Gå til innhold

Dårlig bensinmåler i speedometeret ?

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

hmm jeg har også samme problemet. 86 240 jeg har. har hatt i turbo instrumentpanelet med wire til m46 kasse.

men nå har jeg bytta til 265-kasse så da måtte jeg sette inn 86 panelet igjen med el-speedo, men virker som at dette ikke fungerer sammen med injection-tankarmaturen fra 83 modell turbobilen.. måleren går maks til halv og går opp og ned hele tida..

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er et kluster så du kaller det.. fra en 85 mod, det står vertfall 85 på det skrevet med sprittysj:)

Vogna mi er 83, har sett det at der er 2 plasser det stikker ut slike kabelsko greie bak på det, ene er en han, og den andre en hun..

Hva er fargen på den ledningen jeg skal klippe da ? :)

den gråe ledninga i den runde kontakten kommer ifra måleren...

jeg skal prøve meg litt frem får å se om jeg får min måler til å fungere...

evt montere en ny liten måler... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den gråe ledninga i den runde kontakten kommer ifra måleren...

jeg skal prøve meg litt frem får å se om jeg får min måler til å fungere...

evt montere en ny liten måler... :rolleyes:

Tror dere det kan hjelpe om jeg bytter til 87 mod tank armatur da ? Har det som står i tanken til bilen jeg har motoren fra.. har speedometeret til den bilen også (el.speedometer)

Takk takk!

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere det kan hjelpe om jeg bytter til 87 mod tank armatur da ? Har det som står i tanken til bilen jeg har motoren fra.. har speedometeret til den bilen også (el.speedometer)

Takk takk!

jeg har forstått det slik at hvis du bytter motor/gir/tankarmatur, må man bytte til det instrumentet som sitter i den bilen man tar delene ifra, hvis ikke må man gjøre om litt på intrumentet.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle jeg tro blir rett ja.

for du har 87 speedo right?

Bilen min er 83 mod, jeg har motoren fra en 87 mod, og tanken med tank armatur fra samme bil + jeg har klusteret fra den bilen.. det er el speedometer.

Men har tenkt å bruke klusteret fra en 85 mod tror jeg det er.. Står vertfall skrevet på med sprit tysj 85..

Men hadde planer om å bruke el.speedometeret når jeg skifter bak aksling. Har den også fra samme bil:)

Mne funker ikke med el speedometeret helder. Men kan prøve å bytte tank armatur i dag jeg å sjekke om det gjør ting bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er 83 mod, jeg har motoren fra en 87 mod, og tanken med tank armatur fra samme bil + jeg har klusteret fra den bilen.. det er el speedometer.

Men har tenkt å bruke klusteret fra en 85 mod tror jeg det er.. Står vertfall skrevet på med sprit tysj 85..

Men hadde planer om å bruke el.speedometeret når jeg skifter bak aksling. Har den også fra samme bil:)

Mne funker ikke med el speedometeret helder. Men kan prøve å bytte tank armatur i dag jeg å sjekke om det gjør ting bedre :)

funker temp måleren din? eller er det bare tankmåleren som er død? :rolleyes:

jeg har begge ute av funksjon... angry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funker temp måleren din? eller er det bare tankmåleren som er død? :rolleyes:

jeg har begge ute av funksjon... angry

Er BARE bensin måleren som ikke funker.. Alt annet funker helt fint.. Turtelleren også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpe bilen min etter sommeren. Skal ha meg stasjonsvogn ;)

Hvor mye da ? En millio ? :D

Har knapt råd til å kjøpe nåla i høystaken:) Må i så fall selge min egen å den får jeg vel 6000 for... og da regner jeg med jeg ikke har komt halveis en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir nok rundt 20 000. Skal bytte bremser, clutch og regreim i sommer før jeg selger den.

EDIT: Den runder 300 000 snart så. Motoren drikker ikke olje heller enda så. Motoren er gullegod.

Hvilken motor er det i den da ? Må begynde å spare nå jeg da :D

Har lyst på ny volvo da.. Er så lei min sin... Er veldig fristende !

Men så er det pengene det står om.. har nesten svært lite med gryn :(

Send meg noen bilder av den da :)

Fsub007@hotmail.com :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230F med litt småsliten M47.

Senket 40 mm med gassdemper rundt baut. Skal godkjenne senkesettet i sommer også.

Skal sende deg bilder når jeg får vasket den.

Interiøret er litt slitt også, Knust midtkonsollen og dørhyllene. Vanskelig å finne brukt da bilen har lyst (Beige) interiør.

Stereoen som er i følger med om jeg selger, orker ikke å makke til å dra ut alt.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider