Gå til innhold

Honda Civic eller Mercedes 190?

Ranger emnet


ryuujin

Anbefalte innlegg

Har nå sett litt rundt på bil og greier.

 

Har funnet to biler nå som kan være det jeg ser etter:

92 Mod Honda Civic VTi 4dørs mod

91 Mod Mercedes 190E 2.5

 

Civicen er jo framhjulsdrevet, og slitesterk og sånn, mens Mercedesen er bakhjulsdreven. Vet ikke om den er så slitesterk?

 

Jeg søker en bil som er relativt sprek og som jeg kan bruke til å drifte litt med... sånne enkle sladder og sånt.

 

Vil en mercedes være nok til sånn eller skal jeg kaste fra meg ideen helt og heller gå for en civic som er skikkelig fin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har nå sett litt rundt på bil og greier.

 

Har funnet to biler nå som kan være det jeg ser etter:

92 Mod Honda Civic VTi 4dørs mod

91 Mod Mercedes 190E 2.5

 

Civicen er jo framhjulsdrevet, og slitesterk og sånn, mens Mercedesen er bakhjulsdreven. Vet ikke om den er så slitesterk?

 

Jeg søker en bil som er relativt sprek og som jeg kan bruke til å drifte litt med... sånne enkle sladder og sånt.

 

Vil en mercedes være nok til sånn eller skal jeg kaste fra meg ideen helt og heller gå for en civic som er skikkelig fin?

 

 

Skal du "drifte" så skaffer du deg 240. Men kjøp VTi'en. Spreke jevler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

 

Begge de bilene der kommer vel fort over 100 000, gjør de ikke?

 

Har du vurdert en Toyota supra soarer? Mener å huske at den kommer på 130 eller noe med skilter, Quicksilver (reidar på importtuning) har en slik stående til salgs.

 

280hk orginalt, burde jo funke fint til drifting:)

 

 

Hadde selv en mercedes 190e 2l 1989modell for et par år siden, hadde mye problemer med den, var så mye dyre deler. En kamerat hadde 2.3 16v og han sa delene til den var ennå dyrere siden det er ganske få av de. Skal du drifte så kommer det nok til å gå en del ting i stykker, kanskje 325 e36 ville vært bedre? der kan du vel bruke en del deler fra e36 m3 på de tinga som må forsterkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare fordi Quicksilver skrev det der betyr det ikke at det er sant

han skrev supra i annonsen fordi det fanger mer oppmerksomhet

han vet det ikke er i Suprafamilien (Soarer er 4 år yngre enn supra greit det, og greit at de nesten altid har delt deler. men soarer har altid vert storebroren)

Soarer er ikke et utskudd av supra slik supra var av celica

det vet også Quicksilver.. men som sagt .. Supra soarer fanger mer oppmerksomhet fra de F&F elskende 18åringen som mest sansynlig kjøper bilen..

få i norge har noengang hørt om soarer (selv om dagens soarer selges i norge :P)..

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare fordi Quicksilver skrev det der betyr det ikke at det er sant

han skrev supra i annonsen fordi det fanger mer oppmerksomhet

han vet det ikke er i Suprafamilien (Soarer er 4 år yngre enn supra greit det, og greit at de nesten altid har delt deler. men soarer har altid vert storebroren)

Soarer er ikke et utskudd av supra slik supra var av celica

det vet også Quicksilver.. men som sagt .. Supra soarer fanger mer oppmerksomhet fra de F&F elskende 18åringen som mest sansynlig kjøper bilen..

få i norge har noengang hørt om soarer (selv om dagens soarer selges i norge :P)..

 

Jepp er jo seff et lite salgstriks:)

I norge heter den vel lexus et eller annet og man får den med en annen motor.

 

Har ikke så peiling på den bilen, men virker jo som en veldig interessant bil, hvis mye av utstyr og trimdeler som passer til supra passer rett på en soarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexus SC 430 ..

er ikke an ennen motor.. er en helt annen BIL! :P

faktisk er den motoren også tilgjenglig i MK3 da en tidligere utgave (4liter)

i MK3 (som Quicksilver selger 2 av) så var det 3 motoralternativer

2,5liter Twinturbo rekke6, 3liter rekke6 og 4liter V8

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sett litt rundt på bil og greier.

 

Har funnet to biler nå som kan være det jeg ser etter:

92 Mod Honda Civic VTi 4dørs mod

91 Mod Mercedes 190E 2.5

 

Civicen er jo framhjulsdrevet, og slitesterk og sånn, mens Mercedesen er bakhjulsdreven. Vet ikke om den er så slitesterk?

 

Jeg søker en bil som er relativt sprek og som jeg kan bruke til å drifte litt med... sånne enkle sladder og sånt.

 

Vil en mercedes være nok til sånn eller skal jeg kaste fra meg ideen helt og heller gå for en civic som er skikkelig fin?

 

MB er jo kjent for å være noe ordentlig søppel som ramler fra hverandre før første fartsdump ...

Du får neppe noe særlig trøbbel med den de første 400 000 km i hvertfall hvis du tar normalt godt vare på den.

 

Pussig sammenlikning egentlig. 190E 2,5... Det må være en 2,5-16 da? 195 hk? En 190E 2,5 er en rå bil, som mange kommer til å misunne deg.

 

Hvordan kan du egentlig sammenlikne en 190 og en civic? Vi snakker jo tross om noe av det mest sportsbilaktige MB har laget noen gang, og en kjip konebil.

 

... og ... drifte med fwd??

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

 

Hadde selv en mercedes 190e 2l 1989modell for et par år siden, hadde mye problemer med den, var så mye dyre deler. En kamerat hadde 2.3 16v og han sa delene til den var ennå dyrere siden det er ganske få av de. Skal du drifte så kommer det nok til å gå en del ting i stykker, kanskje 325 e36 ville vært bedre? der kan du vel bruke en del deler fra e36 m3 på de tinga som må forsterkes

 

Bare av nysgjerrighet.. Hva var det som var så dyrt til den mercen? En ting er at man kan få det meste til dem hos hugger, en annen ting er at det ikke er noe problem å få tak i ting uorginalt. Nå har ikke jeg noen 190, men en 124 300 turbodiesel, og det lille jeg har hatt behov for å bytte på 60 000km / 1,5 år har slettes ikke kostet store greiene. Enkle å skru på er de også.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker jo tross om noe av det mest sportsbilaktige MB har laget noen gang, og en kjip konebil.

Dermed var krigen igang. Selv ser jeg ikke på en Svin-vic VTI som en konebil. Konebiler har ikke en av verdens beste og mest trimvennlige sugemotorer (B16A, bitches!) under panseret. De har iallefall ikke 160 hester og rødmerkinga på 8200 RPM.

 

Jeg kan snu situasjonen - hvem kjører vel 190E? Jo, bestefar og andre menn med hatt og stokk, eller taxisjåfører. At det eventuelt er den råeste utgaven med en 2,5-liters 16V-maskin med tett opp til 200 hester gjør selvfølgelig ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dermed var krigen igang. Selv ser jeg ikke på en Svin-vic VTI som en konebil. Konebiler har ikke en av verdens beste og mest trimvennlige sugemotorer (B16A, bitches!) under panseret. De har iallefall ikke 160 hester og rødmerkinga på 8200 RPM.

 

Jeg kan snu situasjonen - hvem kjører vel 190E? Jo, bestefar og andre menn med hatt og stokk, eller taxisjåfører. At det eventuelt er den råeste utgaven med en 2,5-liters 16V-maskin med tett opp til 200 hester gjør selvfølgelig ingen forskjell.

jo, det gjør en forskjell... 2,5en er en heelt annen bil...og den verste 190 kom vel med en6,0 hvis jeg ikke husker feil..jeppjepp :) ryuujin: jeg foreslår at du prøvekjører begge bilene og finner ut hva som er best for deg..

- 2002 Toyota Celica T-sport

- 1993 Mercedes 190E

x 2002 "Lotus" Speedster

x 1999 Nissan 200sx Z-edition

x 2000 Toyota Celica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, det gjør en forskjell... 2,5en er en heelt annen bil...og den verste 190 kom vel med en6,0 hvis jeg ikke husker feil..jeppjepp :)

Poenget var at jeg skulle være minst like barnslig og generalisere minst like mye som Yoneck. Jeg er fullstendig klar over at 2,5-16 er en kapabel bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår