Probe GT Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Kjøpt en pioneer spiller, den har 50x4w så sjekket jeg rms 27x4w tror jeg det var. 2, 100w 50rms høytalere som jeg skal koble på, burde jeg ta disse på forsterkeren min, eller burde spilleren greie disse godt nok? Noen som har peil? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desmond Tutu Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 spilleren drar disse helt sikkert greit nok. men anbefaler å koble di på forsterker. blir betydelig bedre lyd. men det er nå min mening da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Jeg har hatt endel pioneer spillere og de aller fleste har overrasket meg i positiv rettning... f.eks Pioneer deh-P77MP dro 4stk. 6.5" BEDRE enn en Sony forsterker med påståtte 2x50w.... så prøv og blir du fornøyd så kjør på:) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Må si meg enig med Perry her :) Tror nok Pio spilleren din vil takle de høytalerne meget bra jeg :) @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Min Pioneer spiller er koblet på fronthøytalerne mine, og gir veldig bra lyd nå. Høytalerne er 4" lightning audio som er inne i dash`en. De skal visstnok være 90w, men det er vel max. Som det ble sagt litt tidligere, prøv å koble dem på spilleren og se/hør hvordan det blir. Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrejl Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 @lpher har ganske rett der, spillerene tar nok disse veldig greit :) Derimot om det blir rundt 100rms høyttalere du skal dra kan det være greit med egen forsterker selv om spilleren drar dem også.. Siter Et hav av felger og dekk til gode priser: Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Problemet er at jeg må streke så jævla mye ledinger vis jeg skal prøve dem igjennom forsterkeren, vis dere skjønner:) Tenkte jeg kunne høre på forumet om noen hadde erfaring før jeg gjorde det. Får prøve meg fram jeg da, men burde vel gå greit utifra at spillern har 4utganger på 27rms og jeg kobler bare de 2høytalerne så har jeg jo egenlig 2x27rms igjen? Eller er dette delt opp sånn at uteffekten ikke blir delt over disse utgangene? Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Problemet er at jeg må streke så jævla mye ledinger vis jeg skal prøve dem igjennom forsterkeren, vis dere skjønner:) Tenkte jeg kunne høre på forumet om noen hadde erfaring før jeg gjorde det. Får prøve meg fram jeg da, men burde vel gå greit utifra at spillern har 4utganger på 27rms og jeg kobler bare de 2høytalerne så har jeg jo egenlig 2x27rms igjen? Eller er dette delt opp sånn at uteffekten ikke blir delt over disse utgangene? det er 27w rms pr kanal ja.. du kan og brokoble (tro det eller ei) rear kanalene slik at du kan bruke dem på f.eks 1 stk. 8" drittbass og bruke front til ett frontsett hehe.... pioneer er heltene mine :) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Problemet er at jeg må streke så jævla mye ledinger vis jeg skal prøve dem igjennom forsterkeren, vis dere skjønner:) Tenkte jeg kunne høre på forumet om noen hadde erfaring før jeg gjorde det. Får prøve meg fram jeg da, men burde vel gå greit utifra at spillern har 4utganger på 27rms og jeg kobler bare de 2høytalerne så har jeg jo egenlig 2x27rms igjen? Eller er dette delt opp sånn at uteffekten ikke blir delt over disse utgangene? Kan du ikke være så snill å bare glemme de derre wattene? Regner med at høyttalerne du skal koble på ikke er 2 Ohm, og da leverer ikke den spilleren mer enn rundt 4x14W i 4 Ohm. Det er til og med relativt mye for en spiller... Mitt råd er: Hvorfor ikke bare koble på spilleren og se hvordan det blir? Hvis ledningene ligger der allerede tar det ikke mange minuttene. Har hørt Pioneer-spillere drive høyttalere ganske bra, men det kan fort bli litt mye forvrengning når det spilles høyt. Om du har forsterker, så vil omtrent hva som helst gjøre jobben bedre enn en spiller ;) Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 Kan du ikke være så snill å bare glemme de derre wattene?Regner med at høyttalerne du skal koble på ikke er 2 Ohm, og da leverer ikke den spilleren mer enn rundt 4x14W i 4 Ohm. Det er til og med relativt mye for en spiller... Mitt råd er: Hvorfor ikke bare koble på spilleren og se hvordan det blir? Hvis ledningene ligger der allerede tar det ikke mange minuttene. Har hørt Pioneer-spillere drive høyttalere ganske bra, men det kan fort bli litt mye forvrengning når det spilles høyt. Om du har forsterker, så vil omtrent hva som helst gjøre jobben bedre enn en spiller ;) Mvh Stian DIN output power (DIN45324, +B=14.4 V) 4 x 27 Watt mente det var i 4ohm de regnet slikt jeg uansett som standard...samtidig så er det også ved 14.4v og det er sjeldent at du får uansett... (med mindre dynamo, batteri er alt annet enn standard) Anyways... som sagt min deh-p77mp spiller dro 4stk. 6.5" BEDRE enn en forsterker med 50w rms pr kanal ....sier litt? Etter at jeg solgte pioneer spillern har jeg ALDRI blitt fornøyd med de forskjellige spillerne jeg har prøvd og driver nå desperat å handler pioneer spiller igjen... f.eks med pioneer spilleren kunne jeg dra på høyt med uten at det ble noe problemer.... sony spilleren jeg har nå (som er DYRERE enn deh-p77mp) får frontsettet til å skrike og jamre seg på samme volum... Bruk spillern til å drive frontsett og bakhøytalere og la forsterkern ta seg av sub. med mindre du har en god forsterker til frontsett og driv bakhøytalerne med spillern og forsterker til sub. Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 DIN output power (DIN45324, +B=14.4 V) 4 x 27 Watt mente det var i 4ohm de regnet slikt jeg uansett som standard...samtidig så er det også ved 14.4v og det er sjeldent at du får uansett... (med mindre dynamo, batteri er alt annet enn standard) Jaja, nå står det jo ingen steder hvilken spiller han har da... Men de 4x50W spillerne til Pioneer (f.eks. 5500) er faktisk målt til ca 4x14W RMS ved 4 Ohm og 3% THD! Riktignok ved 13,8V, siden det er vanligst å bruke den spenningen. Golf'en min har da alltid ladet ved 14,4V, selv når allt var orginalt ;) Batteriet har ikke en dritt med ladespenning å gjøre, bare dynamo, regulator og kabler. Anyways... som sagt min deh-p77mp spiller dro 4stk. 6.5" BEDRE enn en forsterker med 50w rms pr kanal ....sier litt?Etter at jeg solgte pioneer spillern har jeg ALDRI blitt fornøyd med de forskjellige spillerne jeg har prøvd og driver nå desperat å handler pioneer spiller igjen... Sier litt gjør det jo, men hva kommer litt an på. Hvilken forsterker var dette da? Jeg har aldri sagt at disse pioneer-spillernes forsterkere er svake, derimot har faktisk Pioneer noen av de kraftigste innebygde forsterkerne på markedet. f.eks med pioneer spilleren kunne jeg dra på høyt med uten at det ble noe problemer.... sony spilleren jeg har nå (som er DYRERE enn deh-p77mp) får frontsettet til å skrike og jamre seg på samme volum... Kjøper jo ikke Sony-spiller om man skal bruke den til å drive høyttalere :rolleyes: Sony har alltid hatt pinglete forsterkere. De er også litt tynn i lyden, dermed resultatet du beskriver. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 etc etc etcMvh Stian 13.8v er vel mere normalt vil jeg tro... Er ingen diskusjon dette egentlig... jeg er like åpen for det du sier som alltid :P Men forsterkeren det var snakk om er en sony xm502 Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 13.8v er vel mere normalt vil jeg tro... Er ingen diskusjon dette egentlig... jeg er like åpen for det du sier som alltid :P Men forsterkeren det var snakk om er en sony xm502 Akkurat... Bekrefter jo bare mitt utsagn ;) Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Probe GT Skrevet Mars 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 http://pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=9928&taxonomy_id=430-458 DIN output power (DIN45324, +B=14.4 V) 4 x 27 Watt Siter Probe GT 2.2L Turbo "too young to die" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 http://pioneer.no/no/product_detail.jsp?product_id=9928&taxonomy_id=430-458 DIN output power (DIN45324, +B=14.4 V) 4 x 27 Watt Og jeg sier igjen: So what?? Står ikke noe der om at det er ved 4 Ohms last. Jeg stoler i hvert fall mer på et uavhengig og seriøst blad (AutoHifi) enn på firmaet som selger produktene... Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg