safoll Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 Opplever at hver gang jeg starter bilen, etter at den har stått i ro 5-6 timer og er skikkelig kald, så blir det mye ventiltikking. Denne tikkinga går vekk etter 2-3 mins kjøring. Virker som om det går ei stund før toppen får olje, eller at toppen får lite olje. Hva er det som gjør dette? Tette oljekanaler, e.l. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 Problemet ditt er at du har for tykk olje. Tykkere olje bruker lengre tid på å nå ventilene. Bytt til en tynnere olje så løser det seg! Men nå går det jo mot sommer så da forsvinner kansje problemet av seg selv. Bruker du vanligvis 10w-40 olje så bytt til 5w-40, altså lavere tall foran. Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet April 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 Problemet ditt er at du har for tykk olje. Tykkere olje bruker lengre tid på å nå ventilene. Bytt til en tynnere olje så løser det seg! Men nå går det jo mot sommer så da forsvinner kansje problemet av seg selv. Bruker du vanligvis 10w-40 olje så bytt til 5w-40, altså lavere tall foran. Bruker kun Mobil1 5w50, har kun brukt den siden august i fjor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 Bruker kun Mobil1 5w50, har kun brukt den siden august i fjor. Har litt av de samme problemene av og til på Mazda GT-R'en min og kjører med den samme oljen som deg. Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 Ha på en flaske med noe som heter Fortè. Renser og smører. Ett fint lite vidunder middel. Koster ca 300 tror jeg. Fåes kjøpt på Volvo og masse andre bilverksteder. Har god erfaring med den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet April 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 Ha på en flaske med noe som heter Fortè.Renser og smører. Ett fint lite vidunder middel. Koster ca 300 tror jeg. Fåes kjøpt på Volvo og masse andre bilverksteder. Har god erfaring med den. Brukte faktisk motorrens sist jeg skiftet olje. Om det var Fortè eller et annet merke husker jeg ikke, men det skulle vel ikke ha så mye å si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 Ha på en flaske med noe som heter Fortè.Renser og smører. Ett fint lite vidunder middel. Koster ca 300 tror jeg. Fåes kjøpt på Volvo og masse andre bilverksteder. Har god erfaring med den. Noen av disse produktene du mener? Fortè Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leo323 Skrevet April 7, 2005 Rapporter Share Skrevet April 7, 2005 motoren min tikker uansett! kan det bli dyrt? edit: 323 1,6lx 91 Siter buckle up Dorothy cause Texas is going byebye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK1RACER Skrevet April 8, 2005 Rapporter Share Skrevet April 8, 2005 Noen av disse produktene du mener? Fortè Helt riktig! Har hatt bra erfaring med dette både på motorer og automat kasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg