Breisladdern Skrevet April 20, 2005 Rapporter Share Skrevet April 20, 2005 ok! :) spør om han selger det for 1200 spenn a! så henter jeg det så fort som mulig viss det ikke er så langt unna! 1200 hehe er spott pris da. Men det var greit det sa han. Motor befinner seg på jessheim. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snow4Fun Skrevet April 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 pratet med en lakerer... og han sa at dte var like greit å kjøpe en sierra med svart intreør.. lakken hadde bare flasset av. så da er det bare å spare opp penger til is delebil :D Har gjort noe mer på bilen den siste uken: -Blåe neonlys som lyser ned på beina. -"alu" pedaler -skrudd i intreøret igjen -fixa en bulk (slipt og sparkla) -sota baklyktene litt -satt i noe anlegg. 12" JBL gt series, 2 kenwood høytallere forsterkere osv. (bare midlertidlig! skal ha nytt) prøver meg litt frem åssen jeg skal få skjermen til å passe uten at jeg må skjære så mye av dashbordet. Bilder kommer i morra! Siter 88 Honda Prelude 2.0L 16V doch 150hk 96 Audi A4 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet April 28, 2005 Rapporter Share Skrevet April 28, 2005 Hvis du hadde venta med alt det unødvendige så hadde du jo hatt råd til fin delebil allerede, også kjøpt alt det unødvendige når bilen var klar for veien. :) Uansett, IS er fin motor. Om du bare skal ha en morsom bil å kjøre kan du gjøre enkle modifiseringer, en sintere kam, porta toppen og bedre eksos, pluss en ny forgasser. Weber 32/36 er de beste originalforgasserne. Sikter du mot noe høyere (150 - 200hk) er to Doble Weber 45 et must, sammen med en sint kam, høyere komp. (Om du går over 10.5:1 må du ha nye stempler) osv. Du kan lett dra ut 200hk av motoren uten problemer, om du har pengene. Men det er forholdsvis billig i forhold til mange andre motorer. Sjekk performancedeler på http://www.burtonpower.com EDIT: Leste nå at turbokit var et "must". Hvorfor? Pga. lyden? Ville satsa på N/A trim isteden, mye greiere enn turbo på disse motorene. Litt sjarm med N/A også, og en helt sinnsykt lyd med Weberne. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snow4Fun Skrevet April 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2005 Hvis du hadde venta med alt det unødvendige så hadde du jo hatt råd til fin delebil allerede, også kjøpt alt det unødvendige når bilen var klar for veien. :) Uansett, IS er fin motor. Om du bare skal ha en morsom bil å kjøre kan du gjøre enkle modifiseringer, en sintere kam, porta toppen og bedre eksos, pluss en ny forgasser. Weber 32/36 er de beste originalforgasserne. Sikter du mot noe høyere (150 - 200hk) er to Doble Weber 45 et must, sammen med en sint kam, høyere komp. (Om du går over 10.5:1 må du ha nye stempler) osv. Du kan lett dra ut 200hk av motoren uten problemer, om du har pengene. Men det er forholdsvis billig i forhold til mange andre motorer. Sjekk performancedeler på http://www.burtonpower.com EDIT: Leste nå at turbokit var et "must". Hvorfor? Pga. lyden? Ville satsa på N/A trim isteden, mye greiere enn turbo på disse motorene. Litt sjarm med N/A også, og en helt sinnsykt lyd med Weberne. ok.. ja lyd og effekt :) Siter 88 Honda Prelude 2.0L 16V doch 150hk 96 Audi A4 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 30, 2005 Rapporter Share Skrevet April 30, 2005 hvis man venter mad anlegg og dill dall til alt det tekniske er ferdig. så er men sikker på at man ikke går på en penge smell. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rudi Skrevet April 30, 2005 Rapporter Share Skrevet April 30, 2005 Du bjynner i feil ende gutt, få deg motor først. De er jort på ein dag å sjifte motor å bygge om til is. