Gå til innhold

Ødelagt topp? Pluggen spretter ut... :-(

Ranger emnet


El_diablo

Anbefalte innlegg

En kompis av meg har en Vectra 2,0i 8v. Når han har skiftet plugger så dro han til for mye så han tok gjengene i toppen. Nå sitter pluggen ganske løs og hopper ut innimellom. Finnes det noe lurt triks for å "fikse" problemet?

Har hørt at det finnes plugger som skal vare livet til motoren. Hva med å bruke en slik og kjøpe spesiallim?

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du gjenger opp så det blir en str større og så skrur du inn gjenger som er på den str som pluggen er.. sikkert skikkelig dårlig forklart. men spør på et verksted så veit dem med en gang hva det er

 

Første jeg tenkte på var. Hvordan skal han da få sponen ut av motoren?? Eller mente du han skulle ta av toppen på motoren??

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han må ha av toppen hvis han skal få skrudd inn de nye gjengene. Han har så lite cash at han har nesten ikke penger til bensin en gang, så det kan bli litt dyrt. Går noen timer på verksted. Snakket med en som hadde en 240. Han brukte gjengetape og Lock tight, eller hva det heter. Funket fint på bilen hans da. Eneste var at bilen skulle bosses etter 6 mnd, så det gjorde ikke noe. Eneste var at det gikk ikke an å få pluggen ut igjen. Det er der jeg lekte med tanken på evigvarende plugger... Blir litt jalla, men hvis det går så... sombrero

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alutopp på den ja, så det er ikke så lett å bruke magnet. Jeg snakket med en kar i dag på et verksted. Han mente det gikk å skru inn løsgjengen uten å ta av toppen. Han sa at det var så lite spon som kom at det ble blåst ut igjen med en gang når motoren starter.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår