Gå til innhold

Ford sierra Project

Ranger emnet


Snow4Fun

Anbefalte innlegg

ok! :) spør om han selger det for 1200 spenn a! så henter jeg det så fort som mulig viss det ikke er så langt unna!

 

1200 hehe er spott pris da.

Men det var greit det sa han.

 

Motor befinner seg på jessheim.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

pratet med en lakerer... og han sa at dte var like greit å kjøpe en sierra med svart intreør.. lakken hadde bare flasset av.

så da er det bare å spare opp penger til is delebil :D

 

Har gjort noe mer på bilen den siste uken:

 

-Blåe neonlys som lyser ned på beina.

-"alu" pedaler

-skrudd i intreøret igjen

-fixa en bulk (slipt og sparkla)

-sota baklyktene litt

-satt i noe anlegg. 12" JBL gt series, 2 kenwood høytallere forsterkere osv. (bare midlertidlig! skal ha nytt)

 

prøver meg litt frem åssen jeg skal få skjermen til å passe uten at jeg må skjære så mye av dashbordet.

 

Bilder kommer i morra!

88 Honda Prelude 2.0L 16V doch 150hk

96 Audi A4 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde venta med alt det unødvendige så hadde du jo hatt råd til fin delebil allerede, også kjøpt alt det unødvendige når bilen var klar for veien. :)

 

Uansett, IS er fin motor.

Om du bare skal ha en morsom bil å kjøre kan du gjøre enkle modifiseringer, en sintere kam, porta toppen og bedre eksos, pluss en ny forgasser. Weber 32/36 er de beste originalforgasserne.

 

Sikter du mot noe høyere (150 - 200hk) er to Doble Weber 45 et must, sammen med en sint kam, høyere komp. (Om du går over 10.5:1 må du ha nye stempler) osv. Du kan lett dra ut 200hk av motoren uten problemer, om du har pengene. Men det er forholdsvis billig i forhold til mange andre motorer.

 

Sjekk performancedeler på http://www.burtonpower.com

 

EDIT: Leste nå at turbokit var et "must". Hvorfor? Pga. lyden?

Ville satsa på N/A trim isteden, mye greiere enn turbo på disse motorene.

Litt sjarm med N/A også, og en helt sinnsykt lyd med Weberne.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde venta med alt det unødvendige så hadde du jo hatt råd til fin delebil allerede, også kjøpt alt det unødvendige når bilen var klar for veien. :)

 

Uansett, IS er fin motor.

Om du bare skal ha en morsom bil å kjøre kan du gjøre enkle modifiseringer, en sintere kam, porta toppen og bedre eksos, pluss en ny forgasser. Weber 32/36 er de beste originalforgasserne.

 

Sikter du mot noe høyere (150 - 200hk) er to Doble Weber 45 et must, sammen med en sint kam, høyere komp. (Om du går over 10.5:1 må du ha nye stempler) osv. Du kan lett dra ut 200hk av motoren uten problemer, om du har pengene. Men det er forholdsvis billig i forhold til mange andre motorer.

 

Sjekk performancedeler på http://www.burtonpower.com

 

EDIT: Leste nå at turbokit var et "must". Hvorfor? Pga. lyden?

Ville satsa på N/A trim isteden, mye greiere enn turbo på disse motorene.

Litt sjarm med N/A også, og en helt sinnsykt lyd med Weberne.

 

 

 

ok.. ja lyd og effekt :)

88 Honda Prelude 2.0L 16V doch 150hk

96 Audi A4 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare minne om at det er to forskjellige doch motorer. En med eksos på høyre siden og en med eksos på venstresiden. Den ene er 16v, og deler blokk med cossie'n.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Må bare minne om at det er to forskjellige doch motorer. En med eksos på høyre siden og en med eksos på venstresiden. Den ene er 16v, og deler blokk med cossie'n.

ka bil kom den i då?? sierra har kun hatt 8ventilere.. også cosworth som e 16v...

Volvo 740/940 Turbo

Ford Sierra 1,8TD

Ford Escort Mk2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IS motoren er en god motor. Nesten samme blokka som er i Cossien. Originalt tåler den opp mot 160 HK før du må til å bytte stempler/råder/balansering av veiv. Toppen er ypperlig til å trimme. Med neste ferdig portet innsug pga insprøytningen.

 

Ett tips, men det koster mer. En Mondeo 2,0l Zetec og 45/50 mm Weber. Da start man med 165 HK. Zetecen er en utrolig god motor. Originalt holder bunnen og løfteren opptil 200 HK. Det tror jeg ikke du klare med en OHC. Setter du på nye kammer på Zetecen, visps, så har du nesten 190 HK. Du kan også få turbokit. Har da hørt om over 450 HK, men det koster en del.

- Ford Mondeo 2004 TDCI 130HK GHIA X med alt ;)

- Ford Mondeo 1994 2.0 GLX STV m/AC solgt

- Mazda 323 1983 1.5 ( sølvpilen ;) ) solgt

- "Den grønne porschen"( MK2 delebil) spiker

- Ford Escort RS2000 MK2 1976 med IS motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var forresten innom Torshow på strømmen i går. handla for magiske 1300' date='- fy faen!

 

hahaha..

du snakker om turbokit, men nevner utlegg på usle 1300kr?

turbokit, da er det helt andre summer du må regne med!

 

Husk:

Hvor mye tåler clutch?

Hvor mye tåler girkassen?

Hvor mye tåler diffen din?

 

Jeg har hørt at bakakslingene er spinkle på sierra (av en som eide og likte sierra, samt drev å hugget dem en stund).

 

Jeg tror også det er billigere for deg å kjøpe en komplett delebil, enn å kjøpe deler selv. Jeg vet selv at å kjøpe deler løse, blir fort MEGET dyrt!

Da snakker du om at du plutselig heller kunne kjøpt deg en original IS, evnt. fikset opp en is-delebil.

 

Lykke til med prosjektet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ka bil kom den i då?? sierra har kun hatt 8ventilere.. også cosworth som e 16v...

 

Jeg har en stående som skal være fra 91 scorpio. Ikke zetec, men modellen før. Noen andre kloke hoder påstår den finnes i escort rs.. Men det kan jeg ikke si for sikkert.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår