Aleksander Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 I dag la jeg merke til en ting på bilen min.. Hvis jeg triller bakover (med motor avslått) i 1. gir med clutchen inn så kommer det en rapelyd som durer fra girkassa mi. Skal det være sånn eller bør jeg begynne å kikke etter ny bil? Bilen er en 1991 vw passat 1,6td som har gått 241 000km. Tror det er original girkasse og clutch. Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Vis du har clutchen inne har du jo frigjort girkassa. Så da tror jeg vel det bare kommer av at bremsene dine knirker litt, sjekka att håndbrekket ligger på? Dra litt i det å forsøk på nytt, det er kanskje alt som trengs... Rapelyd? :P Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Skrevet Mars 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Hadde det vært bremsene så hadde det vært gnisse-liknende lyd. (Vet fra erfaring). Dette er lyden av tannhjul som spøler mot hverandre. Kjenner også vibrasjoner i girstanga. Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Slitt clutch? ødelagt clutch? virker som du ikke får frigjort den da isåfall. Åssen er den i fart da du girer som vanlig? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Skrevet Mars 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Den er helt grei, bortsett fra at den noen ganger er treg. Har opplevd en del ganger at den raper på vei inn i gir og at girkassa låser seg så jeg ikke får til å gire. Må vel en tur ned til møller på tirsdag eller når de enn åpner. Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Kan være dyrt, så vis du vil selge så hadde det vært lurt. Men er jo ikke hyggelig å kjøpe en ødelagt bil heller, da tenker jeg på stakarn som blir sittende igjen med denne bilen. Men sjekk opp om du trenger ny clutch:) Mulig du må ta ut for å feilsøke, la dem gjøre det på møller. Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Skrevet Mars 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Kommer ikke til å selge den uten å gå ned i pris og informere om girkassa/clutchen nei. Håper noe ikke er føkka...har veldig liten lyst til å demontere anlegget. Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Nei, godt det.. du får ha lykke til ihvertfall:) Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Vis du har clutchen inne har du jo frigjort girkassa. Så da tror jeg vel det bare kommer av at bremsene dine knirker litt, sjekka att håndbrekket ligger på? Dra litt i det å forsøk på nytt, det er kanskje alt som trengs... Rapelyd? :P Nå vet ikke jeg hvilken rar bil du har... men du sier at girkassa ikke er koblet til hjulene når du trykker inn cluchen?? Tror du cluchen sitter på driv-akslingene eller? Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Man frigjør den fra motoren.. hva surrer du med? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg