Gå til innhold

Til de med TDI uten PD.

Ranger emnet


daho

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
Hva utgjør dette i effektgevinst hk/nm på en allerede chippet 110hk tdi (ikke pd) med effekt eksos-cat back og åpent luftfilter? (nå ca 155-160hk/320-330nm)

Hvis man fjerner cat så tjener man kun 2hk

Åpentluftfilter tjener du ingen hk på, Kn filter er ikke bra for motoren.

Du mister effekt på åpentluftfilter. Bevist med dyno test.

 

Regner med at du har rundt 140hk.

 

Du kan jo tjene litt på boksen, men det jeg ville da satset på er Trim Dyser.

4 dyser for 2800kr. 0,216mm dyser.

Orginalt på 110hk er det 0,205mm dyser.

Det du tjener på er større turbo, den til 150hk Garret GT1749V.

Front montert intercooler og oppgradert pumpe.

Dyser + turbo + intercooler + chip = 180Hk

Dyser + turbo + intercooler + chip + pumpe = 195Hk /400Nm kan være at du får mer hester fordi det var med orginal intercooler.

 

Vil du over 200hk:

0,216mm Dyser

Garret Gt1749V Turbo

Frontmontert intercooler

Custom chip

12mm pumpe

 

Vil du over 250hk:

Samme som over + propan innsprøytning.

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man fjerner cat så tjener man kun 2hk

Åpentluftfilter tjener du ingen hk på, Kn filter er ikke bra for motoren.

Du mister effekt på åpentluftfilter. Bevist med dyno test.

 

 

Taper man effekt på åpent luftfilter? Gjelder dette på tdi eller mener du dette gjelder generelt? Hvordan er kn filter skadelig for motoren? Greit nok dersom filteret er av dårlig kvalitet så biter kan falle av og bli sugd inn, eller at det filtrerer for dårlig.

 

 

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taper man effekt på åpent luftfilter? Gjelder dette på tdi eller mener du dette gjelder generelt? Hvordan er kn filter skadelig for motoren? Greit nok dersom filteret er av dårlig kvalitet så biter kan falle av og bli sugd inn, eller at det filtrerer for dårlig.

 

 

The Edge

 

Snakker om TDI

 

Har du bare et konfilter fra kn i motorrommet, så suger den bare varmluft.

Den får ikke luften fra fronten som med orginal boksen. Turboen vil ha luft,

den drar så mye luft den vil ha, samme om det er orginalt eller ikke. Kn filter er innsatt med olje, små partikler fra filteret fester seg på luftmassemåleren og den blir ødelagt.

Chiptuning og diagnose

www.tntuning.no

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om TDI

 

Har du bare et konfilter fra kn i motorrommet, så suger den bare varmluft.

Den får ikke luften fra fronten som med orginal boksen. Turboen vil ha luft,

den drar så mye luft den vil ha, samme om det er orginalt eller ikke. Kn filter er innsatt med olje, små partikler fra filteret fester seg på luftmassemåleren og den blir ødelagt.

 

Ja, den er jeg med på..

 

The Edge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår