kimbjoerk Skrevet Februar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 Hei! Har en Golf 2001 mod, som produserer en slags høyfrekvent pipe lyd når jeg gir på. Lyden begynner når motoren "jobber" rundt 2000 omdr/min. Bilen går som vanlig og gir jeg full gass blir lyden borte. Motoren er en: 1.9 TDI 150 HK. Mvh Kim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Februar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 Vanskelig og bedømme lyder utfra skriftlige forklaringer, men det kan være turboen som lager den lyden du mener. Den lager en suse/suge-lyd som du hører forholdsvis greit på den bilen. Høres best mellom 2- og 3000 o/min før dieselmotorstøyen tar over. :) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbjoerk Skrevet Februar 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 den vanlige "suge" lyden vet jeg om, men denne ligger utenpå den igjen... vet det er vanskelig å forklare dette men... Var på vag verksted, de skulle høre med oslo hva de mente. Påsto at det ikke var farlig, de målte bilen en gang, og da hadde den litt for høyt turbotrykk. Han snakket om en ventil som kansje var litt treg. Mvh Kim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet Februar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 Originally posted by kimbjoerk Hei! Har en Golf 2001 mod, som produserer en slags høyfrekvent pipe lyd når jeg gir på. Lyden begynner når motoren "jobber" rundt 2000 omdr/min. Bilen går som vanlig og gir jeg full gass blir lyden borte. Motoren er en: 1.9 TDI 150 HK. Mvh Kim Med fare for å virke dum. har du prøvet å skru av anlegget i bilen. ? og hørt da ? (du skrev ikke noe om det) hvis ja. da vet jeg ikke gitt.. :rolleyes: Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbjoerk Skrevet Februar 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 bare org anlegg i bilen, og det står ikke på når lyden er der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet Februar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 Sjekka alle reimer og reimhjul? Meg har problemer med pipelyd fra nedre reimhjul... Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Februar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 Originally posted by HiiP Sjekka alle reimer og reimhjul? Meg har problemer med pipelyd fra nedre reimhjul... Trur nok et verksted hadde funnet feilen hvis det var tilfelle ;) PS! Hva med å lage litt bedre topic? :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
funkes Skrevet Februar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 Jeg tippet også turboen. Ekstrem lyd i TDI som jeg har kjørt iallfall :) MEEEN når det ikke er den så sier jeg pass. Siter . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Februar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2003 Kan fortsatt være turboen. Hvis en av bladene på kompressor hjulet har fått seg en litten knekk så hyler det fælt i turboen. Ladetrykket vil fortsatt være der, men det vil komme en skikkelig hyle pipe lyd. Kan muligens være tilfelle.... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg