CoilOver Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Hvordan kan en best fjerne tectyl fra kanalene, uten å ødelegge lakken eller skrape den opp? Ønsker å se om det er rust under tectylen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 Hvordan kan en best fjerne tectyl fra kanalene, uten å ødelegge lakken eller skrape den opp? Ønsker å se om det er rust under tectylen. Man må jo nødvendigvis ødelegge lakken for å komme ned til tectylen, (regner med at tectylen er lakkert) Enkleste måter er vel bare å skrape / pusse, noen sverger til å brenne det bort med gassbrenner, men da vil man fort koke vekk lakken i et område rundt der du varmer. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan E-28 Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 , noen sverger til å brenne det bort med gassbrenner, men da vil man fort koke vekk lakken i et område rundt der du varmer. Og heller ikke mye lurt siden alt av rustbeskyttelse inne i kanalen flakker av samtidig. Siter 320si -06535i -87528i -855xxi? -82 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Tynner? ti tegn Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet April 12, 2005 Rapporter Share Skrevet April 12, 2005 Jeg bruker varmluftspistol og varmer opp tectylen til den begynner å bli litt myk/seig, så bruker jeg en plastskrape til og skrape den bort. Vask over med tynner/avfetting og lakken er ren og uten nevneverdige riper. Er du litt forsiktig med varmen så blir ikke tectylen på innsiden spesielt skadet, men jeg vil tro at det er lurt og sprøyte inn et ekstra jag etterpå. For sikkerhets skyld. Noen som har bedre metoder på lur? Skal nemmelig bruke ganske mange timer på dette i nærmeste fremtid :rolleyes: Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.