Gå til innhold

Honda Civic eller Mercedes 190?

Ranger emnet


ryuujin

Anbefalte innlegg

Dette er to ALTFOR forskjellige biler å sammenligne! skal du ha en bil som har rå kraft og kan "legge ut rompa" må du ha mercedesen! mercedesen kjører fra vti'en uten de største problemene. skal du ha en honda som kan sammenlignes med denne mercedesen må du opp i integra type r som meg. spør viper hvordan de går i forhold til hverandre!

Men skal du ha en hysterisk hissig liten klump av en bil som ser anonym ut og kan kjøre fra det meste av bmw pakket bør du gå for vti'en..

 

Men du som sier du må ha moment for å ha krefter..... jeg sitter da her med en 1,8 liters vtec maskin med 190hk og 174nm prøv en mercedes 2,5 16v mot den.... du fåt et morsomt resultat skal jeg si deg.. klart du merker det i oppforbakker med passasjerer, men jeg for min del har aldri kjørt dragrace i oppforbakke med hele slekta baki..

 

Men dette er en diskusjon som det luktet krig av lang vei! du kan ikke spør en hondaentusiast hvilken du skal kjøpe og visa versa.. man holder med sitt merke uansett! prøv begge bilene og se hvilken bil som gir deg det du søker! begge bilene er utrolig tøffe og bra biler!

 

Som han sier her, disse bilene går grisebra, ikke så mye som henger på en Integra på flata. Jeg for min del hadde nok ikke orket en bil som har 107db inni kupèn ved fult pådrag. Eller hva sier du ^Integra_R^? ;) Uansett, prøv begge bilene, da finner du fort ut hva det er du leter etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men du som sier du må ha moment for å ha krefter.....

 

Kw eller Hk som mange liker å bruke er jo bare ett biprodukt av dreiemoment og turtall..

 

(Nm*turtall)/9550 = kW

 

klart du merker det i oppforbakker med passasjerer, men jeg for min del har aldri kjørt dragrace i oppforbakke med hele slekta baki..

 

Dersom man er ute etter en bil som går fortest mulig fra 0-100 på flatmark så skaffer man seg en bil med lavlavlav vekt, motor med sykt høyt turtall og passe dreiemoment.. Da har man lots of kW...Går bra fort når tanken er tom, men dårligere når tanken er fyllt opp! ;) Eller når AC kompressoren starter! hapyhappy

 

Skal man ha en bil som er kjørbar med kompisene i baksetet, da skaffer man seg en bil i fornuftig størrelse med motor som har godt med dreiemoment. Merker ikke til at man har noen med seg passasjerer engang!

 

Personlig synes jeg det blir masete med en bil som må jages for å kunne ha det gøy! Min motor er glad i littegranne turtall den og..Hygger seg over 3500-4000rpm, men bare opp til 6200 der det fornuftig nok er en turtallssperre.. (MB 3l 12v R6 på 250nm og 180hk for de som lurer)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, den er ikke kjøpt på torshov da doh !! er fra tyskland :fingers:

 

men men.. hva kjører du da ehrnst?

 

men som sagt legges ut for salg nå..

 

ehrnst kjører ei real tøsker-padde med puffene puffy lyd og automatisk 3 girs ainsæks gæssar. ser du han i speile så legg deg inn på sia for dette er villt og tøskt...sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel 204hk i 2.5 16v. ikke 190 som noen skrev.

 

Delvis rett.

 

Standard 2,5-16 : 195 hk.

http://www.mercefreaken.com/modellene/201/190e25-16.htm

Denne er bare oppgitt med 195 hk, men tallene for toppfart og 0-100 er en del bedre uten kat enn med, så det kan være at det er en viss forskjell.

 

2,5-16 EVO 1 : 195/204 hk. med/uten kat

http://www.mercefreaken.com/modellene/201/190e25-16evolution.htm

 

2,5-16 EVO 2 : Værstingen med 235 hk

http://www.mercefreaken.com/modellene/201/190e25-16evolution2.htm

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med dreiemoment er at det er det som skaper kreftene! Ikke effekten i kw/hk! Og 150nm ved 5000rpm?? Hva i h. er det? er jo lavere enn jeg hadde i volvo 340GL med 1,7l forgasser!!

 

Husk at du får like mye fart og spenning ut av 150 nm ved 5000 som 300 nm ved 2500, da... Må bare gire litt mer med den første. Ikkno problem å møte motbakker med symaskiner, man må bare gire ned litt først .

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leste overskriften tenkte jeg at jeg ville valgt Honda'en da store deler av m190 er fra Ford. Men dette er på 2.0 utgavene. Denne vi snakker om her har jeg ingen erfaring med men flate å pen og rå den var.

Har selv kjørt en m190 som var importert og var kallt for gullstjerne. Alt som kunne tenkes var elektrisk; vinduer, stoler, sentrallås, servo, takluke, speil und so weiter. Bilen var også meget godt lydisolert. Desverre hadde den en slapp 2.0 maskin, men rompa kom den....

 

Personlig ville jeg valgt m190'en da det er pene biler, litt sånn flåtebil og har rwd. Selv har jeg kun hat en japse og ellers tyskerbiler. Dårlig lydisolerte biler blir du garrantert fort lei av og sliten av i hodet. Så om du vil ha bilen en god stund og spesiellt om du pendler... ta Merca.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner egentlig ikke hvorfor dette er blitt en diskusjon. 190 vs civic? doh de 2 bilen er vidt forskjellig, og det finnes ingen fasitsvar for hva du skal kjøpe. det ligger i blodet. enten vil du ha en syk kjøremaskin eller så vil du ha en bil som alle andre har, som går bra, men er ikke like morsom å kjøre (min mening)

 

en kar som kjører civic er en helt annen person av natur enn en som kjører 2.5 - 16v fra mercedes. det er en grunn til at denne bilen blir kalt for "m3 - killer" osv. du vil ikke angre på et kjøp av denne bilen, men jeg personlig ville ha angret på at jeg svei av 100k på en civic. ikke vet jeg hvem du er, hva du liker osv. dette er HELT og holdent opp til deg. de eneste svarene du vil få fra folk på forumet her ang. disse 2 bilen er kun krangling mellom civic/styling fanatikere og folk som har sansen for en mosom kjøretur i ny og ne, uten understyring og problemer med bærekuler ol.

 

just my 2 cents

 

takk for meg!

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leste overskriften tenkte jeg at jeg ville valgt Honda'en da store deler av m190 er fra Ford. Men dette er på 2.0 utgavene.

 

 

Det er vel så feil som det er mulig å få det! Eneste gangene noe ford har vært innom 190 serien til MB var når toppen til 2.3-16 skulle konstrueres.

 

Det var cosworth som hjalp til med det.

På 2.5-16 har de laget den selv.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel så feil som det er mulig å få det! Eneste gangene noe ford har vært innom 190 serien til MB var når toppen til 2.3-16 skulle konstrueres.

 

Det var cosworth som hjalp til med det.

På 2.5-16 har de laget den selv.

 

 

Ford hadde da ikkno med den toppen å gjøre? Som du sier så var det cosworth som gjorde det, og cosworth er ikke ford.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår