golfrider Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Jeg har fått nye felger. Det jeg lurer på er om jeg trenger nye bolter? Vet ikke helt hvordan jeg finner ut om jeg trenger nye bolter.. Kan jeg sette boltene i de gamle felgene og måle det som stikker ut på baksiden for så å sammenligne ved hjelp av lik metode på de nye? De gamle felgene er vanlige orginal stålfelger ET 38 og de nye er alufelger ET 25. Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camryfellow Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Nå er kanskje jeg dum, men innpresset har vel lite å si? Ser ikke hvofor den metoden ikke skulle funke nei:) Siter - 98' Saab 9-5 2.3t x 97' e39 523i x 89' Camry 2.0 xli x 83' 240 (Julesleda) Smoking tyres can seriously damage your wealth! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000t Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 kjørte med feil bolter her om dagen å da ramla ene bakhjulet av... doh heldigvis var det en delebil! Siter Saab 9000 airflow - 80's style - Why drive a car, when you can pilote a SAAB? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Generelt sett: Stålfelger skal ha bolter/muttere uten koning. Alu felger skal ha bolter/muttere med koning. Impresset har ingenting å si på boltene/mutterene nei. Metoden til trådstarter for å måle om boltene passer er helt grei, men sjekk om de er konet eller ikke. Husk på at bolten skal gjennom bremseskiven og spindelen. I vinter kjørte jeg med bolter uten koning på alu felger, det gikk forsåvidt greit, men det anbefales ikke. Da bør du sjekke/stramme boltene/mutterene ofte for å være sikker på at dem ikke detter av. Dem kan også skade alu felgen. Jeg hadde på noen gamle ikke fullt så pene felger så det gjorde ikke meg noe. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Boltene som sto på stålfelgene på den ene golfen min var med koning, bruker de på alufelger, ingen felger som har falt av her på 3 år. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Dei boltane som står på vinterfelga mine (nettop kjøpt bilen av forhandlar), dei var kona, sjølv om det var stålfelger. Bør eg bytte dei? Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Dei boltane som står på vinterfelga mine (nettop kjøpt bilen av forhandlar), dei var kona, sjølv om det var stålfelger.Bør eg bytte dei? Kall meg gjerne en krakk, men de aller aller fleste felger skal vel ha koning på mutterne/boltene? Om det er stål eller alu spiller egentlig ingen rolle i den forbindelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 dette skjer med gamle stålbolter på alufelg... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfrider Skrevet April 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2005 He he.. det så ikke bra ut! Tror mine er konet de også gitt, selv om de har stått på stålfelg.. Men jeg tror jeg kjøper nye uansett. Forrige gang jeg byttet hjul knakk den ene! Takk for svar alle sammen! Siter Sind sie frei heute Abend? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Bolter til stålfelger skal være 28mm, men til alufelger skal de være 30mm. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bauer Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 At bolter på stålfelger ikke skal ha kon er feil.. Jeg har kon på både alufelgene mine og på stålcrappet. men det er forskjellig kon. det kan man kjenne med fingeren i hullet og man kan se det.. det beste er å teste en av boltene i hullet på felgen først, og sjekke om den går ordentlig nedpå. Siter Current: '02 VW Golf TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smitt Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 det er ofte rund kon på stålfelg og rett kon på alufelg. Noen alufelger har også rund kon. Boltene skal stikke mellom 17mm og 21mm ut fra godset på en alufelg. Finnes sikkert unntak, men er som regel sånn. :) Siter http://www.bilprodukter.no - Nissan Skyline - Nissan 200sx *solgt* - Bmw E36 318is Coupè *solgt* - Mitsubishi Lancer Evo III GSR *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 19, 2005 Rapporter Share Skrevet April 19, 2005 Generelt sett:Stålfelger skal ha bolter/muttere uten koning. Alu felger skal ha bolter/muttere med koning. . BS ........... Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnum_pi Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Er det mye stress å bytte slike bolter? Er ikke så interessert i å kjøre på to hjul i svingene bokstavlig talt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBI Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Er det mye stress å bytte slike bolter? Er ikke så interessert i å kjøre på to hjul i svingene bokstavlig talt. Stress å bytte bolter? Skru ut, skru inn. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg