passat_tdi Skrevet Mars 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2005 Som tittelen sier lurer jeg på hvoran man legger en strømkabel i en passat 98. Trenger man å borre eller er det hull? Siter - Passat 03 1,9 tdi 110 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2maz Skrevet Mars 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2005 Se om du klarer å få kabelen inn i det hullet som de andre kablene går igjennom inn til motor rommet. Det kan være flere plasser de går igjennom. Ikke vær redd for å skru av deksler, der det er skruer er det beregnet til å ta av. Hvis det er umulig å få de igjennom med de andre, så er det nok borring. Pass da på at du ikke har altfor stort borr i forhold til kabelen, og at du ikke treffer noe på andre siden ;) Det kan og være lurt å tette rundt kabelen med silikon/sikaflex slik at den ikke ligger å gnager i kantene. Lykke til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jo Inge, Team Bilradiohuset Skrevet Mars 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2005 de fleste går igjennom på passasjersiden, der som airconditionen går gjennom torpedoveggen. Vipp opp gummigjennomføringen, trekk gjennom kabelen, og lim igjen med sikaflex(kjent som kleb&tett). Ta ut hanskrommet, enkelt å komme gjennom. Lykke til ! Siter Jo Inge, Team Bilradiohuset dB Drag Competition Team. Loudest team in Norway Record holder 173.5 dB...... Hotline: 62 81 11 46 mail: jo.inge@bilradiohuset.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet Mars 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2005 Som tittelen sier lurer jeg på hvoran man legger en strømkabel i en passat 98.Trenger man å borre eller er det hull? Lag et hull i plastboksen som inneholder bilens "hjerne" og dra kabelen inn der og videre derfra inn i kupeen på sjåførsiden. Da trenger du ikke borre hull selv om du skal dra en 0 Ga kabel... Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomtom Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 bump! hvor er den hjernen? har noen bilder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poolish Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 Det skal ikke mye til før du får lekasje inn i bilen. så du bør ikke slurve når du gjør jobben. Bedre å gjør det perfekkt første gang. så slipper du å få bilen full av vann. Har prøvd masse forskjellige pakningsmasser og silkon selv. Felles for alle disse er at det begynner å lekke inn etter ei stund. Har nå sikaflex på. Det er 100% tett :) Den sikaflexen som skal brukes heter vell -11F :confused: Dere får rette på meg hvis det var feil. Du må bruke rett type siden de forskjellige numerene har forskjelige ting dem er best egnet til. Anbefaler også å kjøpe en pakkning som passer til kabelen. så bruk denne i tilegg til sikaflexen. Da skal du ikke få noe problem med lekasje. Pakkningen/gjennomføring er også veldigt greit å ha som beskytelse for kabelen, hvis den går gjennom metal med skarpe kanter. Siter Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomtom Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 hmm.. kanskje det.. jeg har en haug med tec 7 liggendes. det skal jo være ganske bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poolish Skrevet November 4, 2007 Rapporter Share Skrevet November 4, 2007 tec 7 skal nokk kunne holde godt det også, men denne herder vell å blir helt hard? Det fine med sikaflexen er at den forblir litt elastisk. Når det herder helt å blir hardt. Å du har endel bevegelse i kabelen osv. da kan den med tiden løsne litt å du har større sjangs for å få vann inn. Når den forblir elastisk. så beveger den seg sammen med kabelen og den vil fungere mye bedre som pakkningsmasse. Bytet ut et par kabler nå for ikke så lenge siden. Sikaflexen den trekker seg sammen når du drar ut kabelen. så når jeg dro inn de nye. så tettet den like godt enda. Det er en stor fordel å ha elastisk masse. Hverfal hvis du skal jobbe med anlegget, du drar i kablene osv. så har du da mindre sjangs for at de skal løsne. Siter Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomtom Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 tec 7 blir elastisk, men blir litt sterkere enn sikaflex. noen som har bilder/tegninger på hvor bilens hjerne er?:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 jeg har borret et hull og putta inn en tett-nippel som man får kjøpt hos den lokale elektro-grossisten... funker fjell det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomtom Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 hvor borra du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zews^^ Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 Er ikke nødvendig å borre i disse bilene, du har både airconditiongjennomgang på passasjerside og hull der hjernen er, på sjåførside. Siter #1985 Opel Rekord 2.2i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 jeg borra forævrig ikke i passat! tenkte mer på å gi deg et tips med å sette inn en tett-nippel beregntet for elektro. det holder tett hos meg og de fleste 10år gamle elektriske anlegg jeg har vært borte i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomtom Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 yes :P da finner jeg sikkert nippelen i verktøykassa til en kamerat og borr i garasjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tottis89 Skrevet November 5, 2007 Rapporter Share Skrevet November 5, 2007 gjorde det nettopp jeg, på en passat 98 mod. eneste jeg gjorde var å stikke et LITE hull gjennom gummiringen, midt i, og presse kabelen gjennom. da blir det så tett som mulig. hvis du ønsker kan du også fore igjen med litt silikon elns hvis du ønsker. er fort gjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg