Gå til innhold

Dekk dim anbefales???

Ranger emnet


Rallyegolf

Anbefalte innlegg

Venter nye compomotive MO felger om ikke så lenge og må ha noe gummi rundt disse. Felg dim er 7"x16" og lurer på hvilke dekk dim som einer seg best.. Utgangspunktet mitt var 205/45-16 men stusser litt på om kanskje 215/40-16 hadde vært en idè???

 

Type dekk blir enten Dunlop SP Sport 9000 eller Goodyear Eagle F1 GS-D3.

 

Noen som har en knakende god idè på hvilket av disse 2 jeg bør velge?

 

Setter pris på svar.

 

 

Laget en tråd på offtopic, men var dårlig med respons..... angry

VW Golf g60 Rallye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter nye compomotive MO felger om ikke så lenge og må ha noe gummi rundt disse. Felg dim er 7"x16" og lurer på hvilke dekk dim som einer seg best.. Utgangspunktet mitt var 205/45-16 men stusser litt på om kanskje 215/40-16 hadde vært en idè???

 

Type dekk blir enten Dunlop SP Sport 9000 eller Goodyear Eagle F1 GS-D3.

 

Noen som har en knakende god idè på hvilket av disse 2 jeg bør velge?

 

Setter pris på svar.

 

 

Laget en tråd på offtopic, men var dårlig med respons..... angry

 

 

anbefaler deg 215/40! sykt godt og kjøre med, og en stor følelse av at du henger på veien samma hva! gå for 215/40

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja rart, jeg hadde 215/40-17, og dette sporet som fy! var meget vanskelig og klare og ha bre en hånd på rattet! men ble skikkelig sliten av og kjøre, vurderer og kjøpe 195 når jeg skal kjøpe nye felger og dekk!

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

 

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

 

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ha 195 50 15" nå denne sessongen. Lurer på om det kommer til å spore.. Skiftet til sommer dekk i går 8er litt breiere enn vinterdekka) og synes det ble endel tyngre å svinge gitt! Dama kommer ikke til å klare å svinge fra stillestående med de nye felgene gitt :rolleyes:

Sind sie frei heute Abend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok ikke gått for noe breiere enn 205.. litt med tanke på at du ikke har verdens breieste felg heller. kjører 195/40-16 på 7.5x16 her nå, mot 205/40-16 som satt der før.. og 205/40 dekka så nesten for store ut for felgen spør du meg.

 

M

Det jeg ikke vet, trenger ikke du å vite heller. - Og det du ikke vet har du ikke godt av å vite.

 

Vet du noe ikke jeg vet, så fortell meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill..

Er 205 som var utgangs punktet på 7" bredde. Grunnet at det ble 7" var pga kollevold hadde trøbbel med å skaffe 7,5" og da ble det endten 7" eller 8"..

 

Vil 215 dekk stikke utforbi felgekanten eller vil det bli kant i kant?? Vil ha kant i kant om dere skjønner....

 

Driter egentlig i komfort ettersom Fk coilover (med gule koni) ligger hjemme i stuen å venter på å bli montert, samt powerflex kit til hele understellet er på vei gjennom posten.....

 

Men som sagt så vil jeg ha kant i kant for å si det på den måten :)

VW Golf g60 Rallye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill..

Er 205 som var utgangs punktet på 7" bredde. Grunnet at det ble 7" var pga kollevold hadde trøbbel med å skaffe 7,5" og da ble det endten 7" eller 8"..

 

Vil 215 dekk stikke utforbi felgekanten eller vil det bli kant i kant?? Vil ha kant i kant om dere skjønner....

 

Driter egentlig i komfort ettersom Fk coilover (med gule koni) ligger hjemme i stuen å venter på å bli montert, samt powerflex kit til hele understellet er på vei gjennom posten.....

 

Men som sagt så vil jeg ha kant i kant for å si det på den måten :)

 

 

på de jeg testa var det kant i kant ... men det var da oxo 7,5" felger da

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay.. Så da vil vel 205 bli kant i kant på 7" felg?

 

Har og et annet dilemma. Står mellom to typer dekk jeg skal handle. Enten Dunlop SP Sport 9000 eller Goodyear Eagle F1 GS-D3. Noen som har anbefalinger der og??? :rolleyes:

 

jeg hadde 215/40-17" på gamle golfen min på 7" felg da lå dekket kant i kant med felgen jeg hadde dunlop sp 9000 på den og jeg hadde ikke noe sporing eller noe slikt.. før disse hadde jeg f1 dekk på noen 16" og det sporet og bråkte noe sykt.. dette er min erfaring så kjøp sp 9000 sier jeg

har du lyst har du lov!!

 

uten bil :(

s3 2000 mod solgt

golf gti g60 turbo som ble lakket gull i 1997!! :) SOLGT!

golf 1 16v solgt 1997

og en riskoker... :( HØGGES!!

golf rally prosjekt solgt :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok ikke gått for noe breiere enn 205.. litt med tanke på at du ikke har verdens breieste felg heller. kjører 195/40-16 på 7.5x16 her nå, mot 205/40-16 som satt der før.. og 205/40 dekka så nesten for store ut for felgen spør du meg.

 

M

 

korleis ser 195/40-16 dekk ut på felgen?

har sjølv no 195/50-15 men skal kjøpe nye 16" felger men vil ha 195/40-16 istaden for 205/40-16

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår