Gå til innhold

Se! Jeg spotta en ferr.......mr2

Ranger emnet


bing

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nå har vel Ferrari kjørt med fjorårs-bilen helt til forrige løp og da kjørt med lite testing.. så tror nok man skal regne med Ferrari snart;)

 

X

ikke vær så sikker på det ..

ferrari har altid brukt spesial laget dekk osv ... nå kan de ikke bruke det lengre .. de sliter med de nye reglene

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke vær så sikker på det ..

ferrari har altid brukt spesial laget dekk osv ... nå kan de ikke bruke det lengre .. de sliter med de nye reglene

Jippi! de kan dra åt hælvete..

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva sikter du etter her?

En bonde fra østre Toten kunne ha funnet på noe så harry han også... Trokke forklaringen ligger i "det" men mer i personen...

 

 

Den tar jeg personlig, det går faktisk to råe ferrarier her, DVS ikke Toyota!

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette er en hån ja. Toyota lager i det minste holdbare biler :D

 

Jeg synes bare det blir helt tåpelig latterlig. Jeg kjenner MYE folk i Toyota sportsbil-miljøet, men ingen av de kunne engang TENKT på å sette på Ferrari-merker på den. Det at folk tror det er en Ferrari er jo en annen sak. Det sier bare om hvor lik de er designmessig det. Jeg har blitt stoppa jeg også, og fått spørsmål om hvor mange millioner bilen min kosta, og om den er kliss ny. Jeg har da altså en 13 år gammel MR2 :P

At Ferrari har designa MR2'en har jeg derimot ikke hørt, så dette må jeg nesten få bekrefta :)

 

 

Når det gjelder F1, så er jeg imponert over hva Toyota har fått til på så kort tid. Renault gjør det jo svinbra også, og det ser ut som McLaren er på vei tilbake til storform. Det er godt å se at Ferrari sakker akterut :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, stemmer nok. :D

 

Jeg har prøvd å grave frem info om at Ferrari har vært involvert i designet på MR2 uten å finne noe som helst. Har du noe som bekrefter dette?

 

Ville jo tro at det var mulig å finne noe info på det hvis det faktisk stemmer, mener jeg..

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, stemmer nok. :D

 

 

Vel, må nok skuffe deg der ja.

The Toyota MR2 design process started in the mid 1970's culminating in the first prototype, the SA-X. In the early 80's the Toyota designer Seiichi Yamauchi was appointed head of planning for the Toyota MR2 project, the SV3. The original concept was for a small two seater commuter car, many different combinations of engine placement and drive were considered before the eventual mid-engine rear wheel drive set up was chosen. During the design phase engineers from Lotus where involved with Toyota on ride and handling characteristics for mid-engine cars but Lotus were not involved with the final production specification.

 

Heller ikke MK2/3 er designet med hjelp fra Ferrari.

 

The designer, Tadashi Nakagawa, wanted to create an uncomplicated car that was more about how fun it is to drive and not how fast it can go.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer vel ikke?

 

 

Nei det stemmer ikke.. er nok feil. pinifarina er vell en av hoved designerne til Ferrari og dem har vertfall ikke tegnet den. ferrari selv har ingen designere vertfall det jeg har lest. og Toyota lagde jo mr2n før ferrari kom med sin modell som ligner mr2 355? huske ikke helt

Toyota guru jah.. why not :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår