Gå til innhold

Min Corrado

Ranger emnet


Haakon-Corrado

Anbefalte innlegg

Følger trenden og legger ut bilder og info om bilen min.

 

Info om bilen:

Volkswagen Corrado 2.0 16V (100kW)

 

Bilen ble kjøpt i Werl i Tyskland for 2800 euro, høsten 2004. Har stått i garasje i vinter, byttet bremser foran og bak, og ellers ventet på våren. Nå gjenstår det bare å bli kvitt Golfen før jeg får skilter på'n. Bilen er skodd med Momo GTR-felger på 205/45/16 dekk. Bilen er i god teknisk stand og fin i lakken. Eneste negative er panseret som må poleres annenhver dag for å opprettholde rødfargen. (Er det noen som har tips om hvordan jeg kan få tilbake fargen permanent?)

 

(Ser litt høyere ut enn den faktisk er på det ene bildet, men en lett senking vurderes uansett)

 

Corrado%20Momo%20GTR%20copy2.jpg

 

Corrado%20(44)%20copy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har stått utendørs hos en bilforhandler i Tyskland fra april -04 til november. Tror lakken ble utsatt for litt for mye sollys. Prøvde først med no Biltema-greier, som gjorde lakken mattere enn før, før jeg gikk over til Turtle Wax. Har blitt litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg kjørt denne så mye da, i og med at den ikke har skilter. Har heller ikke kjørt annet enn 16V, men har da kjørt 1.8 literen (133 HK) og 2.0 literen (136 HK). Og det er STOR forskjell på disse. 1.8 literen var en gedigen skuffelse. 2.0 går helt greit, og jeg følte ikke at den var en sinke i venstre felt på Autobahn fatality

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
SKILTER! SKILTER! SKILTER!

 

Kom igjen, Haakon. Rull deg rundt. Få ræva i gir. Nå må lynet snart på veien! Treff hver helg fremover, jo! Bug Run neste helg!

 

Hva skal man med skilter? Det viktigste er at den er fin å se på! doh

 

Neida, skilter kommer, og da blir det treff! :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Som nevnt tidligere så sluttet bilen å starte i det jeg byttet CD-spiller for en godt stund siden. Dette skjedde rett før jeg skulle inn i militæret, så jeg fikk derfor ikke fikset det, og bilen har blitt stående sånn helt til nå. Nå som jeg straks er ferdig med å kjede meg ihjel i Sjøforsvaret er det på tide å få årnings på bilen igjen.

Var ett komplett ledningskaos bak den gamle spilleren. Var masse ledninger som teipet sammen. Da dette lå bak selve spilleren regnet jeg med at dette kun hadde med den å gjøre, så jeg begynte derfor å rydde og fikse. Da det etterhvert så ganske ryddig ut der og jeg fikk satt inn den nye spilleren (som fungerte utmerket) ville ikke bilen starte. Begynte da å demontere deler av dashbordet for å finne feilen, da dette ledningskaoset dukket opp: DSC00053.jpg

DSC00051.jpg

DSC00048.jpg

 

Noen som ut i fra bildene kan kjenne igjen disse ledningene og om mulig se hva som kan være feil. Når jeg vrir om nøkkelen går startmotoren, men motoren starter ikke. (Kan virke som batteriet er flatt, men det er ikke problemet)

 

Håper noen kan hjelpe, selv om jeg skjønner at det er vanskelig ut ifra noen dårlige bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår