Mor di Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Noen som vet om det finnes noen tilsetningstoffer man kan ha i lakken for å gjøre lakken "seigere" slik at den ikke blir så fort slitt vekk av steinsprut på kanaler og hjulbuer? Siter 93 325i Coupe (x)86 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 du sprøyter normalt bare steinsprutbeskytelse på før du lakker... Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Hvilken lakk skal du lakke med? Hvis du skal bruke bengalakk, kan du blande 50/50 benga og ovatrol. Ovatrolen trenger inn i eventuell rust, og "nøytraliserer" den. Da ruster det ikke mer. Legg techtyl over. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 Å legge sprøytesparkel som et slitebelegg kan være lurt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlmeraGTI Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Å legge sprøytesparkel som et slitebelegg kan være lurt. Legger vell ikke sparkel som slitebelegg? :) Sparkel er jo som en svamp og trekker til seg vann og fuktig, så jeg tror ikke den er noe særlig å ha den på kanalene. Skal du ha noe som holder lenge så kjøper du 3M sine steinsprutbeskyttelse som finnes i poser. Dette er 2 komponent som du bare drar ut en tråd inni posen og gnir posen sammen. Må ha egen sprøyte med trykkluft som du kobler på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tracid@portalen.no Skrevet April 4, 2005 Rapporter Share Skrevet April 4, 2005 Eller så lakker du bare med svart hammerlakk fra biltema. Extra tykt lag, så sitter det som f.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Legger vell ikke sparkel som slitebelegg? :) Sparkel er jo som en svamp og trekker til seg vann og fuktig, så jeg tror ikke den er noe særlig å ha den på kanalene.Skal du ha noe som holder lenge så kjøper du 3M sine steinsprutbeskyttelse som finnes i poser. Dette er 2 komponent som du bare drar ut en tråd inni posen og gnir posen sammen. Må ha egen sprøyte med trykkluft som du kobler på. På kanalaen på min bil pusset jeg først ned til stålet, så sprøytet jeg på epoxygrunning, etterpå la jeg på et par strøk med sprøytesparkel, lot det tørke et døgn før jeg la på Motip steinsprutbeskyttelse. Så var det bare å lakkere over med billakk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet April 5, 2005 Rapporter Share Skrevet April 5, 2005 Ta dere sammen! Bengalakk er et helvetes møkkaprodukt og SKAL IKKE brukes på BIL..... for det koker når du har f.eks. tektyl på eller boddyshyts. Har du vanlig akryl lakk oppå bengallakken så koker det! produktet burde vært fjærnet fra butikkene! Ovatrol er noe som gjerrige pensjonister bruker til å male over rusta med.... Sprøytesparkel SKAL IKKE brukes på biler eller båter! Da denne dritten suger til seg all fuktighet som er i lufta, holder med ett bra væromslag for at det skal gå galt, å sliper man med vann, så går det til H:::ete, da blir det slike små fine runde vannbobler i lakken.... er bare litt frustrert over alle som mener ting som de ikke har det minste peiling på. Er faktisk DYRT å leke med biler! Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet April 16, 2005 Rapporter Share Skrevet April 16, 2005 Så kom med gode konstruktive forslag da.... Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 står fortsatt på hva eg sier... steinsprutbeskytelse har ikke boksen min her men du får det på lakk butikker (ikke lakkverksteder) også bare lakker du over med skikkeleg lakk over den... viss du ikke har tilgang til sprøyteutstyr så får du skikkeleg lakk på boks... det blander lakk BUTIKKER til deg.. sikkert noen verksteder også... men sats på ein butikk, viss du ikke veit om en kan du ringe eit lakk verksted, dem burde vite om en i nærheten :) Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mor di Skrevet April 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 står fortsatt på hva eg sier... steinsprutbeskytelse har ikke boksen min her men du får det på lakk butikker (ikke lakkverksteder) også bare lakker du over med skikkeleg lakk over den... viss du ikke har tilgang til sprøyteutstyr så får du skikkeleg lakk på boks... det blander lakk BUTIKKER til deg.. sikkert noen verksteder også... men sats på ein butikk, viss du ikke veit om en kan du ringe eit lakk verksted, dem burde vite om en i nærheten :) Var hos Standox og handlet meg 3M steinsprutbeskyttelse og originallakk til bilen. Ble noen kroner, men det blir sikkert veldig mye bedre enn de der helvetes sprayboksene. Siter 93 325i Coupe (x)86 320i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Bodyshyts og tectyl som er tingen. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Hva er tectyl??!! Vet du hvor mange typer tectyl som finnes??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 De fleste vet vel hva tectyl er så hva slags tectyl man vil ha må bli den enkeltes valg. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet April 18, 2005 Rapporter Share Skrevet April 18, 2005 Ta en kikk på http://www.tectyl.no/ og finn den som passer best til din bruk. :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg