Gå til innhold

regler for prøvekjøring av bil.

Ranger emnet


Limkork

Anbefalte innlegg

har nå tenkt til å kjøpe meg ny bil og har planer om å ture litt rundt til forskjellige forhandlere for å se og prøve litt biler.

men hva er reglene for å prøvekjøre? er det bare at man må ha førerkort? eller må man ha forsikring og sånn der...?

På utkikk etter turbobil.

 

x83 Wolfsburg Einzer GTI.

x85 E30 320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du prøvekjøre nybil hos forhandler koster dette som regel ikke noe, men det er ikke alltid at de har de bilene du vil prøvekjøre eller at du får prøvekjøre den aktuelle modellen. Et tips er å komme i en relativt ny, pen bil når du vil prøvekjøre en annen bil. Er du 20år, kommer i en 20 år gammel Opel og vil prøvekjøre den nye S3'n får du nok neppe det. Kommer du i en 2000 modell A3 er sjansene større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du prøvekjøre nybil hos forhandler koster dette som regel ikke noe, men det er ikke alltid at de har de bilene du vil prøvekjøre eller at du får prøvekjøre den aktuelle modellen. Et tips er å komme i en relativt ny, pen bil når du vil prøvekjøre en annen bil. Er du 20år, kommer i en 20 år gammel Opel og vil prøvekjøre den nye S3'n får du nok neppe det. Kommer du i en 2000 modell A3 er sjansene større.

 

HA! for et sammentreff, har tenk akkurat det samme...også kjører jeg morra mi sin 02 A3...så det må jo trekke opp hos forhandleren

På utkikk etter turbobil.

 

x83 Wolfsburg Einzer GTI.

x85 E30 320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg prøvekjørte audi hos Møller i trondheim for litt siden tok de bare kopi av førarkort og sa det var en egenandel på 5k hvis jeg skulle være uheldig å krasje.

 

Hos Gaden og Larsen i trondheim er det visst 16-årsgrense, bare at man har med seg foresatt man kan prøvekjøre med, hvertfall var det sånn når jeg testet nye focusen.

 

Ellers kan det lønne seg å stille opp i noe annet enn skitne mekkeklær og gammel dassbil hvis man vil teste noe brukbart ja.

2000 Bmw 318iT

1991 Audi coupe 2.3 E

[x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du prøvekjøre nybil hos forhandler koster dette som regel ikke noe, men det er ikke alltid at de har de bilene du vil prøvekjøre eller at du får prøvekjøre den aktuelle modellen. Et tips er å komme i en relativt ny, pen bil når du vil prøvekjøre en annen bil. Er du 20år, kommer i en 20 år gammel Opel og vil prøvekjøre den nye S3'n får du nok neppe det. Kommer du i en 2000 modell A3 er sjansene større.

 

Selv har jeg flere ganger ruslet inn hos forhandler og spurt om å få prøve bil. Har også sagt at jeg ikke er interessert i å kjøpe bil, men at jeg er bilidiot, og gjerne vil holde meg litt oppdatert på hva som skjer. Funker hver gang, det. Eneste "restriksjonen" jeg har fått noen gang var hos toyota, og det var jo greit nok. De ba om at jeg var tilbake etter en halvtime, for da var det noen som hadde avtalt prøvekjøring.

 

Bilforhandlerene gjør alt de kan for å få folk til å komme og prøvekjøre, så det er aldri noe problem å få til.

 

Eneste de krever er at du har lappen. Den tar de gjerne en kopi av før de sender deg avgårde.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også mens jeg holder på så lurer jeg på om det går ann å bruke èn bombrikke på forskjellige biler. sånn at jeg kan ta brikka som står i bilen min og sette inn i en prøve bil?

 

Nja.. I utgangspunktet må du registrere over bombrikka, men det kan du bare gjøre én gang pr. uke.

 

VANLIGVIS blir det ikke tatt bilde hvis du bare tar med deg brikka over i annen bil, men da må du passe på å ikke ta den ut av holderen. Gjør du det, blir det tatt bilde første gangen.

 

Betal heller den 20-kroningen det koster.

 

Hvis du ikke får prøvekjøre, så er det bare å slenge litt dritt om forhandleren her, og dra et annet sted.

 

Bare rusle inn, snakk med en selger, si du ser etter bil, og om du kan få prøvekjøre sånn og sånn, for den er omtrent hva du ser etter. Og som noen andre sa, prøv å se sånn noenlunde grei ut, og hvis du kommer i en brukbar bil, er det sikkert ingen ulempe.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du 20år, kommer i en 20 år gammel Opel og vil prøvekjøre den nye S3'n får du nok neppe det. Kommer du i en 2000 modell A3 er sjansene større.

 

Var slikt før i tiden. Nå derimot har denne holdningen endret seg. Ungdom kan også være stinn av gryn, selv om ikke jeg er det :)

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og to kamerater kom opp på BMW-forhandleren på kokstad i en gammal mitsubishi L300 som var full i bulker og holdt på å dette sammen av rust. vi fikk prøve en 98' 320ci til ca 250k. og vi var ikke akkurat pent kledd...

'85 golf 1.8c

60mm senk, gti.int, gti bredding, grillist, 90fangere, 15" momo status felger med 205/50 dekk... mistet lappen... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår