HiiP Skrevet Februar 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2003 Starter'n på golfen til bestefar har talt sine runder og må byttes. Noen som har gjort dette før og kan fortelle meg om det er lett eller en drittjobb som jeg ikke vil starte på selv? Hvormye koster en starter? Noen som har en til en veldig billig penge? Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2003 Skifta nettopp startmotoren på min bil. Du må vel ha Torx skrue for å få den løs. To bolter. Disse boltene går visst igjennom et motorfeste osv også.. Så motoren detter ned noen cm... Så denne burde du sette en jekk under.. for å holde den oppe.. Ellers er det bare å skru av 3 ledninger.. og skru dem på igjen etterpå.. Fort gjort det der. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet Februar 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2003 Originally posted by Jonte Skifta nettopp startmotoren på min bil. Du må vel ha Torx skrue for å få den løs. To bolter. Disse boltene går visst igjennom et motorfeste osv også.. Så motoren detter ned noen cm... Så denne burde du sette en jekk under.. for å holde den oppe.. Ellers er det bare å skru av 3 ledninger.. og skru dem på igjen etterpå.. Fort gjort det der. Er det noe forskjell på automat og manuell starter plassering? Titta såvidt i stad og den satt godt mellom grenrør og aksel... sjikkelig knotete plassert. :( Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2003 Originally posted by HiiP Er det noe forskjell på automat og manuell starter plassering? Titta såvidt i stad og den satt godt mellom grenrør og aksel... Aj. Det vet jeg ikke noe om På Manuell så sitter den framme atme girkassa.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Februar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2003 Husk for all del å ta av batteri polen først. Hvis ikke kan du få deg en skikkelig overraskelse..... heheheh Eller du kan overlate den til profesjonelle *host*meg*host* :D lol Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pacmania Skrevet Februar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2003 som sagt så går det på under 10min på en golf II med manuell.. byttet den på min golf også.. men borte er den nå :( Siter Mazda mx5 -91 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Februar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2003 jonte, pass på detaljene her nå, det er ikke torx, selv om det kan se sånn ut for det utrenede øye, men 12kant stjerne/spline eller kall det hva man vil... men ikke torx. KAn sikkert få det av md en feil torx bit, men er jo bedre å rett verktøy... men selve byttejobben er enkel.... Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Februar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2003 Originally posted by hfracing jonte, pass på detaljene her nå, det er ikke torx, selv om det kan se sånn ut for det utrenede øye, men 12kant stjerne/spline eller kall det hva man vil... men ikke torx. KAn sikkert få det av md en feil torx bit, men er jo bedre å rett verktøy... men selve byttejobben er enkel.... Ah, okei. Jeg brukte Torx. Passa rett i hos meg, og det funka glimrende.. ' :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Februar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2003 De jg har vært borti har hatt 8mm umbrako..... og det er vel en 5-6 biler... sikker på at derer ikke forveksler med drivaksler her nå da????? hehe Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisLia Skrevet Februar 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 Hvis den ikke slår inn, men bare sviver er det bare å demontere litt og fjærne skitt og dritt. Gjorde det på min for et par år siden. Ikke hatt problemer siden. Men nå har du sikkert byttet hele skiten allerede. Originally posted by HiiP Starter'n på golfen til bestefar har talt sine runder og må byttes. Noen som har gjort dette før og kan fortelle meg om det er lett eller en drittjobb som jeg ikke vil starte på selv? Hvormye koster en starter? Noen som har en til en veldig billig penge? Siter ChrisLia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HiiP Skrevet Februar 25, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2003 Starter er byttet og bilen går som ei "klokke" igjen... Lot de PROFFE kara ta seg av saken :) Takk ! Siter I have a right and a left brain, but there is nothing right in the left one and there is nothing left in the right. www.hiip-foto.com www.hiip.deviantart.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg