Goop Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Noen som har peiling på hvor bilen min kan lekke kjølevann (B230F) Den lekker ut, så det er heldivis ikkje topp-pakningen. Er det noen rør/slanger som er svakhet på disse bilene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Se på røra som går til kupevarmen.. Er en del bevegelse dær som kan skadde røret over tid! Ellers KAN det være rundt vannpumpa.. Tenker særlig imot toppen og det røret som går ut bak på pumpa! Men det kan jo være så mye... Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Går an å prøve sånn lekkasjestoppveske (Ja det er jallamekk, men det funker faktisk av og til). Hvis ikke må du lete med lykt og lupe. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robbis Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 sjå på slangen fra blokka å inn på varmeapperatet på torpedo veggen..min lak kjølevatn utifra der.. så jeg kjøpte meg en ny slange på tess.. var og hørte på volvo verkstedet og der skulle de ha 400 kr for orginal slange.. så jeg dro på tess og kjøpte samme slangen for 25 kr.. funket fint! Siter Honda Rebel Power!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Noen som har peiling på hvor bilen min kan lekke kjølevann (B230F)Den lekker ut, så det er heldivis ikkje topp-pakningen. Er det noen rør/slanger som er svakhet på disse bilene? Jeg hadde samme problem, det er ofte slangen til varmluft anlegget sin pakkning på vannpumpa som ryker, tar 25 min å fikse. Se om det er noe vann \ fuktighet på serv pumpa som sitter under. Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 KANEL er vidunder middel! Kan bruke Bar´leaks! Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo tobben Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 har du sjekka den ventilen til varme apparatet, den som styrer om vannet skal gå inn i varme apparatet eller ikkje? den pleier å vere dårlig på 240ene hvis den lekker så er det vått på gulvet under matten på fører siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 på rekorden sprakk den lille radiatoren til varmeapparatet, den som ligger midt inni midtkonsollen.. du merker fort om det har skjedd, for då dugger bilen noe perverst! og eg ble våt på beina til slutt :P på 240en min hoppet nesten den øverste slangen av radiatoren i forgårs, bilen ble dritvarm på 300 meter.. men det har du jo selvfølgelig sjekket :) Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Min også lekker... Har ikke helt funnet ut hvor det er hen.. Men kan være med varmeagregatet mitt også..... Har nettopp skifta motor, å mulig jeg ikke fikk skrutt dem beint på.. Men eksosen min er litt fuktig da :/ Men er ikke sikker på hvor vannet tar veien :/ (230K) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 har hadd lekkasje jeg å, menne det ble bra når jeg byttet motor:) *var vist termostaten å en slange som var ødelagt Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Trykk test om du har muligheten. Da står strålen med kjølveske ut. Da ser du nok hvr det lekker. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 man skal ikke kjøre på for mye trykk på trykk test heller, bare så det er sagt. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet April 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 kjørte på med trykk på jobb i dag.. Rant ut av radiatoren...:( Noen som har en radiator i bergens området?....Volvo huggern hadde ikkje:( Radiator service e ikkje åpen før mandag..koste 1150+moms for en nyoverhalt en.. Men viss noen har en brukt billigere...Ta kontakt. Gjerne ring meg på 98673984 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 15, 2005 Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Var det ikke på Mythbusters at 2 egg i radiatoren (råe ja) stoppa lekkasjen? I værste fall finner du fram enn loddebolt og litt bly for å tette hullet midlertidig. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet April 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 Då kan lika godt bere fylle litt vann avogte....Ikkje lyst at egg ska tette alle kanalene i blokka og liksom..:P Kanel e jo bra og, men gidde ikkje da...blir bere griseri... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg