Gå til innhold

Getrag 265?

Ranger emnet


volvo242TIC

Anbefalte innlegg

noen som har erfarninger med denne fem trinns kassa? hvor mye tåler den? hva ligger de på i pris?

hvordan er den kontra en supra kasse?

etter hva jeg har lest er det ikke allverdens jobb å tilpasse Getrag 265 mot en rødmotor link

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har linka til siden min sombrero

 

Kassa er av de sterkeste 5-trinns som er grei å tilpasse rødmotor og satt på Gr A bilene/ ETCC med opp mot 400 hk. Den har også vært brukt på Turbokonverterte BMWer med over 700 hk, så den tåler ganske mye uten at jeg har eksakte tall. Steffansom Automotive oppgir 40 kpm (50 kpm med separat oljekjøler).

 

Erfaringene mine så langt er kjempebra, selv om jeg bare har en sur chippet FT-motor på ca 200 hk. Kassa er fin og tight, men noe mer "metallisk" og hard i overføringen enn f.eks. M90 -kassa jeg har i 940en. Det kan ha noe med at sinterclutchen ikke har gått seg til skikkelig ennå, har kjørt kun ca 300 km.

 

Tok ikke sjansen på å kjøre med supersterke stålbolter og dobbel hardykobling, så jeg kikk laget en ny fremre mellomaksel hos:

 

http://www.kardang.no

 

Greit å få en skikkelig avbalansert aksel også når man kjører 250 km/t med goførti... :rolleyes:

 

Også må jeg nevne at M-girknotten med lys fra GS-bildeler er fantastisk, spesielt i mørket når jeg begynner å tenke M90 - revers notin

Hadde jeg vært kvinnfolk hadde jeg sikkert satt meg på den girspaken :pisser: :titties:

 

Prisen på en Getrag 265 ligger på 1000 - 8000, avhengig av stand. Jeg kjøpte likegodt en fabrikkny wtf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en til salgs, men siden ingen ville ha den blei både den og den tilhørende bmw 6`ern solgt til skedsmo bilopphøgging for 2500kr :D

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har linka til siden min sombrero

 

Kassa er av de sterkeste 5-trinns som er grei å tilpasse rødmotor og satt på Gr A bilene/ ETCC med opp mot 400 hk. Den har også vært brukt på Turbokonverterte BMWer med over 700 hk, så den tåler ganske mye uten at jeg har eksakte tall. Steffansom Automotive oppgir 40 kpm (50 kpm med separat oljekjøler).

 

Erfaringene mine så langt er kjempebra, selv om jeg bare har en sur chippet FT-motor på ca 200 hk. Kassa er fin og tight, men noe mer "metallisk" og hard i overføringen enn f.eks. M90 -kassa jeg har i 940en. Det kan ha noe med at sinterclutchen ikke har gått seg til skikkelig ennå, har kjørt kun ca 300 km.

 

Tok ikke sjansen på å kjøre med supersterke stålbolter og dobbel hardykobling, så jeg kikk laget en ny fremre mellomaksel hos:

 

http://www.kardang.no

 

Greit å få en skikkelig avbalansert aksel også når man kjører 250 km/t med goførti... :rolleyes:

 

Også må jeg nevne at M-girknotten med lys fra GS-bildeler er fantastisk, spesielt i mørket når jeg begynner å tenke M90 - revers notin

Hadde jeg vært kvinnfolk hadde jeg sikkert satt meg på den girspaken :pisser: :titties:

 

Prisen på en Getrag 265 ligger på 1000 - 8000, avhengig av stand. Jeg kjøpte likegodt en fabrikkny wtf?

 

 

ok :D da må jeg skaffe meg en sånn :D hvor mye betalte du og hvor bestilte du fra? vet du evt. om hvor det er vits i å høre etter denne kassa brukt? tenker på hvilke skroter etc.............

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en til salgs, men siden ingen ville ha den blei både den og den tilhørende bmw 6`ern solgt til skedsmo bilopphøgging for 2500kr :D

 

offor putta du den ikke på bilen din?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboperformance: Hva kostet det å lage fremre akselen? brukte de deler fra den gamle eller var alt nytt? Har kjøpt meg getrag 265 kasse som skal i konebilen... Og finnes det noe mål på bakre girkassefestet som må bygges?

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboperformance: Hva kostet det å lage fremre akselen? brukte de deler fra den gamle eller var alt nytt? Har kjøpt meg getrag 265 kasse som skal i konebilen... Og finnes det noe mål på bakre girkassefestet som må bygges?

 

Forlenget fremre del av en mellomaksel fra en M47 med hardykobling slik at avstanden fra flens mot hardykobling til center opphengslager ble 60 cm. Jeg mener de tok ca. 1500 + moms. Har hørt at fremre mellomaksel fra 740 med M47 kasse passer rett på....??

 

Har ikke noe mål på bakre feste; fikk tak i et spesiallaget. Mange måter å lage det på, alt fra vinkeljern til mer sofistikerte løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboperformance:

får du kjøpt adapterplate til getrag kassene(i såfall hvor?), eller laget du selv?

har du tegninger/mål på plata?

 

Flere som selger: KRB-trading, KL-racing (Sverige), Wetterhus Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er noen her som har en gåen eller sliten 262cr liggende, så for guds skyld, gi beskjed.

 

Kløyvde nemlig den tettstegete 262cr kassa mi i to rett før helga...reversen holder ikke for all verdens mao.

 

Planen er derfor å bytte hele huset, siden det sprakk "litt". Så hvis det er noen som har en 262cr (med revers nede til venstre), så gi beskjed! Og jo verre, jo bedre, skal bare bruke huset....1 million km ingen problem.

 

sms/ring 900 42 695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til deg Poffs:

Hva koster din Getrag 265 kasse tilpasset for 240 på din nettside?

for det første så er det ikke min nettside!

for det andre så er det veldig dyrt og handle ferdige kitt specielt når det er custom!

for det tredje så har jeg tilgang på et par 265 kasser som ikke er gratis men alt tilsalgs til rett pris.men disse kassene utgår bare mere og mere så de er ikke lett og få tak....

 

adapterplater skaffer jeg i alu for en høvding. 100%finish og meget bra tilpassning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første så er det ikke min nettside!

for det andre så er det veldig dyrt og handle ferdige kitt specielt når det er custom!

for det tredje så har jeg tilgang på et par 265 kasser som ikke er gratis men alt tilsalgs til rett pris.men disse kassene utgår bare mere og mere så de er ikke lett og få tak....

 

adapterplater skaffer jeg i alu for en høvding. 100%finish og meget bra tilpassning

 

 

Ok.

Hvor mye kan du skaffe en 265 kasse for da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår