Gå til innhold

Smart på snø

Ranger emnet


pettergutt

Anbefalte innlegg

Kunne jo ikke bli frakjørt av en liten "el-bil" ;)

 

carspotting

 

fikk litt lyst på en selv da, så morsom ut! hvor mye er det i forsikring på en slik?

 

Ca 4500 i forsikring, men nå har det blitt så mye modifikasjoner på den at jeg må ha en sånn super forsikring, grunnet nye felger/interiør og stooort anlegg....hehe

 

Men er faktisk veldig fornøyd med den selv om den er liten, rar....

 

Ps, det er samme bil som du så på motorbørsen med gumball logo og striper, men den er ikke tilsalgs lenger, ettersom den nå bygges om til gatebil...

 

Peik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skjønner ikke helt det at alle tror det er en EL-bil.. fått flere spørsmål om det! Men Smart har aldri laget noen EL-bil. Det er THINK det. Smart roadster har en motor på 0.7 liter. Forskjellen på 64, 82 og 101hk versjonen er ladetrykk osv. Når jeg får chip i min skal den lade 1.45BAR på max. Nå lader den kun 0.9BAR (82hk)

 

0-100 går fortere en oppgitt, det er jeg sikker på. Vi klokka til 9sek med 2 i bilen. Husker ikke om det var full tank og slikt da..

 

Sitter bare å venter på chippen.. utsatt, utsatt utsatt... kan ikke bare importøren gi meg en fast dato??? gRRRRRR!

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt det at alle tror det er en EL-bil.. fått flere spørsmål om det! Men Smart har aldri laget noen EL-bil. Det er THINK det. Smart roadster har en motor på 0.7 liter. Forskjellen på 64, 82 og 101hk versjonen er ladetrykk osv. Når jeg får chip i min skal den lade 1.45BAR på max. Nå lader den kun 0.9BAR (82hk)

 

0-100 går fortere en oppgitt, det er jeg sikker på. Vi klokka til 9sek med 2 i bilen. Husker ikke om det var full tank og slikt da..

 

Sitter bare å venter på chippen.. utsatt, utsatt utsatt... kan ikke bare importøren gi meg en fast dato??? gRRRRRR!

 

Hvor får du chip fra? Hadde vært gøy å tatt en lyskryss test, når du har fått chip i din, min fortwo, lader på 1.8 og yter ca 100hk (byttet turbo/chip og luft inntak) tror vi kommer ut ganske likt, men hadde vært gøy å se...Men nå setter jeg på 17" i helgen og da regner jeg med en del effekt tap :-( men ligger bedre i svingene da :-)

 

Peik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt det at alle tror det er en EL-bil.. fått flere spørsmål om det! Men Smart har aldri laget noen EL-bil. Det er THINK det. Smart roadster har en motor på 0.7 liter.

 

Hehe, det er sant, forrige uke sto det en smart på p-plass med digre felger, så sier veninna mi; Fy faen den el-bilen var tøff!

Hehe, "alle" tror at det er en El-bil :p

 

0-100 på 9 sek med 80hk utgaven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig bestilt en Fortwo cab:) Tok 61 hesteren pga. Brabusen har en stygg styling for mitt vedkommende. Kan man fikse litt mer hester i den på en rimelig enkel måte?

 

Og åssen er det med litt mer bilstereo i den, dynamo og batteri? Takler den det?

 

Og angående snø, så sa selgeren at den først kom med esp ifjor, og at de før det er rimelig utrygge på glatta.

 

Det kjipe er at jeg ikke får den før i slutten av mai....buhuuu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig bestilt en Fortwo cab:) Tok 61 hesteren pga. Brabusen har en stygg styling for mitt vedkommende. Kan man fikse litt mer hester i den på en rimelig enkel måte?

 

Og åssen er det med litt mer bilstereo i den, dynamo og batteri? Takler den det?

 

Og angående snø, så sa selgeren at den først kom med esp ifjor, og at de før det er rimelig utrygge på glatta.

 

Det kjipe er at jeg ikke får den før i slutten av mai....buhuuu...

 

Du kan se på min når den er klar, holder på å bygge et stort anlegg, det skal sies at jeg har byttet batteri til et som leverer mer, og bruker kondensatorer, men ellers vil det fungere bra...

 

Motor messig er kn filter, eksos, og chip greit å få tak i, bare hør, med TS racing feks, de chipper alt :-) Ellers kan man gjøre mange kupp på ebay.co.uk av utstyr eksos osv osv

 

Peik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å ødelegge tråden om smart og snø, men har selv en smart og kan vel ikke si at smart er smart på vinterføre, i hvertfall ikke min, nå skal det nevnes at min ikke er helt vanlig da... Bygget den om litt da jeg bodde i england, større turbo og litt forskjellig, så er nok raskeste fourtwo...hehe

 

Men nok om det, er det noen smart club? Er det flere her på forumet som har interesse for, eller har smart, så hadde det jo vært kult å få en egen link til smart her på bilforumet, jeg mener alle andre merker er jo representert... Noen som har noen forslag...

 

 

Peik

 

Ligger en smartClub på alnabru i oslo, men de ligger vel litt rundtomkring i landet.. SmartClub kort har jeg også.. hehe.. :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner mange chip med ca. 20 hesters økning til rundt 6 lapper rundt om på nettet. Hvor lett er dette å sette inn? Som å bytte en sikring?

 

Og hvor mye forskjell er det på de, er det den samme chippen? Noe sted det er smart å handle fra?

 

Det er ikke noe fysisk chip du setter inn, man bruker en datamaskin og legger inn et dataprogram i hjernen på bilen, med tanke på at bilen bare har en 600ccm/700ccm motor og 60 hester så kan man ikke regne med mer enn ca 20 hester på en chip, noe mer økning får man selvsagt ved å bytte eksos og sette inn et kn sportsluftfilter. Får å få større effekt økning, 100hk må man bytte turbo.... og fjerne sperren TS Racing er min anbefaling.

 

Peik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe fysisk chip du setter inn, man bruker en datamaskin og legger inn et dataprogram i hjernen på bilen, med tanke på at bilen bare har en 600ccm/700ccm motor og 60 hester så kan man ikke regne med mer enn ca 20 hester på en chip, noe mer økning får man selvsagt ved å bytte eksos og sette inn et kn sportsluftfilter. Får å få større effekt økning, 100hk må man bytte turbo.... og fjerne sperren TS Racing er min anbefaling.

 

Peik

 

 

 

Ikke en chip man setter inn? Når man handler på nett fra utlandet får man vel en fysisk chip?

 

Hvis ikke får man et program man må legge inn selv da? Hørtes rart ut synes jeg.

 

Jeg går med på at man kan programere om den eksisterende brikken, men trodde dette mest gjaldt innen racing hvor man stadig gjør små justeringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår