Gå til innhold

v8 @240

Ranger emnet


Excaliburz

Anbefalte innlegg

man får kjøpt eit kitt med motor fester og godkjenings papirer. det koster runt 4000 til 240 er 350 max på det kitte på kitte til 140 er det og med papirer på taksenking

 

unnskyld meg, men det høres litt bs ut!

papirer på taksenking??

 

taksenking må godkjennes av et godkjent karrosseriverksted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Men hvorfor ikke la v8'ern være der den hører hjemme og heller bygge snurre oppi volvoen? Det blir ikke det samme å høre lyden av en sbc for så å snu seg og glane rett i en volvo :P

 

Surt med lappen din forresten.

 

 

Som jeg sa tidligere...Jeg har 2stk V8-motorer liggende(1stk 305 og 1stk 350) og gidder derfor ikke å styre med turbo når jeg kan få american muscle power vettu ;) Kan vell kanskje heller klæske på twinturbo på V8'ern senere vettu :p

 

Og takk for kondolansen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du følger volvo`s anvisninger for montering av V8, så driter de i hvilken motor det er. Problemet med V8 er at den ofte blir for tung foran. Tror det er ca 950kg som er max.

 

http://www.volvocars.no/NR/rdonlyres/96F8CA78-D8E7-486B-A95F-53F60B0F3E2B/144038/NOR_MicrosoftWordSamletgodkjenteombyggingermedkode.pdf

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa tidligere...Jeg har 2stk V8-motorer liggende(1stk 305 og 1stk 350) og gidder derfor ikke å styre med turbo når jeg kan få american muscle power vettu ;) Kan vell kanskje heller klæske på twinturbo på V8'ern senere vettu :p

 

Og takk for kondolansen...

 

Må jeg gjenta meg selv mange ganger? angry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke i noe 240.

Ble levert i lastebiler som f.eks. Sivilforsvaret hadde. (Volvo Trygge F82/F83).

Bensin V8'er.

 

Men den kan jo monteres i en 240...! liksom poenget mitt da..! Når man først skal bygge om til v8, hvorfor ikke bruke en volvo v8..?

 

 

Vet at dette kanskje sklir litt ut av tråden... :rolleyes: Ettersom du allerede har v8`ere liggendes..!

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo den orginale 240 v8`ern å... B36.. Litt kulere når det faktisk er en volvomotor å..!

Her sier du en ting

 

Men den kan jo monteres i en 240...! liksom poenget mitt da..!

Her sier du noe annet...

 

 

Her kan du lese at oeb faktisk har rett....

 

 

Den vanligste påstanden er at B 36 er satt sammen av to B 18-motorer. Sannheten er at B 36 kun har noen få deler i ventilsystemet felles med B 18. Riktignok er både borring og slaglengde identisk, men vitale mål som kompresjonshøyde og veivstakenes lengde (c/c) er ulike. B 36-motorens topper er i tillegg av cross flow-typen, mens B 18 har innsug og utblås på samme side. B 36 er en videreutvikling av motoren B 8B som satt i prototypen Philip fra 50-tallet. Phillip hadde automatkasse, servobremser og servostyring. Bilen ble vel for moderne og stor (den var 6 seter). Bilen står i dag på Volvo-museet i Göteborg. Volvo benyttet motoren i et par lette lastebiler på 50- og 60-tallet. Det er vanskelige å finne deler. Men det er bra tilgang på brukte motorer, men det kan hende at du må kjøpe en lastebil på kjøpet.

 

Kan godt hende 240 er stor, firkantet og tåler MYE juling, men noe lastebil er det uansett ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår