vladnag Skrevet April 1, 2005 Rapporter Share Skrevet April 1, 2005 Hei. Blir litt misunnelig når jeg sitter og ser på bilder av motorene deres -Jeg vil også ha en skinnende ren motor. Men hvordan får dere det til? hos noen av dere skinner jo toppdekselet. Det er vel ikke bare Såpe-og-vann-magi? Noen tips til hvordan jeg skal gjøre det skikkelig? På forhånd takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Hvis det er glinsende toppdeksel du er ute etter, så må du nok til med diverse sandpapir osv ja, ikke bare såpe og vann :) Er en tråd om det på Teknikk forumet tror jeg. Søk etter polering, eller toppdeksel, eller diverse sånt, så skal det dukke opp noe. Må til med finere og finere sandpapir, noen bruker vått og tørt osv, og så litt Autosol (?), tror jeg det heter, så veldig veldig fint papir, så litt Autoglym eller annet poleringsmiddel på toppen, så blir det bra :) Eller du kan få det sandblåst eller glassblåst. Er ikke helt sikker på hva som er forskjellen rent resultatmessig. Kanskje noen andre som vet. OG, på bilene våre er det et sånt fettlag eller voks eller noe på toppdekselet. Dette kan du ta av med et barberblad eller tapetkniv eller noe, mener jeg partypulp sa en gang. Når du får av dette laget er det jo metall under :) Utover det, så vet jeg ikke med resten av motorvasken. Jeg har lyst til noe sånt selv, så folk får bare hive seg på bølgen, så skal jeg lese mer i morra, når jeg er edru igjen :D:D Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera.GT Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Hvis det er glinsende toppdeksel du er ute etter, så må du nok til med diverse sandpapir osv ja, ikke bare såpe og vann :)Er en tråd om det på Teknikk forumet tror jeg. Søk etter polering, eller toppdeksel, eller diverse sånt, så skal det dukke opp noe. Må til med finere og finere sandpapir, noen bruker vått og tørt osv, og så litt Autosol (?), tror jeg det heter, så veldig veldig fint papir, så litt Autoglym eller annet poleringsmiddel på toppen, så blir det bra :) Eller du kan få det sandblåst eller glassblåst. Er ikke helt sikker på hva som er forskjellen rent resultatmessig. Kanskje noen andre som vet. OG, på bilene våre er det et sånt fettlag eller voks eller noe på toppdekselet. Dette kan du ta av med et barberblad eller tapetkniv eller noe, mener jeg partypulp sa en gang. Når du får av dette laget er det jo metall under :) Utover det, så vet jeg ikke med resten av motorvasken. Jeg har lyst til noe sånt selv, så folk får bare hive seg på bølgen, så skal jeg lese mer i morra, når jeg er edru igjen :D:D Dulle : bruker du sandpapir og autosol på den svarte toppen din ? Siter 1998 Nissan Primera GT K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Jeg har ikke brukt noe på min enda, men jeg mener å huske det sto noe om det i en tidligere tråd her. Er det helt feil? For da bøyer jeg meg i støvet :) Det eneste jeg ser som problem med hele denne poleringsgreia er fremgangsmåten. Spør du, får du like mange måter å gjøre det på, som personer du spør. Så jeg påstår ikke at det jeg sier er riktig her, siden jeg ikke har noe direkte erfaring med det, og hvis du mener det er feil, så bare rett på meg. Det er det forumet er til for, er det ikke? :) Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera.GT Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 avetting en plastkost. oppvask kost,karrkost såpe vann å høytrykk spyler holder lenge nokk for min del .. Siter 1998 Nissan Primera GT K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Primera.GT Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Jeg har ikke brukt noe på min enda, men jeg mener å huske det sto noe om det i en tidligere tråd her. Er det helt feil? For da bøyer jeg meg i støvet :) Du har vel en svart lakka topp som æ åsså har.. stålbørste eller autosol = riper i den svarte lakka toppen chicken Siter 1998 Nissan Primera GT K&N filter, stabbstag , lyktespoilere, sportsgrill , H&R senkesett ,vindavisere,osv Ps: Livet starter ikke før ved 200km/t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet April 2, 2005 Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Jeg trodde ikke den var lakka, men at det lå et sånt fettbelegg på den, som man da skulle få bort liksom ;) Men ripene forsvinner jo når man bruker finere og finere sandpapir..1500 eller kanskje enda finere burde fjerne de fleste riper.. Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vladnag Skrevet April 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2005 Forslaget til Primera.GT virker iallefall som det enkleste å gjennomføre :) takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet April 3, 2005 Rapporter Share Skrevet April 3, 2005 (ignorer slangene til luftrøret, det ser ikke slik ut nå) 1. Puss med 100 sandpapir 2. Puss med 200 sandpapir 3. Puss med 400 sandpapir 3. Puss med 600 sandpapir 3. Puss med 800 sandpapir og puss med 1200, men det orket ikke jeg. Poler 1 gang i måneden med autosol. Resten av motorrommet vasket jeg med tannbørste og fille. *gnukke gnukke* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg