wester86 Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Jeg bygger anlegg i bilen og skal ha 3 forsterkere bak i bagasjerommet. Jeg tror jeg trenger å koble et ekstra batteri til, men hvordan blir koblingkjemaet? Tenkte å ha det ekstra batteriet bak. sombrero Siter - Mazda 626 LX 93" - Pioneer, MA-Audio, Boschmann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Du trekker en + kable bak, kobler den på + på bateriet. - kobler du til gods bak i bilen. husk sikring på kabelen, så er det å annbefale og bruke bateri seperator. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wester86 Skrevet April 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 bruke sikring på + kabelen mellom batteriene eller på - ? Hvpr får jeg kjøpt batteri seperator? Siter - Mazda 626 LX 93" - Pioneer, MA-Audio, Boschmann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forberg Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Ta kontakt med Anders på Autod, http://www.autod.no , han vil hjelpe deg med alt. Batteri, kabel og riktig sikkring. Han vil å hjelpe deg med et koblings skjema. Lykke til!! Siter Med vennlig hilsen Bjørn Erik Forberg http://avforum.no/forum/av-bil/50770-prosjekt-beetle-nye-bilder-skjema-av-komplett-installasjon.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wester86 Skrevet April 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 finnes det noen koblingskjemaer på nettet? Siter - Mazda 626 LX 93" - Pioneer, MA-Audio, Boschmann Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 finnes det noen koblingskjemaer på nettet? Koblingsskema??? + fra batteri foran til + på batteri bak. og - til karoseri. en sikring på kabelen ved vært av bateriene på + kabelen for og sikre mot kortslutning. Er jo bare å tegne opp to batteri og tegne en strek fra + til + og en fra minus og til katoseri. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet April 6, 2005 Rapporter Share Skrevet April 6, 2005 *ler* Jeg kan tegne det enkelt for deg. [1] = batteri i motorrom [2] = batteri i baggasjerom. * = sikring > = Batteriseparator L = gods/karroseri - = ledning. Plussledningen: + + [1]-*-->-----------*-[2] Minusledningen: [2]--L Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimBB Skrevet Desember 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2010 vet dette er gammel tråd men gidder ikke lage ny når det er en her alt, Hvor stor sikring trenger jeg? Sikkert et dumt spørsmål men fin med et sikkert svar enn og være usikker på dette og gjøre feil! Siter Tim Bjerkelund Volvo 245 87mod(førstegangsprosjekt) Volvo 244 88mod (B230F Lh 2.2) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2010 vet dette er gammel tråd men gidder ikke lage ny når det er en her alt, Hvor stor sikring trenger jeg? Sikkert et dumt spørsmål men fin med et sikkert svar enn og være usikker på dette og gjøre feil! Sikringen skal beskytte kabelen, so den skal dimensjonerast etter kabelstørrelsen og lengden. Du får gje litt meir opplysninger om anlegg og kabelstørrelse. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg