Gå til innhold

Får ikke av hjulene..

Ranger emnet


marsor

Anbefalte innlegg

Jeg og faren min skulle skifte hjule på bilen i dag (VW Passat-04). Bakhjulene gikk greit å få av, men framhjulene satt fast. Rev og slet i hjulene, men de rikket seg ikke. Ser på baksiden av de to hjulene vi har fått av at det har dannet seg rust bak, selv om det er aluminiumsfelg, men det er antakeligvis et annet metall derfestet er. På bakgrunn av dette er det en god mulighet for at felgene rett og slett har rustet fast...

Noen her som har opplevd noe lignende eller evt. har noen råd til hvordan vi skal få de av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som han sier. Bruk en liten slegge, eller hammer og slå på dekkene. Helst fra baksiden. Altså under bilen. Kan eventuelt slå på felgen også hvis du bruker et slagstykke. Altså en 2x4 bit eller noe som du holder på felgen og slår på treklossen. Prøv å spray på litt rustløser eventuelt. Det er faktisk vanlig at alufelgene blir sittende bom fast når metallet på navet ruster.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta å løsne hjulboltene litt,så tar du å kjører en liten tur til felgene løsner,funker som gull:)

 

Den må jeg si meg enig med....Letteste måte...

Hadde prøvd alt annet på en film på jobben(Audi A6 2.6 Quattro)

Vi hadde prøvd å sparke på dekket både på fram og baksiden, slått med hammer, og til og med slegge(med planke mellom), men ville ikke løsne...Så da skrudde jeg på hjulboltene igjen, men lot de være løse og tok med bilen på en kjøretur på parkplassen.

Kjør svingete slik at vekten kommer på et og et hjul....

 

Genialt dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjørnet !?!?

 

Hva slags felger har du ?

 

:-D

e du så jævla firekanta i haude ditt da ?

 

forklaring til deg i forenklet format:

du slår litt oppe i høgredelen av DET RUNDE DEKKET, så nede i venstre hjørnet av det RUNDE DEKKET...bedre? :rolleyes:

 

EDIT: Helvette, såg ikke smilyen din..gikk fem på at du trudde det jeg..dammit..:p

VW Polo 1996 1.4SOLGT

Audi A6 2001 2,5QTDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venstre bakhjul satt fast som faen når jeg skulle skifte... jeg kjørte på med masse 6-56 eller hva det heter... en rustspray tror jeg det var hvertfall.... så klina jeg til på dekket med en svær slegge, gang etter gang etter gang, så plutselig løsna det.... :) kjipt om du bommer dekket på en såpass ny bil som den der men :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Helvette, såg ikke smilyen din..gikk fem på at du trudde det jeg..dammit..:p

 

Hehe... Trodde :-D funka jeg, men forumet skjønner visst ikke den.

 

En på jobben her mente en gang at det var noe dritt når felgene var så urunde at han måtte ha en kilo lodd i hvert hjørne...

 

Forøvrig mange gode tips for å få av hjulet, men hvis man vil unngå samme driten igjen neste år, så smør bittelittegrann kobberfett (ikke vanlig fett) mellom anleggsflaten på bilen og felgen. Når felgen er av aluminium og anlegget er av stål, så kan det lett bli sittende ganske godt.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jekk opp bilen. Bruk garasje jekk ikke den pinglete orginal jekken.

2. Ta av deg finstasten.

3. Finn fram ei stor gummi slegge.

4. Legg deg ned foran bilen og dryl til på felgkanten på innsida.

Fungerer alltid.

 

Så pusser du navet med ei stålbørste og smører på litt kobberpasta så du slipper samme problemet neste gang du skal skifte.

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

 

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter veldig med felger som sitter fast jeg også. På framhjulene er det heldigvis nok å løsne muttrene og så ta et par-tre fulle rattutslag før jeg jekker opp bilen, da løsner de som bare det.

 

Skulle av med et bakhjul i dag, men nå ser det f**n meg ut som om jeg har mista koppen til låsemutterne!! :knob:

1994 Audi RS2 MTM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår