RS2-GTi Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Hadde en 9A kasse på min 1983 MK1 1.8 GTi. Den gikk tom for olje, og det gikk som det måtte gå. Satte på en AUG kasse som er lik den, bare med litt lengre 2. gear. I tillegg til dette har jeg nå en 4T kasse liggende som er veldig langstega (4 giret på den er som 5 giret på 9A) Nå bygger jeg men en ny motor i den MK1 (kunne jo spurt på enerforumet, men det er så lite aktivitet og kunnskapt der), det er en 1.9 GTi (oppborret) som skal ha diverse trim .. deriblandt kam. Minst 286 grader. Anntageligvis oppgraderte ventilløftere slik at jeg kan ha høyere rpm. Grenrør orker jeg ikke for de sier 1983 GTi grenrøret (orginalt) er veldig bra. Skal også ha letta svinghjul i denne ++++ Så spørsmålet: Hvilken gearkasse bør jeg bruke ? Tettsteget eller langsteget? Vil jo ha best mulig aks, og da er jo tettsteget tingen ... etter ALL fornuft. Spess siden jeg får lite moment. Men på en annen side vet jeg av et par kompiser som hat satt i GL kasser på 16vene sine når den orginale gikk. Da gikk blien bedre mente de - med langstega kasse. Å klart, blir det for mye girskift blir det heller ikke bra. Innspill mottaes med takk! PS. Er det noen som vet om 1.6 GTi kassa er mye mere tettsteget enn de andre, eller er den som 1.8 GTi kassa ?? Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Hadde en 9A kasse på min 1983 MK1 1.8 GTi. Den gikk tom for olje, og detgikk som det måtte gå. Satte på en AUG kasse som er lik den, bare med litt lengre 2. gear. I tillegg til dette har jeg nå en 4T kasse liggende som er veldig langstega (4 giret på den er som 5 giret på 9A) Nå bygger jeg men en ny motor i den MK1 (kunne jo spurt på enerforumet, men det er så lite aktivitet og kunnskapt der), det er en 1.9 GTi (oppborret) som skal ha diverse trim .. deriblandt kam. Minst 286 grader. Anntageligvis oppgraderte ventilløftere slik at jeg kan ha høyere rpm. Grenrør orker jeg ikke for de sier 1983 GTi grenrøret (orginalt) er veldig bra. Skal også ha letta svinghjul i denne ++++ Så spørsmålet: Hvilken gearkasse bør jeg bruke ? Tettsteget eller langsteget? Vil jo ha best mulig aks, og da er jo tettsteget tingen ... etter ALL fornuft. Spess siden jeg får lite moment. Men på en annen side vet jeg av et par kompiser som hat satt i GL kasser på 16vene sine når den orginale gikk. Da gikk blien bedre mente de - med langstega kasse. Å klart, blir det for mye girskift blir det heller ikke bra. Innspill mottaes med takk! PS. Er det noen som vet om 1.6 GTi kassa er mye mere tettsteget enn de andre, eller er den som 1.8 GTi kassa ?? Nå er vel ikke jeg proff på girkasser. men jeg og en kamerat var for noen år siden å så på en Golf G60, Nybygget. Han sa han hadde laget Bilen for aks. Der var det montert en Passat TDI girkasse. Den bilen har blitt prøvd solgt en god del ganger gjennom forumet her.. en Ikkegodkjent Rød G60. Husker ikke hva bruker heter. Mvh Joachim Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mars 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Han jeg driver å handler G60 kasse med nå kjører med ei 6 trinns TDI kasse. Han kjører drag så da er det jo viktig med litt aks. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 har en tettsteget 16v kasse liggende her i bra stand. Har selv en motor som likner på din, 1.9, porta, 286 grader kam, balansert og grenrør... kjører med 16v kasse og den drar meget bra! ca.140 hk og 187 nm kassa går vel for 2000 helt ferdig prutet :) Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS2-GTi Skrevet Mars 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 har en tettsteget 16v kasse liggende her i bra stand. Har selv en motor som likner på din, 1.9, porta, 286 grader kam, balansert og grenrør... kjører med 16v kasse og den drar meget bra! ca.140 hk og 187 nm kassa går vel for 2000 helt ferdig prutet :) Har du fått målt den motoren eller ? Min er 140 hk, og det var før det ble snakk om grenrør og kam ..... Satser på å nå 160 hk før jeg er ferdig med den :) Siter Raymond 89' Audi CTQ 83' GTi (2 stk) 96' GSX-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Mars 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 Kan vel bli dumt med _for_ mye giring også. De originale girkassene liker vel ikke at man røsker i spaken heller. Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleVik Skrevet Mars 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2005 Har du fått målt den motoren eller ? Min er 140 hk, og det var før detble snakk om grenrør og kam ..... Satser på å nå 160 hk før jeg er ferdig med den :) hadde motoren på dyno ja, men da hadde jeg tett luftfilter (fant ut det etterpå) .. bensin filteret mitt el også gammelt så jeg henter vel et par hk når jeg bytter det og .. merket stor forskjell når jeg renset luftfilteret. Motoren har vært på dyno før og da gav den 151 hk. Kompen er 11-1 og rådene er letta ... 160 hk? ekte dyno hester ? (ikke på hjulene seff) skulle likt å sett hvilket oppsett som gav det... send en pm når du har vært på dyno :) Siter 1988 MB 190E 3.0 1990 VW Golf GL TD (Solgt) 1985 VW Golf GTi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.