Gå til innhold

Scania eller Volvo???

Ranger emnet


Vilket märke???  

40 stemmer

  1. 1. Vilket märke???

    • Volvo
      11
    • Scania
      19
    • MB
      1
    • DAF
      1
    • M.A.N
      5
    • IVECO
      1
    • Annat märke
      2


Anbefalte innlegg

Scania -> bara för att du kör det Knobben!!

Sponsrad av Mamma o Pappa

 

If streetracing is a crime.... all my frends are criminals

 

Åker mörkblå volvo 740 GLT med en "liten" nordicstyling.nu dekal i bakrutan...

 

www.zatzy.com

 

 

//Emil

/Haninge

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg er selv en ung og lovende lastebilsjåfør. og synes scania er best, men selvfølgelig etter -Volvo- hehe. Neida, jeg har for det meste kjørt scania selv jeg, og trives med den typen. Men en ting kan jeg fastslå, og det er at MAN er noe skit......

Some people play hard to get, i play hard to want.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Skal kjøre avløser på en FM til sommern, og jeg foretrekker HELT klart Volvo fremfor Scania. Vet ikke hvorfor, men det har kanskje noe med tiden jeg har brukt i hver bil. Volvo = x antall timer, Scania = 1 time :D

 

Sånn over det hele, kan jeg godt kjøre en 164 som en FH :)

1997 Volvo S70 2.0LT

x - 1997 Volvo S70 2.0S

---

1997 Daf XF480 (nå med 550 hk) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

NEINEINEI........ Scania kan bare gå og gjemme seg når det gjelder kvalitet!!! Frantzen: Du mener Nye FH 12 500 serie 2 ikke har noe den skulle sagt mot scania 164 580.... Hva hjelper det med 580 hester når drivaksler og kardanger går til helvete i ett sett fordi scania ikke klarer å lage kraftige nok?? fakta!!! De lager bra biler de, har blitt bedre med årene de også, men har vært jævlige dårlige på V8 erne sine!!! jeg er riktignok Volvo reparatør, men alikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Får vel henge meg på her jeg også. Etter å ha kjørt som avløser på Volvo FH12, FM12 og Scania 112 så sier det seg vel selv at jeg har blitt volvo fan:D:D:D:D Scania'en har heldigvis blitt satt til siden nå, men i sommer kjørte jeg et par turer med 50 tonn total med den gamle holken. Det gikk som dere sikkert skjønner treigt.

 

Kvaliteten på bilene nå til dags er vel så bra at det ikke er så farlig hvilket merke man kjører. Bare det er nok power og moment i kjerra;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by knobben

Ja nu vill jag veta..... Vilket märke å varför???

 

Jeg har kjørt en del volvo, scania, daf, sisu, renault og man. Har vært borti Mercedes og Iveco.

 

Volvo hadde veldig god kvalitet og komfort i forhold til scania før i tiden, til FH serien kom. Da hadde dem mye problemer med den nye elektronikken, og det ga scania et forsprang til 4 serien kom, da fikk dem og litt av samme problemer. Nå i disse tider så stiller dem ganske likt hva kvalitet angår.

Når man snakker om hk og nm, så sliter volvo litt, har etter FH serien egentlig aldri hatt noen kraftige biler.

 

Det jeg liker veldig godt på scania(manuell) er plasseringen på girene, mye mindre roting med gearspaken under igangsetting.

Hadde volvo plassert 2 og 3 giret likt som scania så hadde det hjulpet på (for min del ivertfall)

 

Fikk netopp en daf 95xf 480 hk, å det må jeg si at er en av de beste bilen jeg har kjørt. Daf har virkelig fått det til med xf og cf serien. Veldig retningsstabil, seig og ikke minst en veldig stor og gjennomtenkt hytte. (med en veldig god seng).

 

Bare så synd de ikke har flere forhandlere i norge:(

 

Mercedes, iveco og man er noen biler jeg aldri ville hatt (TGA er ikke så aller værst)

Gidder ikke begynne å ramse opp alt det jeg ikke liker med dem, inlegget er langt nok nå.....

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

liker utseendet til M.A.N trailerene. Men når jeg var i Tyskland så raste vi rundt i en Scania 580. Herlig lastebil. Det som facinerte meg mest var setene som kunne justeres i alle retninger bare ved å flippe om noen brytere.

 

Scania all the way

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår