DaButcher Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 man får kjøpt eit kitt med motor fester og godkjenings papirer. det koster runt 4000 til 240 er 350 max på det kitte på kitte til 140 er det og med papirer på taksenking unnskyld meg, men det høres litt bs ut! papirer på taksenking?? taksenking må godkjennes av et godkjent karrosseriverksted! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Det er kun de nyere tpi motorene som passerer 220 hk! De litt eldre har 210-220 hk! Bare 305 tpi fra ca 85 og utover som har mellom 205hk (firebird) og 215hk (camaro). Resten (5.7L) har større og større effekt utover, noe som kan by på problemer i en volvo 240 mtp regler for effekt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Mars 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Men hvorfor ikke la v8'ern være der den hører hjemme og heller bygge snurre oppi volvoen? Det blir ikke det samme å høre lyden av en sbc for så å snu seg og glane rett i en volvo :P Surt med lappen din forresten. Som jeg sa tidligere...Jeg har 2stk V8-motorer liggende(1stk 305 og 1stk 350) og gidder derfor ikke å styre med turbo når jeg kan få american muscle power vettu ;) Kan vell kanskje heller klæske på twinturbo på V8'ern senere vettu :p Og takk for kondolansen... Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 så lenge du følger volvo`s anvisninger for montering av V8, så driter de i hvilken motor det er. Problemet med V8 er at den ofte blir for tung foran. Tror det er ca 950kg som er max. http://www.volvocars.no/NR/rdonlyres/96F8CA78-D8E7-486B-A95F-53F60B0F3E2B/144038/NOR_MicrosoftWordSamletgodkjenteombyggingermedkode.pdf Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Du får jo den orginale 240 v8`ern å... B36.. Litt kulere når det faktisk er en volvomotor å..! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 eller hva med den nye V8`ern som sitter i XC90. Setter du den i 240 blir du vel den eneste med den motoren, Har i alle fall ikke hørt om noen som har gjort det ennå. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 det har jo vært helt rått.... meeennn den koster vel flesk vil jeg tru..! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Mars 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Som jeg sa tidligere...Jeg har 2stk V8-motorer liggende(1stk 305 og 1stk 350) og gidder derfor ikke å styre med turbo når jeg kan få american muscle power vettu ;) Kan vell kanskje heller klæske på twinturbo på V8'ern senere vettu :p Og takk for kondolansen... Må jeg gjenta meg selv mange ganger? angry Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Du får jo den orginale 240 v8`ern å... B36.. Litt kulere når det faktisk er en volvomotor å..! Det kom ikke noe V8 i personbiler før XC90. Største man fikk i "240" er 262/264 med sekser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Det kom ikke noe V8 i personbiler før XC90.Største man fikk i "240" er 262/264 med rekkesekser. Man fikk B 36 som er en v8...! Er en til salgs hær: http://www.lysakerbil.no/ Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Man fikk B 36 som er en v8...! Er en til salgs hær: http://www.lysakerbil.no/ Ikke i noe 240. Ble levert i lastebiler som f.eks. Sivilforsvaret hadde. (Volvo Trygge F82/F83). Bensin V8'er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mars 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2005 Ikke i noe 240.Ble levert i lastebiler som f.eks. Sivilforsvaret hadde. (Volvo Trygge F82/F83). Bensin V8'er. Men den kan jo monteres i en 240...! liksom poenget mitt da..! Når man først skal bygge om til v8, hvorfor ikke bruke en volvo v8..? Vet at dette kanskje sklir litt ut av tråden... :rolleyes: Ettersom du allerede har v8`ere liggendes..! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Mars 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 Du får jo den orginale 240 v8`ern å... B36.. Litt kulere når det faktisk er en volvomotor å..! Her sier du en ting Men den kan jo monteres i en 240...! liksom poenget mitt da..! Her sier du noe annet... Her kan du lese at oeb faktisk har rett.... Den vanligste påstanden er at B 36 er satt sammen av to B 18-motorer. Sannheten er at B 36 kun har noen få deler i ventilsystemet felles med B 18. Riktignok er både borring og slaglengde identisk, men vitale mål som kompresjonshøyde og veivstakenes lengde (c/c) er ulike. B 36-motorens topper er i tillegg av cross flow-typen, mens B 18 har innsug og utblås på samme side. B 36 er en videreutvikling av motoren B 8B som satt i prototypen Philip fra 50-tallet. Phillip hadde automatkasse, servobremser og servostyring. Bilen ble vel for moderne og stor (den var 6 seter). Bilen står i dag på Volvo-museet i Göteborg. Volvo benyttet motoren i et par lette lastebiler på 50- og 60-tallet. Det er vanskelige å finne deler. Men det er bra tilgang på brukte motorer, men det kan hende at du må kjøpe en lastebil på kjøpet. Kan godt hende 240 er stor, firkantet og tåler MYE juling, men noe lastebil er det uansett ikke... Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 unnskyld meg, men det høres litt bs ut!papirer på taksenking?? taksenking må godkjennes av et godkjent karrosseriverksted! papirer på at det er lov å gjøre da Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 ops... skulle ikke stå 240 dær.... hehe... Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.