Gå til innhold

Rimelige forandringer

Ranger emnet


tallica

Anbefalte innlegg

  • 4 months later...
Jau, vil gjerne ha litt mer sprut i motoren.

KN-filter skal ihvertfall inn etter hvert.

Takk for tips!

Effektannlegg, K&N, og chip....(tror det går)

Jeg kan ikke noe særlig om disse motorene, men hvis du får tak ichip til dem så får du mye mer sprut jah! samtidig som feit lyd av K&N og eksos

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke forvent underverker av chip og filter, gir ikke noe særlig merkbar effektøkning. Kalles kun lydtrimming. Bruk heller pengene på trimkam, du får da mer lyd og effekt.

Hvor har du fått det fra at man ikke merker noe med en chip??...hvis en chip gir deg 20-40hk mer så merker du nok det..men et k&n filter hjelper ikke mer enn kanskje 2-3hk..og det merkes ikke!...

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke noe om å sette i sportsluftfilter, synes det ødelegger 5er lyden. bytt bare eksos.

Ødelegger jo ikke...bare gir litt grommere lyd under pådrag....forresten jeg tok vekk det bendet som sitter på luftfilterboksen min, der hvor det skal sitte et rør til forvarminga til lufta...da fikk jeg litt grommere lyd..men ikke noe overdrevet!..Og da har jeg ogrinalt filter i

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis det er mulig og chipe, hva koster det da?

er jo ikke billig sånn, min koster 7000,-

vet det er mulig og få tak i en 10V turbo motor som er billigere enn den chipen...

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis det er mulig og chipe, hva koster det da?

er jo ikke billig sånn, min koster 7000,-

vet det er mulig og få tak i en 10V turbo motor som er billigere enn den chipen...

joda det er s ant...2.2E motoren kan man jo ikke chippe pga k-jetronic'n som er mekanisk....

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke forvent underverker av chip og filter, gir ikke noe særlig merkbar effektøkning. Kalles kun lydtrimming. Bruk heller pengene på trimkam, du får da mer lyd og effekt.

en CHIP er da ikke lydtrimming..tror du må sette deg ned å lese litt jeg ass... :hammer

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en CHIP er da ikke lydtrimming..tror du må sette deg ned å lese litt jeg ass... :hammer

 

Nei, en chip er ikke lydtrimming, men du lever litt i drømmeverden om du tror en chip i en ellers origianl 2,3 10v gir 20-40 hk. KN-filter gir nesten ingen effektøkning, er kun målbar forskjell, man merker det ikke på annet enn lyden! En chip på en turbomotor er noe helt annet. Siden du er så oppegående så kan du få jobben med å finne en chip til en 2,3 10v (som kan chippes) som gir 20-40 hk. Det finnes ikke. Vet om en som har montert trimkam, chip og KN i en 2,3 10v, har fikk en gevinst totalt på 18 hk!!! Nå var dette riktignok en veldig snill trimkam, men det viser at det du sier er svada.

 

En bra trimkam til en ellers original 2,3 10v vil gi en effektøkning på 15-20 hk maks. Dette er en 272 graders kam med løft på 11,4 mm og 110 graders lobeseparasjon. En slik kam koster 2990 og finnes, i motsetning til din 20-40 hk chip.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, en chip er ikke lydtrimming, men du lever litt i drømmeverden om du tror en chip i en ellers origianl 2,3 10v gir 20-40 hk. KN-filter gir nesten ingen effektøkning, er kun målbar forskjell, man merker det ikke på annet enn lyden! En chip på en turbomotor er noe helt annet. Siden du er så oppegående så kan du få jobben med å finne en chip til en 2,3 10v (som kan chippes) som gir 20-40 hk. Det finnes ikke. Vet om en som har montert trimkam, chip og KN i en 2,3 10v, har fikk en gevinst totalt på 18 hk!!! Nå var dette riktignok en veldig snill trimkam, men det viser at det du sier er svada.

 

En bra trimkam til en ellers original 2,3 10v vil gi en effektøkning på 15-20 hk maks. Dette er en 272 graders kam med løft på 11,4 mm og 110 graders lobeseparasjon. En slik kam koster 2990 og finnes, i motsetning til din 20-40 hk chip.

 

Sorry men mente ikke at det fantes en chip som ga så mye hester...men poenget var først og fremst at en chip ikke er lydtrimming...Jeg vet ikke om det finnes chip til disse motorene en gang...så jeg beklager!

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry men mente ikke at det fantes en chip som ga så mye hester...men poenget var først og fremst at en chip ikke er lydtrimming...Jeg vet ikke om det finnes chip til disse motorene en gang...så jeg beklager!

 

OK :)

 

Jo, noen kan chippes, men det blir kun forandringer på tenningskurven og bensinmengden. Dette utgjør ikke mirakler, men sammen med filter, trimkam og gjerne porting blir det bedre.

 

Jonuschip til 2,3 turbo gir 50+ hk og koster rundt 10k, men dette er som sagt på turbomatede motorer.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår