Bjørn W Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Til alle bilstereoexperter... Hvordan skal den ultimate godlyden være.den lyden man tar hjem pokaler i f.eks EMMA og ACAP med?få vite!!!!! Siter Bjørn M Wilhelmsen Trur du æ røyke når æ koble... http://www.altabilstereo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihkku Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 At det høres ut som om du er på en konsert, da bør alt klaffe. Så skal heller ikke skurre noen steder. Jeg har stillt på en god del konsertanlegg å det er ikke lett for å få den perfekte lyden. Hvis du stiller inn lyden slik at den passer best til trance, så vil nok neppe en rocke låt høres like bra ut med det oppsettet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Kjempebra svar mihkku doh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JenkaRiPS Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 At det høres ut som om du er på en konsert, da bør alt klaffe. Så skal heller ikke skurre noen steder. Jeg har stillt på en god del konsertanlegg å det er ikke lett for å få den perfekte lyden. Hvis du stiller inn lyden slik at den passer best til trance, så vil nok neppe en rocke låt høres like bra ut med det oppsettet. Er vel sjelden jeg hører på en studioinnspilling og heller ønsker det var live (Ønsker heller at jeg var på konsert :)) Greit det skal høres slikt ut OM det er en konsertinnspilling. Dessuten kan vel neppe lyd på konsert sammenlignes med bilstereo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 2 veis system med riktig vinkling + midbass på dashen med virkelig gode komponenter og gjerne uten tidskompensering med lav nedre delefrekvens, korte signal/høytaler kabler til nevnte system. Mellombass i dørene og flere 10" bak i bagasjeromet med forsterkere med mye "headrom" -ikke nødvendigvis mye effekt-, en ekstra bateri bak nær bassforsterkere + 0,5 farads kondis så nær som mulig forsterkeren. Til å begynne med... :) Lyden syns jeg er det viktige her, men desverre kan enkelte biler "vinne" pga "lekre monteringer" uten at de lyder noe bedre.... :rolleyes: sikker mange andre meninger og!! Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn W Skrevet April 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Men hvor skal lyden komme fra?forfra?bakfra? Siter Bjørn M Wilhelmsen Trur du æ røyke når æ koble... http://www.altabilstereo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Men hvor skal lyden komme fra?forfra?bakfra? Hvor ønsker du at artisten skal stå? Pleier du å stå med ryggen til på konsert? Lyden skal med andre ord komme forfra. Bortsett fra muligens de dypeste basstonene (kanskje 50 Hz eller lavere og ned om mulig). Mange mener det ikke er mulig å retningsbestemme frekvenser under 80 Hz, men noen mener dette ikke stemmer... Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn W Skrevet April 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Hvor ønsker du at artisten skal stå?Pleier du å stå med ryggen til på konsert? Lyden skal med andre ord komme forfra. Bortsett fra muligens de dypeste basstonene (kanskje 50 Hz eller lavere og ned om mulig). Mange mener det ikke er mulig å retningsbestemme frekvenser under 80 Hz, men noen mener dette ikke stemmer... Mvh Stian Hva mener du om det?Stemmer det? Siter Bjørn M Wilhelmsen Trur du æ røyke når æ koble... http://www.altabilstereo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Hva mener du om det?Stemmer det? Jeg mener det at det er spnt som man må prøve seg frem på... Folk hører forskjellig ;) Selv har jeg ikke noe problem med å retningsbestemme 80 Hz, men dypere toner blir vanskeligere. Testet litt nå... 80 og 70 Hz er ikke noe problem å høre hvor kommer fra, men 50 Hz sliter jeg med. Da fyller liksom tonen hele rommet (bølgelengden nærmer seg lengden på rommet). Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Mener å ha lest at toner under ca 200 Hz ikke er kritiske mhp retningsbestemmelse. Dette er selvfølgelig forskjellig fra person til person siden overgangen er glidende. Demping, god montering montering og nøysom pirking i alle ledd er nok gode retningslinjer for et bra resultat. Er ikke helt der sjøl, men jeg er på vei. Som en annen kar uttalte; det morsomme er jo at en hele tiden kan finne utfordringer i det å oppgradere. Oppnår man det perfekte resultat er jo jakten over og hva skal en da ta seg til...? (Blir jo bedre tid til å drikke og pule da... :D) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 At det høres ut som om du er på en konsert, da bør alt klaffe. Så skal heller ikke skurre noen steder. Jeg har stillt på en god del konsertanlegg å det er ikke lett for å få den perfekte lyden. Hvis du stiller inn lyden slik at den passer best til trance, så vil nok neppe en rocke låt høres like bra ut med det oppsettet. Hmm, nå låter jo de fleste konserter svært dårlig, så dette ville jeg ikke brukt som referanse. Eneste troverdige referanse er live-musikk som er "unplugged" og ikke går gjennom forsterkere, prosessorer og høyttalere. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Hmm, nå låter jo de fleste konserter svært dårlig, så dette ville jeg ikke brukt som referanse. Eneste troverdige referanse er live-musikk som er "unplugged" og ikke går gjennom forsterkere, prosessorer og høyttalere. mvh Glenn Helt enig. Har man hørt en god pianist hamre løs på et flygel skjønner man raskt at dette med hjemme/bilstereo er et langt lerret å bleke. For de det måtte interessere: et full size konsertflygel kan lett produsere 115 db på 3 meters avstand. Var det noen som nevnte dynamikk? :) Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn W Skrevet April 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Hvis man lytter til en svært bra plate.hvordan vet man hvor musikerne skal stå plassert i forhold til hverandre?Hva er et korrekt lyd/stereobilde? Siter Bjørn M Wilhelmsen Trur du æ røyke når æ koble... http://www.altabilstereo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 Hvis man lytter til en svært bra plate.hvordan vet man hvor musikerne skal stå plassert i forhold til hverandre?Hva er et korrekt lyd/stereobilde? Dette er momenter som varierer sterkt fra plate til plate, og bør egentlig være mindre prioritert. Det legges, etter min mening, alt for mye vekt på lydbilde i bilsterokonkurranser. Desverre så blir resutatet, til tross forholdsvis ok plassering av musikere etc, et komprimert lydbilde, hvor alt blir smått. Personlig ville jeg heller prioritere dynamikk og klang. For å plassere musikere må man lukke øynene uansett, noe som er svært uheldlig mens man kjører. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matador Skrevet April 22, 2005 Rapporter Share Skrevet April 22, 2005 For å plassere musikere må man lukke øynene uansett, noe som er svært uhendlig mens man kjører. mvh Glenn hehe... nærmeste vi kommer er jo "mørkekjøring"... :rolleyes: Siter --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM* -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg