Danna Skrevet Mars 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2005 Motorsportkarosseri, og så mye carbon og fremdeles så tung? Sikker på det er riktig? Rimelig sikker :) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2r-e-rik Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Tror kanskje godeste Dahlbäck har litt mer peiling enn deg, no offence... ja det har han sikkert... men ruudracing hadde jo havari på turbo'n på grunn av at luftfilteret var for nærme turboen...... vis jeg ikke tar HEEELT feil så var det V.S. som satte sammen den motoren.... Siter eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!! Øl er også greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 ja det har han sikkert... men ruudracing hadde jo havari på turbo'n på grunn av at luftfilteret var for nærme turboen...... vis jeg ikke tar HEEELT feil så var det V.S. som satte sammen den motoren.... Da Per Eklund kjørte pikes peak med sin 9-3 første gang, spiste turboen rett og slett opp luftfilteret, men han fullførte:) mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TETVTEC Skrevet Mars 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2005 Heisann... Den tilhører nok ikke Dahlback himself... Skal være bygget for en Kunde....! Turbohavari pga Smeltet luftfilter.... Nå har j hørt d oxo.. da har man jommen meg montert det nærme Eksosrøra ass.... og om det ikke smeltet... så ville motoren ha rast pga tenningsbank........!! (smeltet luftfilter=300+ grader skulle jeg tro!) Ikke spes kult å dra inn den råvarme lufta tror jeg...! Filteret burde settes utafor motorrom... ikke rett ved siden av grenrøra/turboen! mvh Tor E. Siter Bottles are for babies...real men get Blown!!! 1999 Honda Civic Si.... Leketøy 1999 Honda Civic 1.4 is.... Bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvokid Skrevet Juli 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 Motorsportkarosseri, og så mye carbon og fremdeles så tung? Sikker på det er riktig? http://image.donanimhaber.com/upfiles/42494/DCFB387F0BB941EEA1A4CCEF93829DC3.jpg :D Siter - Volvo 940 LT, 1997 modell - - Volvo 940 GL *Gold Edition* (solgt) - Kjør hardt, kjør stil, kjør Volvo uten tvil :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jin_X Skrevet Juli 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 Litt flere bilder http://www.dahlbackracing.se/galleri/gallery.asp?CarID=27&nImages=22&LanguageID=0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Juli 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 Konge at den var bakhjulstrekk:) Sånn burde en Polo være! Utrolig rått bygge.. Skal si at Dahlbacken kan bygge bil.. Skal ikke stå på det... Angående karbonfiber er det konge så lenge det er lakkert... Lavere vekt er det vel ikke noe galt med? :P Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 vet det er en polo?? men ser usannsynlig ut som en liten LUPO!!!! lupo lykter forran ihvertfall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 9N (?) lykter forann hvis jeg ikke tar helt feil. Lupolyktene har Tresko Hans lagt hjemme :bump Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaultier Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Dahlbäck har kjørt lenge med luftfilteret rett på turboen, bl.a med golfen.. Dere ser vel også at han ikke har så veldig god plass til å legge det en annen plass.. Grunnen til at det skjedde med per eklund var at motoren kokte bort mye av kjølevannet og olja og bremsevæska osv, og alt ble overoppheta, noe som førte til at luftfilteret smelta og ble sugd inn i turboen.. Så lenge kjølinga er i orden, så bør det ikke være noe problem.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glimsdal Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Jeg syntes han bruker litt små filter på bilene sine han selveste tresko svensken! er det bare jeg som har stusset på dette??se her Siter :smilbmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaultier Skrevet Juli 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2005 Jeg syntes han bruker litt små filter på bilene sine han selveste tresko svensken! er det bare jeg som har stusset på dette??se her Smått? Det luftfilteret der er STORT.. Men det på dumpen der er jo mindre...hvorfor han har filter der vet jeg ikke...noen andre som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Juli 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2005 Smått? Det luftfilteret der er STORT.. Men det på dumpen der er jo mindre...hvorfor han har filter der vet jeg ikke...noen andre som vet? Det siste er der sikkert for at han ikke skal få sand og drit i dumpen. Enig i at det filteret ikke er lite.. Det kan bare se sånn ut... Men selv har jeg det samma filteret på motoren, som han bruker på dumpen... :scared Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glimsdal Skrevet Juli 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2005 Smått? Det luftfilteret der er STORT.. Men det på dumpen der er jo mindre...hvorfor han har filter der vet jeg ikke...noen andre som vet? http://media.audituning-usa.com/galleri/golf/pic7.jpg detta er stort!!! og mere fornuftig en dette! http://media.audituning-usa.com/galleri/golf/pic25.jpg jeg syntes det ser lit lite ut i forhold til hva han oppgir som effekt! Siter :smilbmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|mx5t|Rune| Skrevet Juli 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2005 vet om flere som har ødelagt turboen fordi turboen sugde til seg innmaten på luftfiltret når det ble varmt.. men det har jo mye med hvilken kvalitet luftfiltret har også da... :bump Siter - 91 Mazda Mx5 - 97 Honda Civic Vti Rallye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg