safoll Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Opplever at når veien er våt eller sørpete, og jeg kjører oppi en vanndam eller oppi litt sørpe på veien, så begynner det å bråke noe forferdelig baki hjulene. Tar jeg tak i selve håndbrekket, kjenner jeg at det rister noe forferdelig i selve brekket. Tråkker jeg inn clutchen, og ruser bilen under fart, så kjenner jeg ristingen bedre etter hvert som jeg ruser den. Lyden er ca. det samme som når man kjører med frieksos. Lyden og ristingen forsvinner etter ca. 1 minutt, hvis jeg ikke har kjørt oppi en ny vanndam eller lignende. Noen som har forslag til hva som skjer? Prøvde å lage en tråd om dette for ca. et halvt år siden, men fikk ikke noen fornuftige svar.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet April 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 Ingen forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svaggen Skrevet April 23, 2005 Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 kjøre du s2 som i signaturen? I såfall, er det vel skiver bak.. ........... Kan jo være hjullagrene dine?? Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet April 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2005 kjøre du s2 som i signaturen?I såfall, er det vel skiver bak.. hmmmmmmmmm........... Kan jo være hjullagrene dine?? Stemmer at det er S2 ja, skiver bak. Men kan symptomer på at hjullagrene begynner å bli ødelagt, være at det begynner å riste og bråke kun ved våt og/eller sørpete vei? Burde ikke symptomene vært der hele tiden, uansett veiforhold? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Når hjullagrene er ferdig er det som regel en sterk brummelyd inni bilen som følger farten på bilen (hjula). Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Når hjullagrene er ferdig er det som regel en sterk brummelyd inni bilen som følger farten på bilen (hjula). Du har helt rett i det, men som jeg sier lenger opp; Er hjullagrene ferdig, så skal det vel riste/lage lyder hele tiden, og ikke bare når det er våt vei? F. eks, setter jeg bilen i fri, og ruser bilen mens bilen triller, så følger lydene turtallet på en måte. Ruser jeg bilen opp i 4000 rpm, så bråker det mye. Ruser jeg den opp i 2000 rpm, så bråker det bare litt. Akkurat som om lydene følger turtallsregisteret, kjennes ut som det er eksosanlegget som bråker/rister rett under bilen, men kan ikke få det til å stemme at det kun skal bråke når det er vått på veien, og jeg kjører oppi en vanndam. well Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas76 Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Høres mer ut som noe eksosproblem...siden lyden kommer bakfra og følger turtall og ikke fart. Har du gått over eksossystemet ditt? Aner egentlig ikke hva det kan være da :titties: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Sikker på at ikke eksosanlegget ditt tar borti bakstillingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet April 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2005 Sikker på at ikke eksosanlegget ditt tar borti bakstillingen? Der sa du faktisk noe. Fant ut dette i går jeg også, så jeg fikk bøyd litt på eksosanlegget, og nå er problemet borte.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg