Gå til innhold

Jaguar som daglibil?

Ranger emnet


munin

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med gammle jaguarer? fortrinsvis xj6 fra tidlig -70? jeg lurer på om det går ann å bruke en slik som helårsbil? er den driftsikker? dyre deler? typiske feil? hvor mange forskjellige xj6 fra tidlig 70 finnes det? motoralternaltiver? hvilke er best? hvor mye bensin bruker de? mange spørsmål.. :)

mvh Svein-R

Porsche 911, Ford 15M RS, Suzuki vx800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far har hatt flere jaguarer fortrinnsvis xj6 coupe og xk`ene.

 

Såvidt meg bekjent var det ingen spesielle feil med disse, men du må være klar over at det begynner jo og bli gamle biler så man finner mye dårlig også. En annen ting du må være klar over er bensinforbruket, men selv pendler jeg 16mil nesten daglig med 500sec og ligger på 2l snitt, så et stort problem vil jeg nok ikke kalle det.

 

Uten at jeg skal si det forsikkert, er nok forsikringa ganske billig på en slik bil. Dessuten er det en veldig fet bil og du vil nok ha mange fine stunder i en slik.

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med gammle jaguarer? fortrinsvis xj6 fra tidlig -70? jeg lurer på om det går ann å bruke en slik som helårsbil? er den driftsikker? dyre deler? typiske feil? hvor mange forskjellige xj6 fra tidlig 70 finnes det? motoralternaltiver? hvilke er best? hvor mye bensin bruker de? mange spørsmål.. :)

mvh Svein-R

 

KJØP KJØP KJØP!!! En kjempeannerledes bil man ikke ser for ofte, i motsetning til andre biler her på forumet:) Gamle jaguerer er stilige, men driftssikkerheten er visst så som så.. vel, mekanisk er de vel ok, men de har visst mye elektriske feil:( Ville anbefalle deg å lære deg å bruke en loddebolt og et mulitmeter i alle fall:) Deler er dyrt på gamle dyre biler generelt.. tror ikke jaguar er noe unntak:| Uansett , hadde vært ufattelig tøft med noen på forumet med en gammel staselig engelsk bil!:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har et par gamle biler allerede da.. har erfart at pris på deler til biler er mere avhengig av merke enn av alder. å få tak i delene er vel mer en annen sak... men hva er vi kommet frem til? noen som synes de har hørt det er en dårlig bil, en som har hadd en i nærheten, og ikke har sett noe spesielle feil, og en som synes jeg burde ha en sånn fordi det er kult å annerledes? er mest enig med sistenevnte da.. noe andre lure innspill?

Porsche 911, Ford 15M RS, Suzuki vx800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med gammle jaguarer? fortrinsvis xj6 fra tidlig -70? jeg lurer på om det går ann å bruke en slik som helårsbil? er den driftsikker? dyre deler? typiske feil? hvor mange forskjellige xj6 fra tidlig 70 finnes det? motoralternaltiver? hvilke er best? hvor mye bensin bruker de? mange spørsmål.. :)

mvh Svein-R

 

 

Jeg har en E-serie med 12syl motor og injection..

Ja man kan bruke de som helårsbil, (hvis man har god råd)

Forholdsvis solid mekanikk, pill råttent el-system,

(meget) høyt drivstoffforbruk, nekter å starte fra +3-ca -5c..

Mitt råd er å finne et brukbart eksemplar med 12syl. motor og fuel injektion..

Det finnes få kjørbare eksemplarer i Norge, søk på Tyske og Nederlandske nettsider...

Proff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XJ6 75 mod er en av bilene jeg vil ha, bestefaren min hadde en sånn i "jaguar grønn" eller hva den fargen heter,

,mørke grønn. Den hadde 4,2L rekkesekser med gasser og 180hk tror jeg. Passe motor syns jeg, skal jo ikke kjøre fort med en sånn bil. 75 mod blir vel for "nytt" siden du skriver tidlig 70 tall.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-75 er egentlig ikke for nytt.. ser for meg at en 12'er er vesentlig dyrere både å kjøre med, og vedlikeholde enn en rekke6. så siden det skal være en hverdagsbil, tror jeg at jeg styrer unna v12'ern. bare å bytte plugger kommer sikkert på et par tusen :)

Porsche 911, Ford 15M RS, Suzuki vx800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår