BMW 325i Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Har et lite problem... Når motoren er helt kald og jeg trykker pedalen rett ned til ca halv gass dør motoren ut og avogtil stopper den helt. motoren er en B23a, jeg vet at den går på litt feit blanding, kan dette være problemet? Det spruter også masse "vann" ut av eksosen når motoren går, hva kan dette komme av? Er det noen aom har svar på disse spørsmålene? På forhånd takk. Og er det foresten vanskelig å komme til bryteren til ryggelyset som sitter på gearkasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Vann ut av eksosen???? Dårlig tegn.... Lukter det bensin av "vannet"?? Isåfall får alt for mye bensin så den drukner.. Hvis du skrur ut en plugg å ser om den er svart = feit blanding Er den hvit = tynn blanding Kan være fukt i eksosen hvis det kommer litt med det samma du starter opp..! Hvis det kommer over lengere tid trur jeg det vanker ny toppakning snart... Det er nå det jeg kan tenke meg i farta...! :rolleyes: Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 325i Skrevet April 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Vann ut av eksosen???? Dårlig tegn.... Lukter det bensin av "vannet"?? Isåfall får alt for mye bensin så den drukner.. Hvis du skrur ut en plugg å ser om den er svart = feit blanding Er den hvit = tynn blanding Kan være fukt i eksosen hvis det kommer litt med det samma du starter opp..! Hvis det kommer over lengere tid trur jeg det vanker ny toppakning snart... Det er nå det jeg kan tenke meg i farta...! :rolleyes: Motoren har fryst en gang så frysepluggen poppet ut... Kan toppakningen ha røket da? Pluggene er helt svarte så den går på for feit blanding. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Motoren har fryst en gang så frysepluggen poppet ut... Kan toppakningen ha røket da? Pluggene er helt svarte så den går på for feit blanding. Det vet jeg ikke.... Kan jo sikkert ha gjort det.... Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 har du starta den etter du frøys den? kom de hvit røyk ut? mister du kjøle vann? stomberg lr zenit 175CDUS gasser? overslag i rotorn din? Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 325i Skrevet April 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 har du starta den etter du frøys den? kom de hvit røyk ut? mister du kjøle vann? stomberg lr zenit 175CDUS gasser? overslag i rotorn din? Når jeg kjøpte den var alt kjølevannet lekki ut, men jeg satt i ny frostplugg og fylte opp så gikk den helt normalt uten noe spesiell røyk... forgasseren er en solex 175cd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 hart du sett på mebranet i gassern? sjekk at d ikke er hull i det, åpner tomgangs ventilen din? magnet ventil på innsuget! vis de er samma på b23 ¨b2300a Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 325i Skrevet April 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 hart du sett på mebranet i gassern? sjekk at d ikke er hull i det, åpner tomgangs ventilen din? magnet ventil på innsuget! vis de er samma på b23 ¨b2300a Hvor må jeg skr opp for å sjekke det? har aldri skrudd på bilgasser før... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Om toppakningen er gåen.. Kan du sjekke oljen, hvis oljen er brun/Svart.. da har det vertfall ikke komt vann i oljen.. Men er oljen helt hvit og tykk å gris.. Da har nåkk toppakninga røket.. Og om eksosen er veldig fuktig ja slik du sa eller at det spruta vann.. Men det kan jo være at det har komt vann i eksosanlegget ? :rolleyes: Bare en tanke. Men når den er kald å du jir halv gass, kan jo ikke akkorat forvente MAKS power liksom ut av motoren når den er kald.. Min også stopper opp litt vist jeg gasser for mye med en gang når den er kald.. Men har du på en del chock (shåk:D) Da kan hende det minsker litt.. Jeg bruker bare å ha shåken litt ut slik at den går greit.. Men da merker jeg veldig at den stopper vist jeg gasser halv gass.. Må ha litt høyt turtall for å ta av liksom... Men sjekk oljen om den er hvit :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Per liter bensin motoren forbrenner, "lager" den 1.2 liter vann. Så er nok ikke så unormalt at den renner litt vann ut av eksosen når den er kald...Er jo derfor det allti ryker litt av eksosen når bilen er kald...= Vanndamp.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 Om toppakningen er gåen.. Kan du sjekke oljen, hvis oljen er brun/Svart.. da har det vertfall ikke komt vann i oljen..Men er oljen helt hvit og tykk å gris.. Da har nåkk toppakninga røket.. Og om eksosen er veldig fuktig ja slik du sa eller at det spruta vann.. Men det kan jo være at det har komt vann i eksosanlegget ? :rolleyes: Bare en tanke. Men når den er kald å du jir halv gass, kan jo ikke akkorat forvente MAKS power liksom ut av motoren når den er kald.. Min også stopper opp litt vist jeg gasser for mye med en gang når den er kald.. Men har du på en del chock (shåk:D) Da kan hende det minsker litt.. Jeg bruker bare å ha shåken litt ut slik at den går greit.. Men da merker jeg veldig at den stopper vist jeg gasser halv gass.. Må ha litt høyt turtall for å ta av liksom... Men sjekk oljen om den er hvit :) topppakninga kan sprekke fra olje retur å inn til syl, da bruker den olje som faan, samam me vannkanal å inn til syl, trenger ikke komme olje i vannet fordi, man ser d på at vannet forsvinner, å kompen kan oppføre seg litt rart! Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 topppakninga kan sprekke fra olje retur å inn til syl, da bruker den olje som faan, samam me vannkanal å inn til syl, trenger ikke komme olje i vannet fordi, man ser d på at vannet forsvinner, å kompen kan oppføre seg litt rart! Ja, selfølgelig.. Det tenkte jeg ikke på:) Men om vannet lekker inn i syliderene kan man jo kjenne på eksosen om man blir veldig fuktig på hånda.. mvh. Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 og den ryker veldi hvitt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Kommer av glykolen ;) De bruker slikt for å lage røykteppe på pansrede kjøretøy. spruter frostvæske i eksosen. Ryker noe jævlig. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Har eg lært noe i dag og:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.