Gå til innhold

323 LX / GTX mutasjon

Ranger emnet


MazdaLaVista

Anbefalte innlegg

Heisann, vet det er flere rundt om i landet som har slike, har selv en (men ikke helt klar ennå). Men har litt diverse spm om disse. Hvilke dempere,bremser, clutch,svinghjul osv dere bruker. Så slipper jeg å begynne å teste meg frem for å få dette til skikkelig.

 

send gjerne en pm. doh

93' RX7 FD

88' 323 4wd Turbo (BF Turbo)

86' Daihatsu Charade Turbo

 

Let's go CRAZY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Heisann. Tenkte jeg skulle skrive litt om bilen min, En 91mod 323 1.6LX med GTX motor, ledningsnett, interiør osv.

 

Ble opprinnelig kjøpt av broren min, som ett "nesten ferdig" prosjekt. men pga av at han ble en rimelig travel mann, og at jeg har skrudd en del mazda før (gtr og 4wd Turbo 1600) som er rimelig lik, så ble det til at jeg gjorde resten av monterings arbeidet.

 

Har nå skiftet alle bremserør og slanger, montert ny clutch, byttet fjærer bak til Sparco fjærer fra en GTX (bare en midlertidig løsning da, fjærene som sto på var knekkt)og montert dempertårn bak. Tectylert den under. Montert Simons 2,5" effektanlegg (ja vet det ruster noe jævlig, men har zinket det så håper det hjelper, dessuten fikk jeg det billig via jobben). Montert Autogauge turbotrykksmåler. Kjøpt KN filter, blir montert til uken. I mellomtiden har jeg byttet ut original filteret med ett KD (KingDragon) filter

 

 

 

Motor er i original stand så vidt jeg vet.

 

Neste jeg skal gjøre er å få byttet hjulbuene bak, platen under bakluken (som bakluken hviler på , bulk i den ) og få sveiset noe rust rundt oppfestningen for det langsgående bærestaget bak på førersiden.

 

Future mods:

- Felger ! ikke helt bestemt meg for hva.

- Sinterclutch og sterkere trykkplate fra Dalhems.se

- Diverse mods inni bilen, 2 x bøtte/racing stoler ratt og pedaler osv.

- Frontmontert intercooler

- Resirkulerende Dump Valve

- Dual Stage Turbotrukksregulator fra Turbo XS

- Pakfeifer Front, Panser og Sideskjørt

- Slik bakfanger: 323BGhatchrearbumpernew.jpg

 

- og til slutt lakke den i Mazda 6 Pacific Blue MIca: Mazda6bl323.jpg

 

Slik ser den ut nå: Fremifra2.jpg

Skrpsidenmoriginaleksos2.jpg

Dash.jpg

EnderrEffanlegg.jpg

93' RX7 FD

88' 323 4wd Turbo (BF Turbo)

86' Daihatsu Charade Turbo

 

Let's go CRAZY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår