Kjetilr Skrevet Mars 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 Ladelampe i dash/instrumentpanel lyser ikke lengre. Koblingen inn på dynamo er okei. Bilen begynner ikke å lade før man ruser den opp litt. Kan man skifte ut denne pæra/dioden eller er det en annen årsak til at den ikke lyser? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 Siden lampa lyser etterhvert vil jeg heller tro dynamoen er gåen. Sjekka børstene? Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 lyser ikke i det hele tatt.. dynamoen lader. børstene er i orden.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mars 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 prøv å koble fra den blå ledningen på dynamoen, lyser den ikke da så er det instrumentfeil. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 har prøvd.. må en skifte dash eller kan en skifte diode.??? :) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mars 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 Det kan du måle deg fram til, får dioden spenning så er det den. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Mars 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 lyser ikke i det hele tatt.. dynamoen lader. børstene er i orden.. OKey, bare jeg som leste feil. Trodde lampa lyste når du rusa den litt. Man kan bytte bare ladelampa. Men hvor lett det er å komme til baki der vet jeg ikke. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Mars 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 Har samme problem - kom gjerne med løsning om du finner ut noe. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2005 Har skrudd ut dashen, men så ikke ut til at det var noe rett frem sak å bytte den dioden.. Får se litt på det når det blir lyst igjen notin Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Du må skifte ladelampa. Det er en diode. Når den er gåen så må du ruse motoren litt for at bilen skal begynne å lade. Dette på grunn av at den lille motstanden ladelampa utgjør, er borte og da må du ha litt turtall for at ladereleen skal reagere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Mars 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Du må skifte ladelampa. Det er en diode. Når den er gåen så må du ruse motoren litt for at bilen skal begynne å lade. Dette på grunn av at den lille motstanden ladelampa utgjør, er borte og da må du ha litt turtall for at ladereleen skal reagere Hvor får man tak i denne dioden? Vanskelig å bytte? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Du får den hos VW, Ta ut instrumentene av bilen. Deretter fjerner du plata dioden sitter i . Diodene kan deretter dras ut av holderen, men pass på å få den brede stikkern på dioden i rett hull når du setter den nye på plass. Lykke til ! Dioden til ladinga er ganske sikkert merket med K2 bak på instrument panelet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prophets Skrevet Mars 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2005 Du må skifte ladelampa. Det er en diode. Når den er gåen så må du ruse motoren litt for at bilen skal begynne å lade. Dette på grunn av at den lille motstanden ladelampa utgjør, er borte og da må du ha litt turtall for at ladereleen skal reagere Så det er dette som kan være problemet på min også ja; min lader ikke før jeg er kommet over 3000 o/min, da plutselig starter den og lade hele tiden (også under 3000o/min). Men ladelampen lyser i bilen min da.. Hvis dioden er gåen vil den vel kanskje ikke lyse i det hele tatt? MVH Siter `94 Audi S2 coupe `91 VW Corrado G60 x `99 Honda NSR125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 Når dioden er gåen må du ruse opp bilen litt når du har startet motoren for at den skal begynne å lade, Når du har gjort det så vil den lade som den skhelt til du har stoppet motoren. Uavhengig av turtall, Til deg som må over 3000 omdr for at den skal lade, men at ladelampa lyser så er det bare å si`Bytt børster i dynamoen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Mars 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2005 skal ikkje ladelampa lyse nå dynamoen ikkje lader????? Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.