKE senket enda,til de som måtte mene at den behøver det :) Er på G... Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Synd at det var nye bakparten da, men ellers så den grei ut. Få ihvertfall på den originale leppa foran, ser helt mongo ut uten syns jeg :) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Hehe, morro. Sykt råe de compomotive felgene der! Er de dyre? :) Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zub Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Bare du får den neppå så blir den sjef, digger den første fronten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 kan bli bra dette, men senk den endel da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen|3k Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Stilig bil! Bra du ikke er som flertallet som ødelegger dem totalt... For han som sku ha mo priser: http://www.kollevold.no/compomotive.htm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Fett prosjekt.....:D Få den i bakken...fort...;) Er sugen på et retro prosjekt sjøl....men da sku det vært 244 -77......de gamle rompene er peneste når du har den gamle fronten. åssen motor blir det a? Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Motor ja--- B19 så klart. :) Bare cruisetralle detta. Syns personlig "nye" bakenden er penest.Aldri likksom funnet meg tilrette med den gamle.Så nye rompa,med gamle fronten er det peneste syns jeg :) Og ja,den skal senkes... Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Bra prosjekt!! Bilen skal hellakkeres?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Bra prosjekt!!Bilen skal hellakkeres?? Tja,si det. Syns det er litt sjarm med litt skavanker og da. Men har en kompis som er lakkerer og sveiser,så klart,muligheten er jo til stedet :) Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Tøft og uvanlig prosjekt. Ikke mange som går den veien som du når har valgt, så det står det respekt av. Er det 185 dekk du har bak? :D Neida..bare tuller, men var det noe jeg ville pirke på, så måtte de være at du kunne satt litt bredere dekk på bak, er jo rimelig grei plass baki der på 200 serien. :) Når jeg tenker over det, så hadde onkelen min en gammel 242dl stv stående i en garasje i mange herrens år, trur den var 78 modell, viss jeg ikke husker helt feil. Viss den eksisterte på det tidspunktet, det skal ikke jeg påstå.. Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Tøft og uvanlig prosjekt. Ikke mange som går den veien som du når har valgt, så det står det respekt av. Er det 185 dekk du har bak? :D Neida..bare tuller, men var det noe jeg ville pirke på, så måtte de være at du kunne satt litt bredere dekk på bak, er jo rimelig grei plass baki der på 200 serien. :) Når jeg tenker over det, så hadde onkelen min en gammel 242dl stv stående i en garasje i mange herrens år, trur den var 78 modell, viss jeg ikke husker helt feil. Viss den eksisterte på det tidspunktet, det skal ikke jeg påstå.. 225.40/18 bør da holde i disse hjulhusene.Subber allerede nå :) 242dl stv er vel noe sjelden :rolleyes: 245 er jo stv... Men den har eksistert siden 1975 Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
harry_volvo Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 spenende prosjekt. men de felgene passa kansje ikke til retro/old school. ;) men ellers var felgene fete. gleder meg til å se utviklinger:D Siter volvo Harry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrofish Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Litt enig i det med felgene; de gjorde seg bra, men kanskje ikke så oldschool som bredda stålfelger f.eks. På en annen side; Hvis det ikke er rust på den er det tøft å ha litt småskader i lakken og helt strøkne felger... Men leppa foran må på. :) Siter - 92 BMW 318iS - 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale - 86 Sierra iS - prosjekt? - 98 323i Coupe banebil - 83/87 Audi 200 TQA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet April 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Har en del orignale Volvo felger både i alu og stål,men disse er jo i 14-15" og det er jo alt for lite... Tanken på kromme MO har slått meg :) Fram med Autosolen,og god sommer.hehe Nei,seriøst så digger jeg den enkle tidløse designen på disse felgene + at de kler 240r så sinnsykt. Så de blir sittende på dette retro prosjektet Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg