B230ft Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 er det bare jeg som synes den ser orginal ut!?!? 40mm ABSOLUTT IKKE NOK!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 Ok. Den er jo ikke noe lavere enn min jo, uten senkesett... Hvordan blir bilen å kjøre med dette settet da? Blir det noe særlig mindre krenging? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Mai 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 På min bil ble det 4cm fra dekk og opp til der kaross/skjermkant er. Før jeg senka den så var det 8 cm. har på 185/65/15 nå.....men skal sette på bredere dekk 215/45/17 og da fyller jo dekket ut litt også! Den ser Ganske mye bedre ut....og den blir ganske god og kjøre......men du har fremdeles fjæringsvei.....har ikke skjekka krengninga så mye enda men har Lesjøfors fjærer og Monroe vanelige støtdempere....synes det er ok! Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 er jo ikke fjærene som iogfor seg gjør så veldig mye med krengning/hardhet..er jo heller demperne som gjør d..fjærene skal vel egentlig bare "holde bilen oppe"..og når du har for korte fjærer i forrhold til dempere, da får du den gjynginga som dolk forbinder med kapping av fjærer.. men så lenge du ikke har progresive fjærer, og setter på kortere dempere, merker du vel egentlig ingenting på om du har kappet fjørene en runde og to? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 er jo ikke fjærene som iogfor seg gjør så veldig mye med krengning/hardhet..er jo heller demperne som gjør d..fjærene skal vel egentlig bare "holde bilen oppe"..og når du har for korte fjærer i forrhold til dempere, da får du den gjynginga som dolk forbinder med kapping av fjærer.. men så lenge du ikke har progresive fjærer, og setter på kortere dempere, merker du vel egentlig ingenting på om du har kappet fjørene en runde og to? Helt riktig det, fjærene skal holde bilen oppe. Uansett, demperene på orginal volvo tåler ikke mer enn 40 mm senking, og allerede på 40mm slites de betydelig raskere enn "orginalt". Hvis man da kapper fjærene enda litt til, så ender du opp på mer enn 40mm senking.... lurer på hvordan det går med demperene da jeg :rolleyes: Må nok kortere dempere til da ja! ;) Men dette er det få som leverer til 740. på Golf 2 er dette derimot meget utbredt via "Koni Short-Sport"-serien, som tillater 60 mm senking, hehe. Men,men, nå får jeg vel smekk pga kritikken min om senking igjen :P *ler* Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Qvarren Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 Lurer på en ting ang senkesett. Merker at det er på tide å få volvoen min litt ned på jorda nå. Har hørt at fjærene må stå seg litt, at de synker litt sammen etterhvert. Hvis det er tilfellet, når er det lurt å ta forstillingskontroll da? Er det vanskelig å montere selv? Har aldri byttet fjærer selv før. Noen som har bilde av en 740 som er senket med lesjøfors UTEN kapping? Mvh Min bil er senket med lesjøfors senksett UTEN kapping. Er litt høy fremme så skal ta en ring fremme. Har endel anlegg baki så eg tar ikkje meir bak. PS. På dette bildet har ikkje bilen anlegg baki. Siter -Volvo 940 Turbo M90 og B230FT e ein god kombinasjon :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 koni har vel dempere som er noget kortere? bilstein sprint demperene er vel og kortere? hvis ikke brukes vel 240 dempere forran å saab900 dempere bak.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 koni har vel dempere som er noget kortere? bilstein sprint demperene er vel og kortere? hvis ikke brukes vel 240 dempere forran å saab900 dempere bak.. alt er vel mulig... men det står ikke i lista ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mai 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2005 sant så sant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bamj Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 jau lesjøfors fjærer er krute gode di å bilige få dei såne åså no gode dempere =) lesjøfors fjærer er gode men bilstens er enda bedre men også enda dyrere =P dempere er det bare to merker til volvo som duger å det er koni og bilsten... koni er det gule justerbare og stein hare røde konier =) bilsten sine har jeg lite piling på =P Siter Har dysleksi så jeg Beklager alle skivefeil =P håper jeg gjør mei forståt... =) Volvo power =) =) X.volvo 244 dl 1977 model motor B19 X.volvo 360 gl 1987 model motor B200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 koni er dyrt da.......senkesett med røde koni (får ikke gule til volvo) kr 7300 :scared Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 koni er dyrt da.......senkesett med røde koni (får ikke gule til volvo) kr 7300 :scared har du røyka? Selvfølgelig får du gule til volvo! Men, ikke til de før 1988 :) De bak blir ikke veldi lette å justere heller, fordi det er ingen støtdemper-tårn og justere på =P Jeg tror jeg skal ta meg den frekkheten å si at jeg mener stivheten justeres i bunn av demperen ;) Men, demperene forran koster..! ca 2 lapper pr stk :rolleyes: Og hvis noen lurer: Ja, jeg jobber på butikk som selger Koni... og HAR sett listene :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 se her, her fannt jeg listene til dere på nettet :) her Legg merke til at det ikke er noen anbefalinger på 740 på hverken gule eller røde FØR 1988 (forran altså) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Mai 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 bilstein sprint er kortere dempere og du får dem til 740!. jeg gav vel 1000 kr pr demper med 20% rabatt. sprint foran og "vanlig" bak da de bak måtte lages hos bilstein eller no så det ville bli svindyrt. ser pedersen selger sprint for 2000 kr dempern(!!) jeg kjøpte mine hos autotrio på alnabru. blir værtfall stivt nok! senkesett koster 800kr på mekonomen. med endel rabatt:) Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 740 racing Skrevet Mai 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2005 har du røyka? Selvfølgelig får du gule til volvo! Men, ikke til de før 1988 :) De bak blir ikke veldi lette å justere heller, fordi det er ingen støtdemper-tårn og justere på =P Jeg tror jeg skal ta meg den frekkheten å si at jeg mener stivheten justeres i bunn av demperen ;) Men, demperene forran koster..! ca 2 lapper pr stk :rolleyes: Og hvis noen lurer: Ja, jeg jobber på butikk som selger Koni... og HAR sett listene :) ok......ihvertfall det de sa på mekonomen! Siter Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P kjører nissan primera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.