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snow4Fun Skrevet Mai 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2005 Du bjynner i feil ende gutt, få deg motor først. De er jort på ein dag å sjifte motor å bygge om til is. slapp av gutter! er et år igjen til jeg fyller 18 så har god tid! :) ;) Siter 88 Honda Prelude 2.0L 16V doch 150hk 96 Audi A4 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Mai 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2005 Må bare minne om at det er to forskjellige doch motorer. En med eksos på høyre siden og en med eksos på venstresiden. Den ene er 16v, og deler blokk med cossie'n. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snow4Fun Skrevet Juni 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Det siste som er blitt gjort er at jeg har begynnt med bygging av anlegg og sparkla litt i dæsjen.. bilder kommer i morgen. Siter 88 Honda Prelude 2.0L 16V doch 150hk 96 Audi A4 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peet Skrevet Juni 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2005 Må bare minne om at det er to forskjellige doch motorer. En med eksos på høyre siden og en med eksos på venstresiden. Den ene er 16v, og deler blokk med cossie'n. ka bil kom den i då?? sierra har kun hatt 8ventilere.. også cosworth som e 16v... Siter Volvo 740/940 Turbo Ford Sierra 1,8TD Ford Escort Mk2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2000 Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 IS motoren er en god motor. Nesten samme blokka som er i Cossien. Originalt tåler den opp mot 160 HK før du må til å bytte stempler/råder/balansering av veiv. Toppen er ypperlig til å trimme. Med neste ferdig portet innsug pga insprøytningen. Ett tips, men det koster mer. En Mondeo 2,0l Zetec og 45/50 mm Weber. Da start man med 165 HK. Zetecen er en utrolig god motor. Originalt holder bunnen og løfteren opptil 200 HK. Det tror jeg ikke du klare med en OHC. Setter du på nye kammer på Zetecen, visps, så har du nesten 190 HK. Du kan også få turbokit. Har da hørt om over 450 HK, men det koster en del. Siter - Ford Mondeo 2004 TDCI 130HK GHIA X med alt ;) - Ford Mondeo 1994 2.0 GLX STV m/AC solgt - Mazda 323 1983 1.5 ( sølvpilen ;) ) solgt - "Den grønne porschen"( MK2 delebil) spiker - Ford Escort RS2000 MK2 1976 med IS motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 var forresten innom Torshow på strømmen i går. handla for magiske 1300' date='- fy faen! hahaha.. du snakker om turbokit, men nevner utlegg på usle 1300kr? turbokit, da er det helt andre summer du må regne med! Husk: Hvor mye tåler clutch? Hvor mye tåler girkassen? Hvor mye tåler diffen din? Jeg har hørt at bakakslingene er spinkle på sierra (av en som eide og likte sierra, samt drev å hugget dem en stund). Jeg tror også det er billigere for deg å kjøpe en komplett delebil, enn å kjøpe deler selv. Jeg vet selv at å kjøpe deler løse, blir fort MEGET dyrt! Da snakker du om at du plutselig heller kunne kjøpt deg en original IS, evnt. fikset opp en is-delebil. Lykke til med prosjektet ditt! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 jeg følger prosjektet ditt... bare erklærer min støtte!! Bra noen ordner litt ford også.. selv om alle vet at nissan er best! montering av skjerm i dashen kan bli fett med sparkel og glassfiber det... :D :pray Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjorn_h Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Legg ut bilder av dasjbordet :) Planer om å felle inn skjerm selv Siter 92`Sierra sedan Sapphire 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Juni 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2005 ka bil kom den i då?? sierra har kun hatt 8ventilere.. også cosworth som e 16v... Jeg har en stående som skal være fra 91 scorpio. Ikke zetec, men modellen før. Noen andre kloke hoder påstår den finnes i escort rs.. Men det kan jeg ikke si for sikkert. Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.