Gå til innhold

BMW 325 Turbo

Ranger emnet


Viko

Anbefalte innlegg

Hei..

 

Lurte litt på dette, Hørt at BMW 325 (E-30) sitt understell er godkjent for 220hk,

vist du da "hiver" Turbo på, og lager alt sikkeleg til er det vel ingen vanskeleg sak å få "godkjent me turbo" i vongkortet, vist man kan fremvise bremsepapirer (dokumentasjon) på at der er under 220hk.?

 

At dette ikkje går i fyllingsdalen i Bergen så lenge det er en viss Rune der, men Voss el. andre steder i norge. Noen som vet noe ang. dette.??? :confused: :confused: :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Lurte litt på dette, Hørt at BMW 325 (E-30) sitt understell er godkjent for 220hk,

vist du da "hiver" Turbo på, og lager alt sikkeleg til er det vel ingen vanskeleg sak å få "godkjent me turbo" i vongkortet, vist man kan fremvise bremsepapirer (dokumentasjon) på at der er under 220hk.?

 

At dette ikkje går i fyllingsdalen i Bergen så lenge det er en viss Rune der, men Voss el. andre steder i norge. Noen som vet noe ang. dette.??? :confused: :confused: :confused:

 

vet ikke anngående godkjenningen med turbo, men det stemmer det at bremsene på 325 og 323i er godkjent opp til 220 hk ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke anngående godkjenningen med turbo, men det stemmer det at bremsene på 325 og 323i er godkjent opp til 220 hk ja.

 

 

Ja og i og med at dei er det, så kan eg jo teoretisk få bilen med 220hk,

ogda kan eg i teorien få den godkjent med Turbo så lenge eg har bremsepapir el. anna dokumentasjon på at det er under 220hk. Ingen som vet noe el. har hørt noe mere.???? :confused: :confused: :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og i og med at dei er det, så kan eg jo teoretisk få bilen med 220hk,

ogda kan eg i teorien få den godkjent med Turbo så lenge eg har bremsepapir el. anna dokumentasjon på at det er under 220hk. Ingen som vet noe el. har hørt noe mere.???? :confused: :confused: :confused:

 

 

skal vell ikke være umulig om du benker den og viser at det er under 220 hk. men er ikke sikker. ring til biltilsynet og hør, det er det beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant du får papirer på hva bremsene er godkjent for, og får bremse papirer som er under eller på denne gresen er det grei sak.

 

http://www.trimchip.com Normann Leivestad i fra Seim meina eg godkjente sin 325i med Turbo, men da var ikke trykke så altforhøyt på turboen rundt 0,1 meina eg om ikkje mindre, men om du skrur det opp senere trenger ikke dem å vite noe om :D Men toppene har er visst en svakhet på de motorene, men akk det er det nok flere her som vet bedre en meg.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant du får papirer på hva bremsene er godkjent for, og får bremse papirer som er under eller på denne gresen er det grei sak.

 

http://www.trimchip.com Normann Leivestad i fra Seim meina eg godkjente sin 325i med Turbo, men da var ikke trykke så altforhøyt på turboen rundt 0,1 meina eg om ikkje mindre, men om du skrur det opp senere trenger ikke dem å vite noe om :D Men toppene har er visst en svakhet på de motorene, men akk det er det nok flere her som vet bedre en meg.

 

 

Normann Leivestad har ikkje 325 turbo, han har 323 turbo, toppene tåler mye di vist du kan kjøre bil, ikkje bomgire, og seriøs snill. vet om folk som har kjørt 1.5 uten problem, men eg VIL ha det godkjent, vis ikkje gidd eg ikkje..

 

Kor kan en få papir på 220hk i en 325? Jæger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normann Leivestad har ikkje 325 turbo, han har 323 turbo, toppene tåler mye di vist du kan kjøre bil, ikkje bomgire, og seriøs snill. vet om folk som har kjørt 1.5 uten problem, men eg VIL ha det godkjent, vis ikkje gidd eg ikkje..

 

Kor kan en få papir på 220hk i en 325? Jæger?

 

Er nå rimelig sikker på at det er en 325 motor, men det går da ann å høre med ham, men han har nå hvertfall godkjent sin. også mener jeg at han hadde laget til med ekstra dyser i en topp også, men om denne er montert på vet jeg ikke.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilsynet i fyllings dalen er ikke så ille dei. eg va no inne med grom kadetten. den måtte inn til teknisk kontroll...

 

Standen på denne bilen er kansje ikke den beste. men bilen rulla ut igjen, godkjent med senkesett og alt :)

 

Men eg var kansje bare heldig da...

 

Og vidar... hvorfor godkjenne alt.........

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilsynet i fyllings dalen er ikke så ille dei. eg va no inne med grom kadetten. den måtte inn til teknisk kontroll...

 

Standen på denne bilen er kansje ikke den beste. men bilen rulla ut igjen, godkjent med senkesett og alt :)

 

Men eg var kansje bare heldig da...

 

Og vidar... hvorfor godkjenne alt.........

 

Jo det skal eg sei deg Jan Åke, for det kan koste deg ALVORLEG mye penger vis du f.eks kjører ned noen, krasjer, eller ka det måtte være.

 

Men det er bare noe eg vil ha, for da trenger eg ikkje beskjymre meg for noe som helst. Dette gjelder Turbo, senkesett, felger spesielt...

 

Vil ha ALT på stell.... blah blah thumpsup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men toppene har er visst en svakhet på de motorene, men akk det er det nok flere her som vet bedre en meg.

 

selfølgelig om en kjører knallhardt før motoren blir skikkelig varm, da vil ikke motoren vare lenge, men om en er nøye med å ikke kjøre hardt før motoren er skikklig var så går det fint. slik er det vell generellt med alle topper, men er enig i det at bmw sine topper (iallefall på e30) har en svakhet. det finnes også mange tiltak for å forbedre toppen. En måte er å sveise i sammen noen kanaler eller slikt i toppen, dette gjør at toppen holder seg bedre på motoren. Det mange andre gjør når de skal kjøre med såpass mye trykk er at de freser inn oringer i bunndelen, da blir oljetrykket jevnere fordelt på toppen. om dere lurer på enda mer detaljert så kan dere ta kontakt med http://www.pure-pf.com . Disse har veldig god peiling på bmw turbomotorer. (sikkert mange andre og)

 

bunndelen derimot på m20b25 er veldig solid. Mener en som het Bäckis kjørte rundt med litt over 500 hk på org bunndel. så den tåler 1.5 bar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår