BurnPr00f Skrevet Mars 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2005 Bil 244TIC Motor B21ET (original) Problem: Starter og går, men går ikke bra. Etter gasspådrag så smeller det no' inmari. På tomgang går den å putrer. Har fått kyndig personell til å justere tenninga. Det har blitt gjort. MEN Når jeg måler med multimeter, så ligger det ca. 6,3Volt over coilen. Målt på coilen (+og-) Er dette riktig? Har nettopp skifta motoren over i denna bilen. Når motoren satt i den gamle bilen gikk den myye bedre enn hva den gjør nå. Mulig det er noe med det elektriske til tenninga som er kobla feil. Noen som vet?? -Er 6V over coil riktig?? Noen som har noe erfaring emd detta, så SKRIK UT!! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2005 skal vere tilnærmet lik samme spenning over coil og batteri (ladespenning) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mars 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2005 Kanskje coilen din er fucka ? hehe.. eller så er det motstand en eller annen plass... muligens i ledningene som kommer inn på coilen ? :rolleyes: Har egentlig ikke peiling, men prøvde å tenke logisk :D Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mars 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2005 Bil 244TICMotor B21ET (original) Problem: Starter og går, men går ikke bra. Etter gasspådrag så smeller det no' inmari. På tomgang går den å putrer. Har fått kyndig personell til å justere tenninga. Det har blitt gjort. MEN Når jeg måler med multimeter, så ligger det ca. 6,3Volt over coilen. Målt på coilen (+og-) Er dette riktig? Har nettopp skifta motoren over i denna bilen. Når motoren satt i den gamle bilen gikk den myye bedre enn hva den gjør nå. Mulig det er noe med det elektriske til tenninga som er kobla feil. Noen som vet?? -Er 6V over coil riktig?? Noen som har noe erfaring emd detta, så SKRIK UT!! sjekk regulator på dynamo å evt mål med multimeteret på batteri mellom + og - :rolleyes: er kanskje noen ledninger som er dårli kontakt i eller ikke tilkoblet :rolleyes: ta å over alle ledninge tilkoblingene;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mars 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2005 Takk for svar! -Så da er ikke 6V riktig.. da er det garantert der feilen ligger. Jeg kobla opp ledningsnettet etter det som stod i den haynes-boka, eller hva den heter. Og der stod det at det var en motstand (sånn hvit bakerst til venstre mot torpedoveggen når man ser bilen forfra) som noen ledninger fra sikringsboxen skulle til og videre til coilen, men da tar jeg bare å kobler alt utenom den motstanden! Bør nok ordne seg da... Har skifta bilbatteri for det gamle var jalla (11Volt når det var fullada :P haha). Skal skru på lørdag, så da skal jeg sjekke dynamo o.s.v Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg