Gå til innhold

205 Gti 1.9 - Raufoss

Ranger emnet


Sigurd.e

Anbefalte innlegg

bare husk på å ikke ødelegg grunnideen med denne bilen da.. nemlig LAV vekt og mye effekt.. Peugeot motor trenger litt stell for å yte maks og masse stereo dreper mye aks... vekt er uff uff..

Da jeg hadde min 1.9 fyllte jeg aldri over halv tank pga vekt :rolleyes:

 

Dette er nok det siste som skal inn, må jo ha lyd da! men dette blir uansett ikke med på banedager, og det er jo da bilen kommer til sin rett... skal jo ikke grisekjøre HELE tida :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

PICT0023.jpg

 

Bare jeg som syns at frontfangeren ble mye råere opp-ned? :rolleyes:

Uansett, lykke til med prosjektet! Hadde store planer for 1.9L - go-carten min jeg også, men det ble aldri slik.

Hvis du har planer om å beholde originallakken på bilen, vil jeg anbefale deg å lakke opp skjerm- og dørlistene i svart, frisker opp 205'ens utseende betraktelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har planer om å beholde originallakken på bilen, vil jeg anbefale deg å lakke opp skjerm- og dørlistene i svart, frisker opp 205'ens utseende betraktelig!

 

Var det som var planen ja, koster jo ikke mange kronene, og er en utrolig stor forbedring..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra hvis du mangler deler da, har bl.a 4 stk originale GTi 1.6L-felger, front, bakfanger, grill, etc.

 

Will do! Ser ann litt foreløpig, men kan nok hende det blir no, trenger bare en høyre blinkers i hvit nå.... og kanskje noen forstillings deler... men for min del haster det jo ikke enda, er jo ikke før i august den skal ut å rulle :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemmen, flere sambygninger inne her også gitt =P

 

Driver selv med et modig prosjekt oppi østsia av raufoss :: Uno Turbo I.E :: Regner med at jeg blir ferdig i sommer en gang, er du med på et race da eller ??? Kanonflåa mot bommen ??

 

Hehe, ellers stiller jeg alltids opp i galanten ( GTI-16v 4WD/4WS ) =P

 

Lykke til videre på prosjektet =)

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil se no bilder av det prosjektet ditt også! Da jeg kjøpte bil stod valget mellom en uno turbo og en 205 gti... Er det du som har en kvit galant? har sett en som sladder bortover elgveien en gang i blant, har foreløpig bare blitt å stå å glane fra grøfta, men til sommern følger jeg på!Da blir det RACE! :D

Lykke til du også, en nødt til å bli bra med en UNO Turbo! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker !

 

Skal nok legge ut en liten tråd om prosjektet mitt etterhvert når tiden strekker til !

 

Stemmer det, har en hvit galant ja, den eneste i distriktet av typen =P

 

Hehe, stemmer det.. er glad i elgveien når det er glatt der.. moro med 4WD på vinterføre når man lærer seg å bruke det =)

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mistenkelig ut som gamlebilen min :D

 

Godt å se du tar godt hånd om den.

 

Mulig jeg kan skaffe deg en shortshift, den står på delebilen jeg har. Da blir det ikke mange centimeterene mellom hvert gir.

 

Om du er interessert kan jeg få sjekket litt opp i om jeg kan selge deg den. Litt usikker på hva de koster nye, og om det er verdt å skru den av :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mistenkelig ut som gamlebilen min :D

Godt å se du tar godt hånd om den.

 

Er nok det ja, og klart jeg tar hånd om den! :rolleyes:

vet ikke helt med short shift, er ikke alt for stor vandring nå, og har vel ikke alt for mye penger å slenge rundt heller.... men kanskje en gang senere hvis du skulle ha det da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde min 1.9 fyllte jeg aldri over halv tank pga vekt
Hehe mange som kjører med under halv tank av helt andre årsaker tror jeg å :p Men må påpeke hvis man har ett par høytrykks bensinpumper og

under halv tank på 1.9 (Sikkert 1.6 å.. ikke sett på tanken der)gti'ene uten og modifisere tanken med catch tank, Kan den dra luft så det fjusker litt i de aller krappeste svingene ;)

 

Angående QuickShift trenger man ikke kjøpe noen ting så sant man har tilgang til en vinkelsliper,ett sveiseapparat og helt vanlig skru utstyr.

 

205 gti'ene er sanne gocart'er! UTROLIG artige biler :D men fort og miste lappen i :p Spesielt hvis dem er _litt_ trimma

 

Arti og se att det er flere enn meg som liker små biler som flytter på seg :D Keep up the good work!

87- Peugeot 205 gti i16v (200hk++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe mange som kjører med under halv tank av helt andre årsaker tror jeg å :p Men må påpeke hvis man har ett par høytrykks bensinpumper og

under halv tank på 1.9 (Sikkert 1.6 å.. ikke sett på tanken der)gti'ene uten og modifisere tanken med catch tank, Kan den dra luft så det fjusker litt i de aller krappeste svingene ;)

 

Det problemet har jeg i aller høyeste grad under akselerasjon på bmw'en.. Hvis jeg har under 20l på tanken vil den F@#% ikke akselerere skikkelig:(

Det er ikke alltid en stakkar har råd til så mye på tanken:(

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår