Gå til innhold

Hvilken spraylakk er best?

Ranger emnet


Sungam

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Multona sine spraybokser når jeg har flekket litt.. Helt greit, men mye kommer an på grunnarbeid, temperatur og generelt hvordan du gjør det..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må lakere fronten på bilen min det er litt dårlig arbeid det som er gjort

Hva bør je gjøre først og hvilken lakk bør jeg bruke??

 

Dårlig arbeid? grunnjobb, eller lakkjobb??

 

men uansett så bør dere sjekke om noen dere kjenner har kompressor og lakksprøyte, er ikke så altfor mye som skal til for å få et myye bedre resultat enn med spraylakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste billakkverksteder lager sprayboks til deg.

Som regel så har den ei dyse som gjør at sprøytebildet blir en strek (loddrett) og ikke en runding.

Lettere å bruke siden du slipper å overlappe så mye som med vanlig dyse.

Men det blir jo ikke som å bruke sprøyte uansett.

Dessuten så tørker det senere siden det ikke er noe herder i den.

Kan jo ha i men da må du jo bruke den nesten med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken spraylakk gir best det peneste resultat? Skal spraylakkere på metallflater.

 

Ps: kan ikke my om lakkering. Har dere noen sjenerelle tips om hvordan jeg skal lakkere?

 

Hvis du bor i Trondheim så stikk innom Tiller AS (industrilakk avd.) på Lade. De blander fargen du skal ha på bokser som virkelig er bra. Og du kan bruke de helt opp uten spytting og drit fra ordinære bokser. De har ganske brede og gode dyser..

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må lakere fronten på bilen min det er litt dårlig arbeid det som er gjort

Hva bør je gjøre først og hvilken lakk bør jeg bruke??

 

På en slik bil som du har i avataren din, så ville jeg sendt det inn til fagfolk.. Ser så mye penere ut viss du ikke har noe erfaring med lakkering fra før.

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår