Gå til innhold

Bytte motor!

Ranger emnet

Svessa

Anbefalte innlegg

Har en kompis som selger en 1,8l (gasser).

Problemet er at den har stått i garasje over ett år. Lurer på hva som eventuelt må byttes får den kan settes inn/byttes, pakninger o.l.

Har det at den har stått lenge stor betydning?

den tåler og stå lenge, men siden den først er ute! så kan du jo ta den opp, og pusse den litt innvendig, bytte alle pakninger osv! så er du sikker på at den er i god stand!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som selger en 1,8l (gasser).

Problemet er at den har stått i garasje over ett år. Lurer på hva som eventuelt må byttes får den kan settes inn/byttes, pakninger o.l.

Har det at den har stått lenge stor betydning?

gikk den bra når den ble tatt ut, så er det bare å kaste den i...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gikk ihvertfall før kammeraten min fikk'n! Står i lukket garasje, men den er ikke oppvarmet, og noen deler har rustet litt! (ikke fast) Det har stått olje på'n hele tia og!

Må vel ihvertfall bytte filter og olje! Er bare usikker på pakningene, om de tar skade av tempraturendringer?

-95 MB E220

-84 VW Caddy mk1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast den i, ingen fare, har gjort det med flere jeg, ingen vits og begynne å bytte ditt og datt hvis motoren var frisk da den ble tatt ut... :rolleyes:

Var verre med jettan min, fikk motor av en kamerat som har skiftet x-antall motorer i golf og jetta og bygd om til vr6,16v i mk1 osv...

motoren jeg da fikk lå i en låve, under litt høy, jaja tenkte jeg, får den jo så jeg tar den med meg, kastet ut EZ motoren og satt i GU'n(1.8), litt tungstartet var den...(kanskje ikke så rart..) startet jo til slutt, men gikk ikke særlig pent gitt, u-lyd, jaja tenkte jeg, skiftet rådelagre (360kr).. og motoren maler så pent så pent så...justerte co og tenning og alt ble BRA!

(Har en stygg mistanke at motoren ble VEL GODT brukt før han tok den ut av bilen den satt i,han er kjent for å bruke opp motorer oxo...)

Men, er sikkert ikke slik i ditt tilfelle, smell den i, x-fingra... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt O.T, hva må gjøres med gasseren til en 1.6 for å bruke den på en 1.8, ser i haynes boka at det er litt forskjellig dysestr osv, og passer eksosen til en 1.6 på en 1.8?

gasseren passer rett på, det er kun mindre forskjeller på gasserene som du sannsynligvis ikke kjenner i det hele tatt.. og eksosen passer overens ja.. Er faktisk kun veiva som er anderledes på disse motorene... samme stempler, råder og ellers... tror iallefall rådene og er like...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider